Zoya

Trådstartare
Någon som provat detta täcke? Är den värd sitt (mycket dyra) pris?

Det jag kan läsa på om den så står det att den är mycket bra att ha på efter arbete/träning för att inte musklerna ska kylas ner bl.a bl.a men kan man även ha på den under arbetets gång ( t ex i viltspårskogen) eller är det enbart en efter-tränings-täcke.

Eller kort och gott, ni som har/har haft den - rekommenderar ni den? :p

Sv: Obtrack

Om man har en frusen hund, annars så tycker jag nog att det är en onödig produkt, så är det ett täcke som hänger med i svängarna. Det sitter verkligen bra.

Jag har blivit rekomenderad att använda täcke på min schäfer efter träning (av min uppfödare). Man slipper mycket skador då.
I mitt fall då när hunder ligger i bilen efter pass och jag kör nästa hund.

Eftersom det är det enda täcke jag hittat med bra passform till min hund så är det värt pengarna för mig.

Dock är det inte speciellt tjockt och jag brukar kombinera med ylletröja under täcket när jag vill ha värmande effekt.

Jag har täcket på hela tiden när jag tränar lydnad när vädret kräver så det går alldeles utmärkt.

Tack för svaren :)

Har insett, efter att ha luskat runt lite, att Obtracken nog är alldeles för tunn för min ahundar. Känns som att en Back-ontrack är bättre i mitt avseende, den kostar dessutom bara hälften av vad Obtracken kostar :)

Jag har oxå kikat runt lite och kommit fram till att just Back on Track täckena verkar passa bättre för våra frusna vovvar.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 829
Senast: Otherside
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 511
Senast: Bulldoozer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 058
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter