krambanan
Trådstartare
Gå aldrig in i diskussion med N, du har inte en chans, med hans manipulativa, skamlösa och oempatiska sätt. Måste du prata? Maila eller smsa, akta dig för att utrycka dig känslomässigt, N använder allt emot dig, vid ett annat tillfälle, var kort och konkret. Spara allt du skriver, annars kan N klippa och klistra.. Reagera inte på provokationer, N vill få dig ur balans, och ta din energi. Mindre kontakt desto bättre. Släpp och gå vidare.
Ja jag försöker ta så mycket som möjligt skriftligt. Problemet är att han inte är dum. Han bemöter det antingen med tystnad eller rätt neutrala svar. Sen "exploderar" han irl istället lite då och då. Oftast kan jag ignorera då men ibland lyckas han dra med mig i bråket. Som igår. Han gnällde om det ena och det andra som han påstår jag inte gör (saker som i själva verket är han som nästan aldrig gör). När jag sa emot så slutade det med att han höll en pall över huvudet på mig som att han skulle kasta den på mig. När han såg att jag inte blev rädd så slängde han den på golvet istället.
Då ledsnade jag och ifrågasatte hans lilla skämt om att sparka mig i magen så han slapp bekymret. Men det gav ju ingenting så klart mer än att han skyllde ifrån sig med den han hade skämtat med och tydligen har ringt honom idag. Jag var visst sjuk i huvudet också som tyckte det var ett jävligt osmakligt skämt.
Idag är hans mamma här och en bekant till henne då mitt ex ska laga den bekantes bil. Exet beter sig som en riktigt idiot. Skriker och gapar på mig att om jag tyckte det var jobbigt nu är det inget mot vad det kommer bli (har hört det innan ungefär 2 miljoner ggr). Att han inte vill ha något med mig att göra. Hans mamma låtsas som det regnar...
Tror det blir ett besök till polisen och en anmälan snart. Men vill egentligen vänta tills vi inte längre bor ihop. Känns mer och mer som om jag kommer få flytta och driva det här från ett annat boende. Är rädd att det ska ge mig en nackdel i hela processen bara. Frågan är vart fan man tar vägen bara. Eller kan man påskynda processen med att få ut honom ur huset på något sätt?
Så jävla sjukt att han ska vinna på att bete sig som en idiot!