Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 775
  • Visningar Visningar 61 041
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

*kl*
Lilla hjärtat är på 118:e dygnet idag. Bekräftat via blodprov.

88 Keys**, Modella - Alpen Fürst betäckt med Advokat.

Hmm, då måste jag ha räknat fel :). Mitt sto är ett halvblod, världens finaste tant:love:. hon är 15 år och betäckt med Akribori. Vad har ni för hästar? Det är kul att följa denna tråden och se hur det utvecklar sig. Hoppas det blir många fina föl till våren/sommaren. :love:

Som du vet... Vbltravare på 5år, hennes första föl (Samt mitt) helt underbar tös, betäckt med Lucifer.

Har ett Islandssto som är 7 snart 8 år.
Hennes första och mitt andra föl, betäckt med
Bjartur Fra Egilsstödum.
Idag på 143 dygn.:love:

Jo ska ta blodprov på henne i samband med vacc... men visst blir man lite orolig :(

hm kanske:P fota gärna henne i stillastådende.P bakifrån, framifrån och från sidan:D

Puttar fram tråden igen.
Kaela är på 147 dygn idag!:banana::love:
Ska ta nya bilder på Tisdag då hon gått 150 dygn.

Är i Skånelandet och hälsar på Svärmor hela helgen, så mina föräldrar har hand om alla skatterna(hästar,katter):)

Hejsan hoppsan!:banana::bump:
149 dygn idag och Kaela äter hur mkt som helst, hon som brukar vara jättesvår med maten...:D
Skönt iaf eftersom hon inte ville äta för ngn vecka sen.

Grattis!!

Prata med vet idag då min är idag på 121Dygn, men nopp om en månad ska virusabortsprutan tas, fick återkomma efter jul så han fixar det.
ÄNTLIGEN var min vet tillbaka, guud vad skönt måste jag få säga.

Glömde dock be han komma ut och känna om hon fortfarande är dräktig och sedan kolla ett litet sår som hon har. Får ringa imorgon igen, hehe

Nora dygn 119

16614730.jpg

16614728.jpg

16614721.jpg

Mja han har bara tid mellan 08.00-08.30 tror jag (telefontid alltså).

Ska ringa imorgon igen, kommer be om en tid på onsdag då jag är "ledig" då :) Sen kommer hovis där vid 15.00 oxå, måtte allt gå bra :D

ooiiiih!!! Tog blod prov på min flicka häromdagen och visst e hon dräktig!!! ca 140 dygn nu!! Mitt första egna föl..har bara haft andras hemma innan..ska bli så mysigt..
Hur vanligt är det att dom kastar när dom e så långt gångna?
Vad bör man INTE ge att äta tex? Hon får lucern strå,kraft grov,kornkross,betfor,multivitamin,mineraler,vitlökspulver och linfröolja..
Hon är korsning Ardenner/Knabstrupper vit med svarta prickar fämst på bak partiet och pappa är welsh av cob typ brun.. Kan föl ungen få prickar tror ni? Hur starka är färgerna egentligen?

Som jag fattat det så kan dom kasta ända fram till fölningen, vet dock inte om det är vanligt eller så.

Vad kul med en knabbekorsning, har nämligen betäckt mitt vblsto (travare) med en knabstrupperhingst. :)

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 138
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 393
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 351
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka