Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag fått ännu ett trevligt sms av min kära granne. Att jag har allvarliga problem bl a. Och så skrev han PS Hemnet säljer hus även i Småland DS. Smsade tillbaka att jag inte vill att han kontaktar mig mer. Ändå fick jag ett ytterligare sms... Att jag skulle ljugit och att "inte ens domstolen trodde på dig för dom la ner alla anmälningar." När räknas det som trakasserier? Han har ju skrivit taskiga saker om mig på Facebook också.
 
Idag har jag fått ännu ett trevligt sms av min kära granne. Att jag har allvarliga problem bl a. Och så skrev han PS Hemnet säljer hus även i Småland DS. Smsade tillbaka att jag inte vill att han kontaktar mig mer. Ändå fick jag ett ytterligare sms... Att jag skulle ljugit och att "inte ens domstolen trodde på dig för dom la ner alla anmälningar." När räknas det som trakasserier? Han har ju skrivit taskiga saker om mig på Facebook också.

Vilka jävla grannar du har!

Du kan ju trösta dig med att han är ett fegt litet kräk som inte ens vågar ringa dig, än mindre säga vad han tycker till dit ansikte. Nä, han skickar sms. Jävlar så modigt av honom.

Blockera honom, på telefon och på FB. Både för sms och samtal.

Färdigt och klart! Sådana människor behöver du inte lägga ner mer energi på än den det tar för att blockera dem.
 
Tack. :heart Blockerad på Facebook är han redan. Kan inte blocka nummer på min mobil men ska fixa en app.

Så fort jag skrivit det här är det mycket lättare att släppa det konstigt nog. :p

Flyttplanerna skyndas på. Någon som är insatt i det här med att hyra ut? Ifall jag inte får det sålt.
 
Tack. :heart Blockerad på Facebook är han redan. Kan inte blocka nummer på min mobil men ska fixa en app.

Så fort jag skrivit det här är det mycket lättare att släppa det konstigt nog. :p

Flyttplanerna skyndas på. Någon som är insatt i det här med att hyra ut? Ifall jag inte får det sålt.

Är du säker på att du inte kan?? Jag trodde inte att jag kunde på min förrförra, men när jag fick visat för mig hur man gjorde så visst gick det. Även om vägen dit var krånglig. Och jag var tvungen att blocka både samtal och sedan gå in separat på sms och de inställningarna....

Skönt att det hjälper att skriva av sig!
 
Tack. :heart Blockerad på Facebook är han redan. Kan inte blocka nummer på min mobil men ska fixa en app.

Så fort jag skrivit det här är det mycket lättare att släppa det konstigt nog. :p

Flyttplanerna skyndas på. Någon som är insatt i det här med att hyra ut? Ifall jag inte får det sålt.

Vad har du för mobil? Har du en Android med Avast antivirus har de lagt till en nummerblockerare i antivirusprogrammet. Den är jättesmidig att använda.
 
Idag har jag fått ännu ett trevligt sms av min kära granne. Att jag har allvarliga problem bl a. Och så skrev han PS Hemnet säljer hus även i Småland DS. Smsade tillbaka att jag inte vill att han kontaktar mig mer. Ändå fick jag ett ytterligare sms... Att jag skulle ljugit och att "inte ens domstolen trodde på dig för dom la ner alla anmälningar." När räknas det som trakasserier? Han har ju skrivit taskiga saker om mig på Facebook också.

*äter mango och sticker kniven extra hårt igenom, voodoo-style. Skickar taskiga energier åt rövhattsgrannens håll*
 
Idag var inget bra umgänge. Mini var jätteledsen. Mammahjärtat gör ont nu. Känner mig som värsta svikaren. Hädanefter är jag med tills vi har en annan lösning som Mini är helt trygg med. Umgängesstödet uttrycker för övrigt redan att han tycker det är mycket med en gång/vecka för honom och vill dela jobbet med någon annan. Men då faller ju hela grejen. Meningen var ju att han skulle lära känna Mini så hon var trygg med honom också.

Igår kunde han inte vara med iallafall. Så efter lite omplanering blev det ett umgänge idag istället med en annan gemensam vän.

Först föreslog exet att han (och min andra trevliga granne som inte Mini känner) skulle hämta henne här och vara hos grannen (Mini har varit där en gång). Glöm detsa jag! Och med tanke på hur det gick idag när hon ändå var hemma i en trygg miljö är jag glad för det. Men ångrar att jag inte stannade inne i huset under umgänget för hon blev jätteledsen direkt sen tog det nästan en timme av henne gråtande och skrikande till och från innan exet ringde in mig för "hon är lite tjurig" för "hon fick inte som hon ville". Är glad att jag spelar in så jag iallafall vet efteråt hur det verkligen gått!

Sen fick jag så klart lite pikar av exet. Att han har problem med henne är för att jag "inte lärt henne att sova själv än" (egen säng i eget rum). Och hon borde äta största delen mat redan nu. Bara ammas morgon och kväll. "Ju tidigare man avvänjer dom desto bättre". Jag bara ignorerade hans kommentarer.

Exet och hans advokat ska yrka på umgänge två ggr i veckan nu också tydligen.

Ledsen om det blev rörigt! Ska ringa bvcs underbara psykolog imorgon för lite rådgivning. Funderade även på att ringa soc om umgängesstöd genom dom istället men känns knappt lönt när jag ändå ska flytta.
 
Idag var inget bra umgänge. Mini var jätteledsen. Mammahjärtat gör ont nu. Känner mig som värsta svikaren. Hädanefter är jag med tills vi har en annan lösning som Mini är helt trygg med. Umgängesstödet uttrycker för övrigt redan att han tycker det är mycket med en gång/vecka för honom och vill dela jobbet med någon annan. Men då faller ju hela grejen. Meningen var ju att han skulle lära känna Mini så hon var trygg med honom också.

Igår kunde han inte vara med iallafall. Så efter lite omplanering blev det ett umgänge idag istället med en annan gemensam vän.

Först föreslog exet att han (och min andra trevliga granne som inte Mini känner) skulle hämta henne här och vara hos grannen (Mini har varit där en gång). Glöm detsa jag! Och med tanke på hur det gick idag när hon ändå var hemma i en trygg miljö är jag glad för det. Men ångrar att jag inte stannade inne i huset under umgänget för hon blev jätteledsen direkt sen tog det nästan en timme av henne gråtande och skrikande till och från innan exet ringde in mig för "hon är lite tjurig" för "hon fick inte som hon ville". Är glad att jag spelar in så jag iallafall vet efteråt hur det verkligen gått!

Sen fick jag så klart lite pikar av exet. Att han har problem med henne är för att jag "inte lärt henne att sova själv än" (egen säng i eget rum). Och hon borde äta största delen mat redan nu. Bara ammas morgon och kväll. "Ju tidigare man avvänjer dom desto bättre". Jag bara ignorerade hans kommentarer.

Exet och hans advokat ska yrka på umgänge två ggr i veckan nu också tydligen.

Ledsen om det blev rörigt! Ska ringa bvcs underbara psykolog imorgon för lite rådgivning. Funderade även på att ringa soc om umgängesstöd genom dom istället men känns knappt lönt när jag ändå ska flytta.
Ring soc för umgängesstöd i alla fall. Då behöver inte du rodda i allt när det ska krånglas med tider. Exet får inte utrymme att bråka heller. Du får också en opartisk person som ser hur umgänget fungerar. Så ring i morgon.
 
Alltså gårdagen. Sjukaste dagen på länge. Men för första gången på väldigt länge på ett positivt sätt. En serie slumpartade händelser (eller var dom det?) ledde till något som kanske egentligen inte är något. Men som har gjort att jag svävar lite och är full av vårkänslor. :love: Precis vad jag behövde!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp