Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 775
  • Visningar Visningar 61 041
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

För att det är inte det enda hon gör/ska göra;)

Jag tränar ju henne också i vanliga fall 5-6 dagar i veckan jobbar vi.
Just nu har hon vilat lite för det är så halt och hårt ute,men det är bara senaste veckan.

hej allihop. Nu tänkte jag också gå in i denna tråden. Kul att det är så många som är förta gångs betäckare. jag har ett dräcktigt sto, dag 111 idag. Och det är första gången jag har betäckt nån häst. Det är väldigt spännande men också väldigt nervöst. Det är ju så mycke som kan hända. Sista betäckningsdagen på mitt sto var 27 juli. Jag vet det är 2 till i tråden som har ston med samma dag som min, finns det fler? :)

Liden.... Vi är på 110 dygn idag... Är jag helt säker på, 1/3 av dräktigheten :love:

Japp 110 idag:P haha gud avd skoj med fler som är på samma dygn:D vad är hon för ras och liknande?

Behöver hjälp av ngn som varit med om detta tidigare eller vet ngt.

Mitt sto gick omkull i Onsdags, hårt på sidan.
Hon fick skrapsår på vänster fram men inget allvarligt.
Hon har inte haft några flytningar eller ngt konstigt efteråt.(kollar varje dag)
Men hon har slutat äta..

Dom två senaste nätterna(efter hon gått omkull)har hon lämnat i princip allt sitt hö.
I hagen ligger ungefär hälften av det utlagda höet kvar.
Shettisen äter ju sin ranson med råge.
I hagen får dom fyra kilo fördelat på 4 högar, två av högarna var i princip orörda igår och idag.
På natten går dom i varsin box och Kaela får ca 5 kilo inne(fri tillgång)och nästan allt var kvar både igår och idag.

Kan smällen när hon ramlade ha utlöst detta?
Hon går ju och letar rötter osv i hagen men hon behöver ju verkligen äta nu!!
Hon äter men mkt mkt mindre än innan.
Är det en tillfällighet??

Idag har hon gått 139 dygn.
Tog blodprov på henne för levande foster för 1,5 vecka sedan(en vecka innan hon gick omkull)och har inte fått svar än.
Ska ringa på Måndag och kolla om dom fått svaret.
Skulle egentligen träna Lördag och Söndag men nu verkar det ju som att hon kanske inte mår så bra.
Vad hade ni gjort??

Nu vet jag inte hur sjuk hon är, iom hon bara står och hänger.. Låter ju inte bra imed att hon inte äter.. du kan inte ringa vet akut idag? så du får reda på vad felet kan vara?Eller bara ringa och höra med de?

Ja jag kan ju ringa och höra vad dom tycker.
Min syster är lite duktigare än mig på sånt här och hon ska titta på henne ikväll.
Sedan kommer jag ringa och rådfråga vet återkommer till er under kvällen, det är skönt att kunna skriva av sig.

Låter klokt. bara så de e inte e någon fara med fölet.. och med stoet med för den delen..
Håller tummarna.. så får du uppdatera oss..

Syrran har tittat på henne nu.
Det är ingen fara där "bak" på henne inga utslag eller flytningar så som vi kunde se, så det var nog inbillning.
Men hon gick väldigt bredbent in i stallet och när vi lyfte på svansen ställde hon sig i kiss-ställning.:confused:
Hon brukar iof spänna upp ryggen när man lyfter men nu gjorde hon inte det utan som jag skrev ovan.

Knäet var fortfarande svullet och varmt.
Hoppas nu allt är bra med fölis iaf.:bump::)
Hon äter ju dåligt just nu så jag får väl avvakta och se vad som händer.
Hon har ätit ca 4kg dom senaste två dygnen så jag hoppas hon går med på att äta lite mer nu.
Magen verkar ha ändrat form nu, ska försöka ta bilder imorgon på 140 dygn.

okej, sköänt det förhoppningsvis löst sig, när får du reda på blodprovet?

Ska ringa på Måndag morgon och förhoppningsvis få svar!!Håll tummarna på positivt!!:love::)

Vad runda och fina era ston är :love: Min tjej är också dräktig, imorgon på sitt 150:onde dygn... dock är hon inte alls lika runda som många andras härinne, visst ser man att hon är rundare än normalt men mycket mer än så är det inte.. kollad på 75:e dygnet konstaterad dräktig. Måste nog ta blodprov på henne snart så att man ser att det verkligen är en levande krabat :)
Hur vanligt är det att de kastar efter 75:e dygnet?

Min va dräktig på 90 dygn förrförra året.. men till sommaren kom de inget..

Usch, vad tråkigt! Min dam är fortfarande lugn som en filbunke, hon har gått från att nästan äta upp de andra hästarna i hagen till att vara änglasnäll :love: Jag hoppas verkligen det kommer en bebis till våren... :bump:

haha jo precis..Det va det jag med gjorde haha, gissa om jag belv besviken.. Men sen å andra sidan ska man tro på det:P Som i år tror jag och hoppas hon forf är dräktig..
Men du kan ju göra ett blodprov eller liknande..Så vet du lite mer säkert OM det kommer något:P

Fick svar på blodprovet idag, det visar ju även på levande foster och det var positivt!!!:banana::bump::love:
Så jäkla skööönt!!!142 fulla dygn idag!!!!:)

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 138
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 393
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 351
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈