Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

*kl*
Jag har känt sparkar idag!!!!! :bump::banana::love: Så otroligt spännande och roligt, det kommande fölet blev plötsligt så påtagligt!

Spännande! När börjar man kunna känna sparkar, har aldrig funderat på det tidigare?..
U

Dom flesta har väl känt efter 150dygn :)

Jag går och känner för dagligen, men min är bara 141dygn ännu

Jag har inte kännt några sparkar ännu, Kaela är på 169 dygn.

På min ser man tarmrörelser när hon äter men sparkar... Näe jag har svårt att tro att bebis når så långt ut, magen är enorm :eek:

Är idag på dygn 148 och på tisdag, på dygn 150 ska jag ta blodprov och vaccinera mot abortvirus.

På min ser man tarmrörelser när hon äter men sparkar... Näe jag har svårt att tro att bebis når så långt ut, magen är enorm :eek:

Är idag på dygn 148 och på tisdag, på dygn 150 ska jag ta blodprov och vaccinera mot abortvirus.

Din är inte såå långt ifrån min.
Min är ju på 141 dygn idag, vet kommer den 27:2 (152dygn) och
ska rektalundersöka na och finns en bebb kvar så ska även första virusabortsrutan tas :D

Känner inga sparkar heller, man ser tydligen tarmrörelserna som går hej vilt ut som bulor ibland vid virvlarna :p

Spännande! När börjar man kunna känna sparkar, har aldrig funderat på det tidigare?..
U

Jag brukar börja känna sparkar vid 5-6 månaders dräktighet. Mitt sto är idag på dygn 177 och där sparkar det TYDLIGT. Inte så man ser det men man känner det lätt om man lägger handen mitt under magen vid naveln ungefär. Jag är dock mycket uthållig och står lääääänge och känner innan jag eventuellt ger upp. Kan dock tillägga att det är få gånger som jag inte känner något. Det känns som om något dunkar till inne i magen. Rörelserna är snabba. Jag känner inget på sidorna vid flanken t ex. /AFF

Nora dygn 141
17048140.jpg

Min slipper allt petande där bak, hon avskyr det så dant men står snällt.

Litet blodprov så har jag på papper att hon fortfarande är dräktig :)

Kommer ta blodprov på varje abortvirusspruta även om hon fortfarande uppför sig dräktigt.

För den foderstaten hon kommer att stå på gör henne inte direkt smal och slimmad om hon är tom :rofl:

Hahaha ok.
Men alltså, jag fundera på blodprov först men det kan ta upp emot en vecka om inte längre innan man får veta svaret. Så därför väljer jag rektalundersökning, min vet är duktig så jag litar fullt på honom.

Vill veta på engång såklart :P

Jag ska ta ut vet och rektalundersöka samt ge virusabort spruta nr.2 i 7:e månaden.
Idag har Kaela gått 171 dygn.:bump::love:

*kl*

Stallägaren har sett bäbis leva rövare i Neffis mage.

Stackars Neffi :love:

Om nu molin fixar den andra tar jag denna:P min flicka har emd gått 144 dygn idag:D mindre än 200 dygn nu:P 186 dygn kvar:P

Imorgon ska jag ringa vet om en tid den 27:e, håll tummarna för att han INTE säger, ring då!! Hahaha

Idag har Kaela gått 177 dygn så tiden rinner på:)
Är i Skåne hos svärmor så mina föräldrar tar hand om hästarna hela veckan.
Magen har växt jättemkt på kort tid men i övrit är hon lika smäcker så det ser lite roligt ut.:rofl:

Ska bli spännande och se hur mkt magen växt tills på Fredag då jag kommer hem igen.:D

Dom flesta har väl känt efter 150dygn :)

Jag går och känner för dagligen, men min är bara 141dygn ännu

Mitt sto är på dag 130, så då gissare jag att det är en stund kvar innan det börjar.. Tack för svar :)
U (väntar tålmodigt)

Jag brukar börja känna sparkar vid 5-6 månaders dräktighet. Mitt sto är idag på dygn 177 och där sparkar det TYDLIGT. Inte så man ser det men man känner det lätt om man lägger handen mitt under magen vid naveln ungefär. Jag är dock mycket uthållig och står lääääänge och känner innan jag eventuellt ger upp. Kan dock tillägga att det är få gånger som jag inte känner något. Det känns som om något dunkar till inne i magen. Rörelserna är snabba. Jag känner inget på sidorna vid flanken t ex. /AFF

Jag har inte ens börjat känna efter än men tack för tipset vart jag ska känna någonstans :)
U

Jag har känt en massa sparkar på min 4åring, härom kvällen så uppförde son sig väldigt konstigt i hagen, tog in henne och hon började vandra nästan springa runt i boxen, -tänkte åh nej nu är hon sjuk! men nej det var bara bebis som sparkade som en galning! Jag var överlycklig men Grållan tittade mest surt på mig :love:
Hon har gått 6 månader nu den 30e.
Som sagt verkar vara en riktigt vilde där innne som galopperar runt! Nästa stora galoppstjärna kanske? :rofl:

Andra stoet som passerar 7månader den 9januari är det betydligt lugnare i magen på, man får vänta tålmodigt så känner man någon spark då och då. Däremot har hon blivit en krokodil :crazy: och schizofren, ena stunden är hon såååå snäll och rar mot Grållan och 3års valacken för att nästa stund göra världens utfall mot dom och vara fullständigt rabiat. Vaktar maten som bara den och är ständigt hungrig vilket är en enorm förbättring mot tidigare då hon enbart pillade i ensilaget och var ständigt under hull. Nu känner man inte revbenen och hon är duktigt rund om magen :love:

lite på skoj, bara en fundering.. Vi har ett sto som blev betäckt, tyvärr tvillingar på först försöket, det gick inte att klämma den ena så hon sprutades. Seminerades om i början av augusti, på 17:e dygnet inte dräktig vid UL, och tydligen ingen annan som kollades samtidigt heller. Stoet i fråga har tidigare haft urdålig aptit och haft svårt att hålla hullet och varit en mespropp i hagen. Hon har haft så dålig aptit att hon helst skulle handmatas 8 ggr om dagen för att få i sig vad hon skulle. Nu äter hon som en varg, det GÅR inte att hindra henne om det finns mat i närheten. Hon har fått en mage som jag lätt skulle råka ta för en gravidmage, eftersom hon inte är fet, är fantastiskt fin i hullet, men har en ..mage baktill/nertill, mest på höger sida. Blank och ser lycklig ut. Gaskat til sig i hagen har hon också gjort. Lite bullig framför ljuverna. Vad säger ni? Skendräktig? Sympatidräktig? Dräktig? Eller bara nöjd och harmonisk?
U

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 135
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 391
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 350
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka