Lillflickan
Trådstartare
Har fått en ny medryttarhäst och vill börja med att lära känna den från marken. Började igår med att få den att gå fram och flytta fram och bakdel. Igår gick det bra. Idag gick det bra till en början. Men sedan efter ett tag när jag bad henne flytta bakdelen eller backa så gjorde hon det men hon la öronen bakåt och nafsade mot mig. Antar att det är för att hon blir sur när jag får övertaget och bestämmer över henne. Nu ignorerade jag det bara och tänkte att det kanske går över när hon accepterar att det är jag som bestämmer.
Hur hade ni gjort?
Sedan en till fråga när jag ändå skriver. Hon stannar och så när jag säger till. Men när jag stannar tar hon några steg till och hamnar precis bakom eller vid sidan av mig. Men då kommer hon ju in på mitt område tänker jag, är det okej eller hur gör jag?
Sedan när jag ber henne trava så gör hon det men hon traffar ofta ikapp mig så hon hamnar vid sidan om mig och inte bakom, lite samma där att hon går in på mitt område. Borde jag stanna henne och backa eller något då?
Hur hade ni gjort?
Sedan en till fråga när jag ändå skriver. Hon stannar och så när jag säger till. Men när jag stannar tar hon några steg till och hamnar precis bakom eller vid sidan av mig. Men då kommer hon ju in på mitt område tänker jag, är det okej eller hur gör jag?
Sedan när jag ber henne trava så gör hon det men hon traffar ofta ikapp mig så hon hamnar vid sidan om mig och inte bakom, lite samma där att hon går in på mitt område. Borde jag stanna henne och backa eller något då?