Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar just väldigt viktigt att krambanan uppträder som en samarbetsvillig förälder kring umgänget.Lägg in en spärr på honom i telefonen? Eller måste han kunna nå dig?
Ja, märkligt att just krambanan måste vara samarbetsvillig när exet beter sig sådär. Jäkla system.Det verkar just väldigt viktigt att krambanan uppträder som en samarbetsvillig förälder kring umgänget.
Håller helt med. Han visar ju ingen samarbetsvilja alls. Men ska hon få vårdnaden till slut så är det viktigt att visa att hon inte försvårar hans umgänge. Tyvärr.Ja, märkligt att just krambanan måste vara samarbetsvillig när exet beter sig sådär. Jäkla system.
@krambanan Har du ansökt om besöksförbud? Det kanske du kan få nu och speciellt när det blev nedlagt?
@jerseyko Att få kontaktförbud kan vara väldigt svårt, särskilt när man har barn ihop som den andra parten har rätt att träffa. Vad jag har förstått är det något man inte kan räkna med att få alls.
Besöksförbud bytte namn till kontaktförbud för några år sedan i samband med att lagen ändrades.En liten fråga, är inte besöksförbud och kontaktförbud två skiljda saker?
Jag fick uppfattningen att @jerseyko menade om ett förbud om att besöka @krambanan , men när jag läste @niphredil svar och även andras som skrev om kontaktförbud, blir jag lite undrande om det inte är två olika saker utan en och samma?
Går det inte att förbjuda besök i det egna hemmet, men fortfarande ok att kontakt i och med gemensamma barnet eller funkar det inte så?
Nej. Det hette förut besöksförbud men heter nuförtiden kontaktförbud. Det finns fyra olika varianter av det: https://polisen.se/Utsatt-for-brott/Hjalp-och-stod-fran-samhallet/Om-du-behover-skydd/kontaktforbud/ .En liten fråga, är inte besöksförbud och kontaktförbud två skiljda saker?
Men så dumt, så då är det allt eller inget som gäller om man inte vill att en person ska få besöka, att den inte ens får kontakta då heller?Besöksförbud bytte namn till kontaktförbud för några år sedan i samband med att lagen ändrades.
Kolla min länk!Men så dumt, så då är det allt eller inget som gäller om man inte vill att en person ska få besöka, att den inte ens får kontakta då heller?
Domstolen ska inte bedöma vem som är mest trovärdig när det gäller brott utan visa på att personen gjort det "Utom rimligt tvivel", det räcker inte med att de tror på dig utan det krävs att det fastställs utom rimligt tvivel. Kan någon komma med ett annat scenario som inte är helt orimligt så ska de frikännas.Och det är ju just det jag trodde man avgjorde i en rättegång. Vems version som är mest trolig(givet att det finns viss bevisning så klart)? Men jag kanske sett för många amerikanska filmer...
Fast om han har erkänt att han har haft sönder rutan med orden "Jag knackade" så är ju bevisningen klar. Såvida man inte lider av grava muskelspasmer så råkar man inte knacka igenom 2 rutor så att det blir massor glas på insidan.Domstolen ska inte bedöma vem som är mest trovärdig när det gäller brott utan visa på att personen gjort det "Utom rimligt tvivel", det räcker inte med att de tror på dig utan det krävs att det fastställs utom rimligt tvivel. Kan någon komma med ett annat scenario som inte är helt orimligt så ska de frikännas.
Nej det som är bevisat är att han knackade på, inget annat. Det är nog folk som verkligen bara knackat på men av ren otur råkat ta söner något glada för. Ja det är osannolikt att fönstret går sönder bara av att knacka på men helt omöjligt är det inte. Och är det omöjligt ska det bevisas vilket är i stort sett omöjligt.Fast om han har erkänt att han har haft sönder rutan med orden "Jag knackade" så är ju bevisningen klar. Såvida man inte lider av grava muskelspasmer så råkar man inte knacka igenom 2 rutor så att det blir massor glas på insidan.
En ruta, ja kanske om den är dålig, men 2??Nej det som är bevisat är att han knackade på, inget annat. Det är nog folk som verkligen bara knackat på men av ren otur råkat ta söner något glada för. Ja det är osannolikt att fönstret går sönder bara av att knacka på men helt omöjligt är det inte. Och är det omöjligt ska det bevisas vilket är i stort sett omöjligt.
Nu är det inte jag som dömer, men kommer någon med en förklaring som är möjlig så ska denne bli frikänd. Det är handlar inte om vad som är troligast. Om man nu inte har annan bevisningEn ruta, ja kanske om den är dålig, men 2??
Fungerar vårat rättssystem så så förstår jag varför folk struntar i att anmäla numera.
Nej det som är bevisat är att han knackade på, inget annat. Det är nog folk som verkligen bara knackat på men av ren otur råkat ta söner något glada för. Ja det är osannolikt att fönstret går sönder bara av att knacka på men helt omöjligt är det inte. Och är det omöjligt ska det bevisas vilket är i stort sett omöjligt.
Det tror jag ocksåJag tror det handlar till stor del om tidsbrist och så hoppas dom jag ska nöja mig och inte orka driva det mer/vidare.
Nu är det inte jag som dömer, men kommer någon med en förklaring som är möjlig så ska denne bli frikänd. Det är handlar inte om vad som är troligast. Om man nu inte har annan bevisning