Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 775
  • Visningar Visningar 61 041
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

Hej allihop. Idag har min gumma gott precis 4 mån:). Jag och mamma pendlade henne idag. Har aldrig gjort det förut.Tog ett tag innan det hände nått. Men tillslut börja ringen och pendla fram och tillbaka. Blev större och större rörelse. Spännande. Det ska betyda att det är en hingst där inne. Jag har kännt på mig att det är en hingst länge. Har skrivit det i en annan tråd att stot kan bli lite grinigare under dräcktigheten om det är en hingst. Och min lilla gumma har blivit grinigare mot sin hagkompis. Så jag tror på hingst. Nån mer som har pendlat sin häst?

Ja 122 dygn idag :) Känns kul att man kommit så här långt, den 27:e dec ska jag kolla henne samt ta virusabort sprutan.

Jag pendla min tös i början av dräktigheten, det visa hingst första gången sen pendla en annan och då visa de sto så då testa jag igen och då visa det sto igen, så jag hoppas lite på ett sto. Men vi får se, tänkt pendla henne här igen, glömmer det dock jämt.

Pillan är som hon alltid varit, dock piggare men annars inget mer, hon var lite gosigare förut i början av dräktigheten men det har försvunnit. Vi får se längre fram hur det blir, hon kan vara lite grinig emot syrrans ponny, hon har aldrig gillat han sen han kom. Men dom har kommit lite närmare varandra nu på senaste veckorna och nu mer och mer då dom går ensamma i hagen sen i söndags :)

haha:D hon e ren för en gångs skull:D Kan det va snön som gör under på henne:D fin e hon i alla fall, vem e pappa till fölet? Är den med"skimmel,caramello"(stavning:P)

Haha ja snön hjälper! Men ren är hon inte riktigt... Då är pälsen som ett stort fluff. Är mkt sugen att köra henne till ridskolan för ett bad...

Hon är skimmel född BEC, pappan är skimmel född brun. Så mest troligt ramlar det ut en skimmel för gulbrun. Men det kan räcka med gulbrun också (gulbrun är det garanti på).

Den 2:a december har min oldenburgare gått 7månader...hon börjar bli en tjockis nu, hon börjar även bli latare på lektionerna...hon hoppar inte längre, även om hon skulle vilja det, hon kommer ridas lätt hela vägen fram antagligen? Hur ska ni göra?

dygn 125 på bilderna är idag på dygn 128
16785964.jpg

16785969.jpg

Mitt sto var på Ul igår (143 dygn) och fortfarande dräktig :D Var och kollade för att vi behövde intyg att hon var dräktig för fosterförsäkring. och idag så va vet ute ioch gav första abortvirus sprutan :D Vet inte hur jag ska kunna stå ut med nervositeten längre!!! Vill så gärna att allt ska gå bra...

Grattis!!!:bump:Kunde man se ngt när hon var så långt gången?(På UL menar jag)

Kaela har idag gått 160 dygn, så det är snart halvtid.:banana:

Idag är min tjej i ca dygn 150!! Gav virus abort sprutan igår!
Hon sväller snabbt just nu tycker jag..fast jag tror jag stirrar mig blind snart!! längtar så!!

haha inte ensam om att längta trro ja:D haha ..
ska bli skoj o se alla bebisar i vår:D

Kaela har idag gått 162 dygn så det tar sig:love:

Vi var ute i skogen idag och jädrans vad det gick:D

haha:P full fart i henne ännu?
Skoj:D
Sj vet jag inte om jag vågat sätta full fart i min polle:P men ja e så rädd om det lilla:P hah så jag får panik av lilla minsta:P

:love:Gud vad kul, jag tog bilder med våran egna kamera när vi var på UL på 96 dygn, men det ser mest ut som en ödla-en hästödla:rofl:

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 138
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 392
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 350
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka