Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! Och kan man inte, skäms inte för att be om laxeringsmedel! Säger hon som led av förstoppning en vecka på BB tills kramperna i magen var i klass med förlossningenEn grej som jag ser att flera redan tagit upp, men jag tjatar lite till om det:
Vänta inte med att bajsa efter förlossningen! Du blir snabbt förstoppad och då har du ett jäkla elände. Om du är sydd och/eller har ont och det känns läskigt att ta i så tryck en binda eller lite toapapper mot mellangården och håll emot med handen. Det hjälper!
/KattenKorven som kom hem från BB med ett helt jäkla syslöjdsprojekt i snippan och var liiiivrädd för toabesök första dagarna.
Håller med! Och kan man inte, skäms inte för att be om laxeringsmedel! Säger hon som led av förstoppning en vecka på BB tills kramperna i magen var i klass med förlossningen
Till dom som blir ordentligt sydda och inte kan sitta. Blås upp en badring och sitt på den. Den satt jag på i tre veckor. Tur man glömmer snabbt
Fråga från en blivande dummy: när kommer liksom moderkakan ut? Jag funderar mycket på förlossningen och om pappan kommer kunna vara med. Och då tänker jag att jag eventuellt vill att pappa ska få barnet först medan jag liksom blir klar och kanske sydd osv. Hur har ni gjort?
Alltså parfym? Hade du verkligen packat med dig parfym? Till ett sjukhus? Eller missförstår jag dig?- Jag blödde massor. Stora trosor och största bindan undan. Sprang runt i sjukhusets kläder för jag ville ändåinte blöda ner mina egna. Hade med mig leggings men alltså nej det var för tajt.
- Jag hade string till samma dag jag födde. Efter det var det stora som gällde.
- Jag hade med mig sjukt mycket bebiskläder som ändå inte behövdes för hade henne ändå bara hud mot hud. Samma med kläder till mig. Jag ville som sagt inte bloda ner mina egna vanliga kläder så hade sjukhusets och åkte hem i fulmjukisar.
Hade med mig en massa godis och kakor som jag inte åt för vi blev överrösta med mat och efterrätter på bb. Under förlossningen hann jag inte äta något.
Parfym var också onödigt.
Om du tänkt amma så ta med kläder som är lätta att öppna upp framtill. Skippa tjocka hoodien.
Jag hade behövt flera trosor och strumpor.
Ta med ipad eller något att sysselsätta er mer. Och glöm inte mobilladdare!
Min första kunde ha 50 i nästan 8 veckor, barn nr 4 kunde inte ha alls 50 alls, 56 fungerade en del. Nu är hon 5 veckor och har mest 62 men ngt kvar i 56.
Har alltid en parfym i väskan så den åkte med av bara farten.Alltså parfym? Hade du verkligen packat med dig parfym? Till ett sjukhus? Eller missförstår jag dig?
Fråga från en blivande dummy: när kommer liksom moderkakan ut? Jag funderar mycket på förlossningen och om pappan kommer kunna vara med. Och då tänker jag att jag eventuellt vill att pappa ska få barnet först medan jag liksom blir klar och kanske sydd osv. Hur har ni gjort?
Jaha, okej då förstår jag. Jobbar inom vården och det är en så konstig tanke att folk tar på sig parfym på arbetsplatsen eller då.man går till sjukhuset. Är nog mest van vid att folk har parfym enbart på fest.Har alltid en parfym i väskan så den åkte med av bara farten.
Även när man blir snittad så stannar magen helt och blir alldeles uppblåst. Hade ju inga problem i underlivet iom snitt men gud vad ont magen gjorde när den bara la av. Efter 3 dagar kunde jag äntligen fisa och det luktade typ död på toaletten sen funkade den som vanligt tack och lov!
Det normala är att den kommer ganska snart efter barnet och sedan drar livmodern ihop sig så blödningen stannar av. Det blir som ett stort sår på livmodern när moderkakan lossnar.Fråga från en blivande dummy: när kommer liksom moderkakan ut? Jag funderar mycket på förlossningen och om pappan kommer kunna vara med. Och då tänker jag att jag eventuellt vill att pappa ska få barnet först medan jag liksom blir klar och kanske sydd osv. Hur har ni gjort?
Först kom bebis sen krystade man ut moderkakan, men alltså det är inte i närheten av lika jobbigt som att krysta ut bebis.Fråga från en blivande dummy: när kommer liksom moderkakan ut? Jag funderar mycket på förlossningen och om pappan kommer kunna vara med. Och då tänker jag att jag eventuellt vill att pappa ska få barnet först medan jag liksom blir klar och kanske sydd osv. Hur har ni gjort?
Och jag kände inte alls den känslan. Jag var sjuk och blev snittad, därmed fick pappan ta bebis de första timmarna och jag var helnöjd med att få sova i fred för jag ville bara vila. Jag visste ju att bebis var med den bästa människan i hela världen, jag har faktiskt aldrig känt den känslan som många mammor pratar om att det är jobbigt att lämna bebis till partnern.Jag fick i alla fall hålla bebis en liten stund direkt när han var ute och det var häftigt. Jag hade skrivit i förlossningsbrevet att jag nog ville vara ifred men när han väl var ute så kändes det som om jag förlorat en arm eller ett ben när jag inte höll i honom. En jätteskum känsla.
1 kan nog variera, jag hade bindor a la blöja som fanns på förlossningen och bb. Sedan från dag tre/fyra har det räckt med rejäla nattbindor och successivt bytt till mindre. (Tog några av blöjvariant med hem från BB för första nätterna hemma)Älskar den här tråden!!!! Har så mycket frågor inser jag som jag är glad att kunna ställa till några som har varit med förr.
- Hur mycket blöder man efter förlossningen? Kan man ha leggings på sig eller behöver man typ få plats med en blöja under byxorna?
- Behöver man/trivs man i stora trosor? Sådana där som går upp över magen typ? Jag kör fortfarande på mina vanliga, dvs string/halvhipsters, men tänker vad man vill ha på BB?
- Bästa tipsen till BBväskan? Vad kunde ni inte leva utan, vad hade ni packat med idag som ni inte visste att ni behövde då, vad var överflödigt?