Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten fråga, är inte besöksförbud och kontaktförbud två skiljda saker? :confused:

@krambanan Har du ansökt om besöksförbud? Det kanske du kan få nu och speciellt när det blev nedlagt?

@jerseyko Att få kontaktförbud kan vara väldigt svårt, särskilt när man har barn ihop som den andra parten har rätt att träffa. Vad jag har förstått är det något man inte kan räkna med att få alls.

Jag fick uppfattningen att @jerseyko menade om ett förbud om att besöka @krambanan , men när jag läste @niphredil svar och även andras som skrev om kontaktförbud, blir jag lite undrande om det inte är två olika saker utan en och samma?
Går det inte att förbjuda besök i det egna hemmet, men fortfarande ok att kontakt i och med gemensamma barnet eller funkar det inte så?
 
En liten fråga, är inte besöksförbud och kontaktförbud två skiljda saker? :confused:





Jag fick uppfattningen att @jerseyko menade om ett förbud om att besöka @krambanan , men när jag läste @niphredil svar och även andras som skrev om kontaktförbud, blir jag lite undrande om det inte är två olika saker utan en och samma?
Går det inte att förbjuda besök i det egna hemmet, men fortfarande ok att kontakt i och med gemensamma barnet eller funkar det inte så?
Besöksförbud bytte namn till kontaktförbud för några år sedan i samband med att lagen ändrades.
 
TS, min tanke i ditt fall om nedlagda polisärenden beror inte på dig eller lagen, det beror på omorganisationen som enligt vad som sagts i media är en flopp. INGEN är nöjd med den, alldeles för många ärenden läggs ned fast det finns bevis. Tiden att bokföra ett brott anses också ta för lång tid mot vad brottet handlar om så de hinner inte/kan inte utreda dem. Det enda som räknas är statistik, enkla fall som gör att det ser bra ut på pappret.

Ingen tröst så sätt kanske, mer en tanke från min sida.
 
Under de senaste tre dagarna nu så har jag sträckläst dina två trådar. Jag blir så illa berörd och så ARG över hur det ens kan gå till såhär?!

Jag vill bara säga att jag beundrar ditt enorma mod och ditt oändliga tålamod! Wow! Vilken superkvinna!!

Jag finns i Kalmar och jag är duktig med både barn, hundar och hästar! Snälla hör av dig om du vill ha hjälp! Jag skulle bli väldigt glad om jag fick den möjligheten :heart

Ta hand om din och minin så länge, ät mycket godis och njut av alla fantastiska kommentarer från Bukefolket. Helt fantastiskt - vilket gäng!! :love:
Mitt hopp om mänskligheten har fördubblats efter att ha läst alla peppande kommentarer, underbart!

Hur som, banan, ha det så bra som du bara kan ha, och tveka dig inte att höra av dig om det är något som jag kan bistå med! :heart
 
Och det är ju just det jag trodde man avgjorde i en rättegång. Vems version som är mest trolig(givet att det finns viss bevisning så klart)? Men jag kanske sett för många amerikanska filmer...
Domstolen ska inte bedöma vem som är mest trovärdig när det gäller brott utan visa på att personen gjort det "Utom rimligt tvivel", det räcker inte med att de tror på dig utan det krävs att det fastställs utom rimligt tvivel. Kan någon komma med ett annat scenario som inte är helt orimligt så ska de frikännas.
 
Domstolen ska inte bedöma vem som är mest trovärdig när det gäller brott utan visa på att personen gjort det "Utom rimligt tvivel", det räcker inte med att de tror på dig utan det krävs att det fastställs utom rimligt tvivel. Kan någon komma med ett annat scenario som inte är helt orimligt så ska de frikännas.
Fast om han har erkänt att han har haft sönder rutan med orden "Jag knackade" så är ju bevisningen klar. Såvida man inte lider av grava muskelspasmer så råkar man inte knacka igenom 2 rutor så att det blir massor glas på insidan.
 
Fast om han har erkänt att han har haft sönder rutan med orden "Jag knackade" så är ju bevisningen klar. Såvida man inte lider av grava muskelspasmer så råkar man inte knacka igenom 2 rutor så att det blir massor glas på insidan.
Nej det som är bevisat är att han knackade på, inget annat. Det är nog folk som verkligen bara knackat på men av ren otur råkat ta söner något glada för. Ja det är osannolikt att fönstret går sönder bara av att knacka på men helt omöjligt är det inte. Och är det omöjligt ska det bevisas vilket är i stort sett omöjligt.
 
Nej det som är bevisat är att han knackade på, inget annat. Det är nog folk som verkligen bara knackat på men av ren otur råkat ta söner något glada för. Ja det är osannolikt att fönstret går sönder bara av att knacka på men helt omöjligt är det inte. Och är det omöjligt ska det bevisas vilket är i stort sett omöjligt.
En ruta, ja kanske om den är dålig, men 2??

Fungerar vårat rättssystem så så förstår jag varför folk struntar i att anmäla numera.
 
En ruta, ja kanske om den är dålig, men 2??

Fungerar vårat rättssystem så så förstår jag varför folk struntar i att anmäla numera.
Nu är det inte jag som dömer, men kommer någon med en förklaring som är möjlig så ska denne bli frikänd. Det är handlar inte om vad som är troligast. Om man nu inte har annan bevisning
 
Nej det som är bevisat är att han knackade på, inget annat. Det är nog folk som verkligen bara knackat på men av ren otur råkat ta söner något glada för. Ja det är osannolikt att fönstret går sönder bara av att knacka på men helt omöjligt är det inte. Och är det omöjligt ska det bevisas vilket är i stort sett omöjligt.

Då måste det ju nästan vara omöjligt att få någon dömd för nåt?

Om man tittar på bilder av fönstret (som jag som tur var tog bilder på själv då polisen glömde) så anser iallafall jag att det är rätt omöjligt att bortförklara med en knackning. Dessutom har jag vittnesmål på att det fanns glas ändå bort i vasken i andra änden av köket! Så det låg kraft bakom slaget.

Jag tror det handlar till stor del om tidsbrist och så hoppas dom jag ska nöja mig och inte orka driva det mer/vidare.
 
Nu är det inte jag som dömer, men kommer någon med en förklaring som är möjlig så ska denne bli frikänd. Det är handlar inte om vad som är troligast. Om man nu inte har annan bevisning

Fast i det här fallet så finns det ingen möjlig förklaring. Man slår inte igenom 2 rutor så att det hamnar glas på andra sidan rummet genom att knacka. Förutsatt att man inte har rejäla muskelspasmer, som sagt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp