Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meh! Spänningen är ju olidlig! Vad hände??:nailbiting::laugh:

En potentiell sommarflirt med en het grabb. :o

Hade en papegoja på rymmen (hon brukar alltid vara lös i trädgården på sommaren och har ALDRIG rymt innan). När jag skulle bort och hämta henne i grannens träd stannade en bil. Det var en kille jag träffat en gång innan och som gjorde mig lite knäsvag redan då. Eftersom gojjan gillar killar så tog jag med honom bort till grannen. Och sen ledde det ena till det andra. :love:
 
Umgänget idag var katastrof. :banghead: Exet vägrar hålla sig till vad vi avtalat. Och tjafsar med mig om allt möjligt. Jag måste ju kunna kräva att ordinarie umgängesstöd är med igen (då funkade det ändå rätt ok) annars får umgänget vara tills han kan igen? Ska se om jag får tag i min advokat imorgon.

Jag jobbar på att få socialen att hjälpa till med umgänget istället men verkar trögt. Ska bli uppringd imorgon. Men dom kommer troligen vilja att vi försöker med samarbetssamtal först. Tips på vad jag ska säga? Vad har jag rätt att kräva?
 
Senast ändrad:
Du kan väl inte kräva så mkt, det är ju barnet som är den viktiga och ska du "vinna" nått måste du se till att inget kan tolkas som de är du som tjänar på det.
Samarbetssamtal tycker jag är bra att ni går på. Ditt ex kommer kanske smöra och vara så himla trevlig då, men blir de sen att han inte håller vad han lovar så kommer ju soc ta det på större allvar. Så är det iaf för oss.
 
Prata bara lugnt och neutralt och låt honom göra bort sig alldeles själv. Så gjorde jag tills advokaten sa åt mitt ex att nu får du väl för fan skärpa dig. Annars får du skaffa en egen advokat. Vi kom aldrig så långt som till samarbetssamtal, jag fick min vilja igenom för BARNETS skull.
 
Jahopp. Nu har han stämt mig på gemensam vårdnad och utökat umgänge (intermittiskt) utan någon "utomstående" närvarande. Väldigt snabb upptrappning på umgänget och redan när hon är ett vill han ha varannan helg?!

Fy fan. Jag fattar inte hur jag ska orka detta. Jag kommer gå sönder. Jag vill bara få en lugn stund så Mini kan få en bra start på livet. Förlorar jag den enskilda vårdnaden vet jag inte vad jag gör. Jag är så jävla rädd just nu. För hans lögner och för att han ska lyckas få folk att ljuga för honom. :cry:
 
Jahopp. Nu har han stämt mig på gemensam vårdnad och utökat umgänge (intermittiskt) utan någon "utomstående" närvarande. Väldigt snabb upptrappning på umgänget och redan när hon är ett vill han ha varannan helg?!

Fy fan. Jag fattar inte hur jag ska orka detta. Jag kommer gå sönder. Jag vill bara få en lugn stund så Mini kan få en bra start på livet. Förlorar jag den enskilda vårdnaden vet jag inte vad jag gör. Jag är så jävla rädd just nu. För hans lögner och för att han ska lyckas få folk att ljuga för honom. :cry:

Försäk att omedelbart få med soc på umgängena. De funkar ju inte alls som det är nu och det vore bra om en utomstående som dessutom kan ha impact på det hela - får se hur det fungerar.
 
Jahopp. Nu har han stämt mig på gemensam vårdnad och utökat umgänge (intermittiskt) utan någon "utomstående" närvarande. Väldigt snabb upptrappning på umgänget och redan när hon är ett vill han ha varannan helg?!

Fy fan. Jag fattar inte hur jag ska orka detta. Jag kommer gå sönder. Jag vill bara få en lugn stund så Mini kan få en bra start på livet. Förlorar jag den enskilda vårdnaden vet jag inte vad jag gör. Jag är så jävla rädd just nu. För hans lögner och för att han ska lyckas få folk att ljuga för honom. :cry:

KÄMPA! Gud nåde dig om du ger upp hör du det. Just nu är det hur jobbigt som helst men du gör det för lillhjärtats skull. Tänk på henne i allt du gör. Om jag gör si, hjälper det henne då, eller om jag gör så här, hjälper det henne.
Det hjälper inte henne att du ger upp så våga inte ens.

Jag låter hård men jag har en orsak till det. Där du befinner dig nu befann sig min mamma med min styvfar när jag var mindre och vad jag önskade att hon skulle kämpat mer. Så hör du det, du kämpar på för den lillas skull. Du kommer orka. Ha fokus på henne och vad som är viktigt för henne. Det kommer ta dig framåt.
Och det är helt okej att lägga sig på golvet och ge upp i en timma, bara du tar dig upp därifrån igen.

Jag tror alla på buke som erbjudit sig sin hjälp menar allvar. Ta emot hjälpen för den finns. Behöver du något som vi kan hjälpa dig med så gör vi det. Om det så bara är en helg i någon bukares stuga långt ut i ingenstans i en helg där du kommer ifrån allt.

Gå till soc. Dom är där för att hjälpa. Låt dom se vilken jävla idiot han är.

Kram!
 
Jahopp. Nu har han stämt mig på gemensam vårdnad och utökat umgänge (intermittiskt) utan någon "utomstående" närvarande. Väldigt snabb upptrappning på umgänget och redan när hon är ett vill han ha varannan helg?!
Såvitt jag förstår (@Görel ?) så dömer domstolarna gemensam vårdnad bara om föräldrarna kan samarbeta. Det funkar ju inte annars! Ta hjälp av din advokat att hitta en bra strategi.

Sen håller jag med @cirkus att det nu är ännu viktigare att soc är med vid umgängena, så de får se hur det fungerar!
 
Håller med ovanstående talare.
Vad hände med din kontakt med kriscentrum?
Vad får du för hjälp från soc?
Vad säger din advokat?
Poängterar också att du inte ska släppa iväg barnet ensamt en sekund utan att umgänget mellan honom och barnet fungerar när du är närvarande. Lillan har väl knappast hunnit skaffa sig en trygg relation med honom på de umgängestillfällen som varit, baserat på hur du beskrivit dem?
 
Håller med ovanstående talare.
Vad hände med din kontakt med kriscentrum?
Vad får du för hjälp från soc?
Vad säger din advokat?
Poängterar också att du inte ska släppa iväg barnet ensamt en sekund utan att umgänget mellan honom och barnet fungerar när du är närvarande. Lillan har väl knappast hunnit skaffa sig en trygg relation med honom på de umgängestillfällen som varit, baserat på hur du beskrivit dem?

Kriscentrum ska jag till på fredag. Vi valde att dra ner på träffarna då det just då var lugnt. Men det varade ju inte länge.

Ingen just nu. Ska ringa idag igen.

Ska ringa advokaten idag också.

Nä hon är absolut inte trygg med honom. Tvärtom. Och umgänget fungerar inte alls bra i min mening. Det ändras tid, dag och nu senast person. Och så tjafsar han med mig. Lite mer varje gång. Så på sju tillfällen funkade dom första tre lite bättre och bättre. Men sen har det fungerat sämre och sämre.
 
KÄMPA! Gud nåde dig om du ger upp hör du det. Just nu är det hur jobbigt som helst men du gör det för lillhjärtats skull. Tänk på henne i allt du gör. Om jag gör si, hjälper det henne då, eller om jag gör så här, hjälper det henne.
Det hjälper inte henne att du ger upp så våga inte ens.

Jag låter hård men jag har en orsak till det. Där du befinner dig nu befann sig min mamma med min styvfar när jag var mindre och vad jag önskade att hon skulle kämpat mer. Så hör du det, du kämpar på för den lillas skull. Du kommer orka. Ha fokus på henne och vad som är viktigt för henne. Det kommer ta dig framåt.
Och det är helt okej att lägga sig på golvet och ge upp i en timma, bara du tar dig upp därifrån igen.

Jag tror alla på buke som erbjudit sig sin hjälp menar allvar. Ta emot hjälpen för den finns. Behöver du något som vi kan hjälpa dig med så gör vi det. Om det så bara är en helg i någon bukares stuga långt ut i ingenstans i en helg där du kommer ifrån allt.

Gå till soc. Dom är där för att hjälpa. Låt dom se vilken jävla idiot han är.

Kram!

Tack! :heart
 
Jag tror att det är otroligt viktigt att få med socialen (utomstående) i detta. Det borde egentligen gjorts tidigare, för att inte ha hamnat här. Men nu börjar det (i mina ögon) bli bråttom på riktigt.

Du behöver kunna påvisa vad som fungerar och inte fungerar, och hur det fungerar när det väl sker något. Nu har du bara en massa spridda privatpersoner som har åsikter, vilket inte riktigt har samma bärighet misstänker jag.

Ta tag i biten med socialen, även om du flyttar finns det då ett ärende att flytta med till nästa ställe.
 
Kriscentrum ska jag till på fredag. Vi valde att dra ner på träffarna då det just då var lugnt. Men det varade ju inte länge.

Ingen just nu. Ska ringa idag igen.

Ska ringa advokaten idag också.

Nä hon är absolut inte trygg med honom. Tvärtom. Och umgänget fungerar inte alls bra i min mening. Det ändras tid, dag och nu senast person. Och så tjafsar han med mig. Lite mer varje gång. Så på sju tillfällen funkade dom första tre lite bättre och bättre. Men sen har det fungerat sämre och sämre.

JA socialen borde ha kopplats in för länge sen, men nu är det som det är. Du behöver ju någon som kan vittna om att umgänget idag inte ens funkar. Det har vi tjatat om länge. Det är där socialtjänsten kommer in i frågan. Det är inte läge att dra ut på det mer nu. Det måste ske idag. Att bara ha ditt ord sen när vårdnad och umgänge ska avgöras i rätten är ju inte helt bra, att ha ett utomstående vittne väger tungt.
 
...
Nä hon är absolut inte trygg med honom. Tvärtom. Och umgänget fungerar inte alls bra i min mening. Det ändras tid, dag och nu senast person. Och så tjafsar han med mig. Lite mer varje gång. Så på sju tillfällen funkade dom första tre lite bättre och bättre. Men sen har det fungerat sämre och sämre.

De här sista tre raderna tycker jag att du ska ha i minnet när du tar kontakt med soc.
Säg som det är: "Jag behöver stöd från er vid samtliga umgängestillfällen från och med nu och en tid framöver pga att dottern inte är trygg med sin pappa ännu och det system vi försökt prova inte är för barnets bästa."

Du MÅSTE ha umgängestrasslet dokumenterat av "tredje person" - för minis skull!!!
 
Finns det möjlighet för dig att flytta in NU på det nya stället?

Eller till någon familjemedlem/vän i den nya kommunen?
 
Av en "slump" så ska kommunen ha en planerad miljöinspektion på min gård om två veckor. Angående hästhållningen, gödsel och avlopp. Att dom orkar (grannen som hatar mig sitter i kommunstyrelsen)!

Någon som vet vad dom kollar på? Har gjuten platta som klarar lagra tillräckligt med gödsel tillräckligt länge.
 
Av en "slump" så ska kommunen ha en planerad miljöinspektion på min gård om två veckor. Angående hästhållningen, gödsel och avlopp. Att dom orkar (grannen som hatar mig sitter i kommunstyrelsen)!

Någon som vet vad dom kollar på? Har gjuten platta som klarar lagra tillräckligt med gödsel tillräckligt länge.
De har ju inget att anmärka på väl??
Med hästarna är det mått i boxar, takhöjd osv. I min kommun behöver man inte ha platta om man har färre än 5 hästar heller. Kan säkert vara lite olika där.
 
De har ju inget att anmärka på väl??
Med hästarna är det mått i boxar, takhöjd osv. I min kommun behöver man inte ha platta om man har färre än 5 hästar heller. Kan säkert vara lite olika där.

Tittar dom på stall och hästar med? Trodde det var om gödsel, avlopp osv bara. Enda som saknas i stallet är galler för fönsterna just nu men nya är på G. Men hästarna går ju ute och kommer hinna åka på bete innan inspektionen. Iallafall dom flesta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp