Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar dom på stall och hästar med? Trodde det var om gödsel, avlopp osv bara. Enda som saknas i stallet är galler för fönsterna just nu men nya är på G. Men hästarna går ju ute och kommer hinna åka på bete innan inspektionen. Iallafall dom flesta.
Miljöinspektionen, ingen aning faktiskt. Jag läste fel och trodde det var länsstyrelsen :o
 
De kommer fråga hur många hästar du har (ett visst antal är anmälningspliktigt till miljökontoret), gödselhantering (tät platta utan sprickor, rätt lutning, gödselberäkning, vart gödslet tar vägen osv) och din avloppslösning. Galler för fönstren och takhöjder har länsstyrelsen tillsyn på. Kommuninspektörerna ska egentligen inte ha några ärenden inne i själva stallet alls. Kanske om du har VA där då.
 
Av en "slump" så ska kommunen ha en planerad miljöinspektion på min gård om två veckor. Angående hästhållningen, gödsel och avlopp. Att dom orkar (grannen som hatar mig sitter i kommunstyrelsen)!

Någon som vet vad dom kollar på? Har gjuten platta som klarar lagra tillräckligt med gödsel tillräckligt länge.

Då är det ju toppenbra att du fixat tvättmaskinen!

Hästhållningen har inte Miljökontoret hand om, utan då handlar det om antalet hästar för att diskutera gödselhanteringen. Du behöver alltså inte oroa dig för ev brister i stallet.

Blir det några anmärkningar får du beslut på vad som behöver åtgärdas och hur lång tid du har på dig. När mitt avlopp blev "utdömt" så fick jag beslut från Miljökontoret att jag behövde göra en ny infiltration och vart den skulle placeras. Jag fick också två år på mig att åtgärda avloppet.

Så försök att inte oroa dig för mycket över deras besök. Lägg energin på att få hjälp av soc med umgängesstödet. Det är viktigare!

Kämpa på!

/Lizzie
 
Har pratat med dom som äger mitt barndomshem nu. Har ingen möjlighet att betala vad dom vill ha för det i skicket det är nu (och ärligt talat är det inte värt något i nuläget då det inte ens finns värme där). Så då är deras plan att det ska göras klart och säljas nästa sommar till vad jag tror är ett överpris dom inte kommer få men då kan man ju lägga ett bud och se. Frågan är var jag bor så länge då?!
 
Det var ju en bukare som hade möjlighet att hyra / låna ut något till dig i närheten där du bor nu. Någon som kommer ihåg vem det var? Då kommer du iväg iallafall!

Och som så manga andra påpekar, kämpa, dokumentera och prata med din advokat samt SOC!
 
Kan du mellanlanda hos dina föräldrar för att få lite lugn och andningsro?

Ja blir nog så att jag och mini flyttar till mamma så länge. Lite tråkigt bara då jag bara kommer kunna behålla hunden och en häst ev unghästen också. Men Mini är viktigast!

Jagar hon jag ska prata med på familjerätten! Men hon är inte lätt att få tag i. Hon ringde tillbaka en gång igår men givetvis när jag var på kriscentrum och inte hade ljudet på. Försökte ringa tillbaka men det gick inte. Hon skulle återkomma senare på eftermiddagen sa hon på telefonsvararen. Det gjorde hon inte. Ringt nu på morgonen igen och lämnat nytt meddelande!

Idag ska egentligen vara umgänge men jag har inte hört något? Så jag antar att det inte blir något då vi hörts vecka för vecka innan om tid osv. Hon på kriscentrum tyckte inte jag skulle ha mer umgänge förrän soc kan hjälpa till eller TR säger det. Men vet inte hur jag ska lägga fram det till pappan om dom vill komma idag eller imorgon?
 
Ja blir nog så att jag och mini flyttar till mamma så länge. Lite tråkigt bara då jag bara kommer kunna behålla hunden och en häst ev unghästen också. Men Mini är viktigast!

Jagar hon jag ska prata med på familjerätten! Men hon är inte lätt att få tag i. Hon ringde tillbaka en gång igår men givetvis när jag var på kriscentrum och inte hade ljudet på. Försökte ringa tillbaka men det gick inte. Hon skulle återkomma senare på eftermiddagen sa hon på telefonsvararen. Det gjorde hon inte. Ringt nu på morgonen igen och lämnat nytt meddelande!

Idag ska egentligen vara umgänge men jag har inte hört något? Så jag antar att det inte blir något då vi hörts vecka för vecka innan om tid osv. Hon på kriscentrum tyckte inte jag skulle ha mer umgänge förrän soc kan hjälpa till eller TR säger det. Men vet inte hur jag ska lägga fram det till pappan om dom vill komma idag eller imorgon?

Jag skulle säga att vi dels inte hörts om tid, sen att jag vill att umgänge sker med soc närvarande på inrådan av kriscentrum.
 
Äntligen fått tag i Familjerätten. Umgängesstödet går bara få efter tingsrättsdom och dom har problem att få fram dom umgängesstöd dom behöver i nuläget. Men hon skulle starta en utredning om kontaktperson troligtvis. Först tyckte hon vi skulle avvakta tingsrätten och lösa det själva så gott det går under tiden. Sen ringde hon tillbaka efter att ha pratat med exet. Han hade tydligen sagt ja till kontaktperson men samtidigt sagt att det inte behövdes. Så hon fick till slut be om ett ja eller nej. Då sa han ja. Sen hade han sagt till henne att jag sagt att hon rekommenderat mig att han inte skulle få ha Mini själv? Jag har aldrig ens pratat med honom om att jag pratat med henne. Så jag vet inte var han fått det ifrån. Den enda jag pratat med det om är kriscentrum och där vet han inte ens att jag går. Men hon på familjerätten sa att det sägs en massa saker i såna här lägen eller nåt. Så vet inte om hon förstod att han var ute och cyklade.

Angående umgänget fick jag ett sms igår em av umgängesstödet att han inte fick ihop det denna veckan. Men att exet ville komma själv (för ingen hade möjlighet att följa med inkl han som var med som det inte funkade så bra med = "umgängesstöd 2") och ta med mini på en promenad. Som ett prov?! No way sa jag.

Då kunde helt plötsligt umgängesstöd 2. Men jag talade om att jag inte kände mig trygg med honom pga hur det gick förra gången och hur det varit innan också. Umgängesstödet förslog då att han kunde prata med exet och umgängesstöd 2. Jag bad att få fundera till idag för att hinna rådfråga min advokat. Han tyckte jag skulle stå på mig och höll med mig om umgänget behövde styras upp. Så nu har jag meddelat umgängesstödet så får vi se om det accepteras. Tycker det är rätt sent att höra av sig samma dag som umgänget ska se också. Hade jag hört något i början av veckan kanske vi kunde hittat en annan lösning. Men nu räcker det med krångel för Minis skull.

Minis farmor hörde av sig igår också och ville träffa henne under Valborg.
 
Usch har suttit och gått igenom "bevis" till polisen och omprövningen. Bl a lyssnat på gamla ljudinspelningar. Ångesten är inte rolig just nu. :banghead: Jag förstår inte hur jag ska kunna dela det finaste jag har med samma människa som gjort mig så illa.

Har fått tid för muntlig förberedelse i tingsrätten nu också. Och nästa vecka ska jag till advokaten så ska vi gå igenom allt. Jag hoppas verkligen att TR ser igenom hans lögner och att det döms till umgängesstöd redan då.
 
Nu har jag läst ikapp allt som hänt sedan jag åkte till Brasilien och jag avundas dig inte. Det verkar som ett steg framåt och fem tillbaka igen. Jag hoppas av hela mitt :heart att tingsrätten ger dig rätt och beviljar umgängesstöd och att du kan flytta så snart som möjligt.

Varm kram till dig och mini:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp