Nyår igen...

Sv: Nyår igen...

kl

Jag är nog inte klok i vissas ögon, men jag har åkt IN till stan i stället för ut från stan.. :D

Var ute och rastade mina odjur för en stund sedan, de gjorde ingen notice alls ang smällarna, däremot var alla snöhögar och lyktstolpar mycket intressanta!
:p

Tycker dock mycket synd om alla rädda hundar..

Och har tänkt mycket på lilla Lady som försvann vid nyår för två år sedan pga en ungjävel som slängde smällare rätt in bland hundarna när ägaren var på väg in genom porten.. :(
Hoppas du har det bra vart du nu är..

Ingen av hundarna här är skotträdd (däremot har vi en som inte är speciellt förtjust i vissa tjutande och fräsande raketer) men vi har dem alla inne och vi är alltid hemma på nyår.

Sitter på jobbet voven är med som vanligt och ligger och snarkar på filten.
Hon bryr sig inte om smällandet med tycker inte riktigt om de tjutande raketerna, men de hörs väldigt sällan inne. Så vi var via stallet och kissade på väg till jobbet så nu hoppas jag att hon klara sig till klockan 2-3 när det har lugnat sig!

Knapplån
Första nyårsafton som hundägare för mig, så jag vet inte hur han kommer att reagera. Tror inte det är några problem eftersom han är van vid skott. Han är ofta med på skjutbanan och bryr sig inte det minsta, men jag är mer orolig för tjutandet från vissa raketer.

Min hund är livrädd och har fått lugnande nu och ska få maxdosen klockan 22 så det blir lagom till 12 slaget. Det är väldigt trist att hon ska vara så rädd. Fick henne i alla fall till att kissa lite snabbt trots att hon trodde hon skulle dö. Så hon var nog extremt kissnödig helt enkelt.

Ingen av mina bryr sig, vilket är skönt.
Dom får följa med till stallet snart, där vi ska försöka övertyga den stressade damen med nerverna utanpå att hon kommer att överleva natten ;)

peppar peppar, min gamling på 10,5 år blir bara bättre o bättre men åren...nu är det knappt att han bryr sig...för några år sen sprang han undan överallt o försökte hitta ett säkert ställe och var helt förstörd...den lille dsg'n bryr sig inte alls, men jag håller mig inne ändå nu i det värsta.

nyår ,,suck

Har en GD hane som har utvecklat en rejäl raket rädsla de sista två åren , han blir tom stressad av att höra raket tjut på tv,radio etc. Han flyr in i badrummet , finns inga fönster där , brukar sitta där inne med honom runt 12 slaget när det är som värst med dusch ,kranar, tvättmaskin & torktumlare igång. :cry:

kl

Här började det med smällar vid 14-tiden och framförallt tiken har varit ett darrande vrak sedan dess. Hanen är också rädd men inte riktigt lika illa. Som tur var höll raketskjutandet uppe ett tag strax efter 23 så jag kunde dra ut dom för en snabbkiss...
Nu lär det ta en vecka eller två innan de törs gå ut utan svansen mellan benen för att ungarna måste gå och småsmälla flera dagar efteråt.

Vi har en skotträdd hund som har legat och flämtat hela kvällen :(. Har dragit ner alla persienner så han iallafall slipper ljuset då han reagerar kraftigt på det också. Var på djursjukhuset häromdagen och hittade något lugnande till hund. Han har fått det både igår och idag men tyvärr märker jag ingen som helst skillnad. Längtar bara tills detta smällande är över...

Och min lilla mes till hund som är rädd för det mesta har förvånansvärt nog tagit smällarna jättebra! Vi var ute och gick vid strax innan nio innan, smällde i början och då gick det bra, efter halva rundan vart han orolig och började dra hemåt, men väl hemma lade han sig och sov igen och har nu tagit det lugnt. Otroligt skönt! :)

*KL*

Jag var lyckligt lottad... min grabb stod o tittade pa de fina, fina stooora fargglada sprakande raketerna tillsammans med mig genom koksfonstret. Nar han trottnat gick han helt enkelt o la sig.

..gallande smallandet tror jag att vi hade "tur" som spenderade sa mkt tid pa mammas gard som ligger rejalt nara en skjutbana. Han vaxte ju upp med konstiga piffar, puffar o pangpang o ingen gjorde en "grej" av det.. sa smallandet var nog mer normalt for honom.

Nu är smällandet över här och jag tror nog inte ens att någon av våra sex hundar vaknade :) Och då har vi ändå skjutit en hel del raketer alldeles utanför huset. Vi är nog ganska bortskämda med lugna hundar, har aldrig haft en rädd hund :bow:

Jag är JÄTTEGLAD! Har bävat över det här nyåret, då min tjej har reagerat väldigt stark på pistolskott o piska, men ta mig fan, hon har knappt reagerat på smållarna öht! Åkte bil vid 12 slaget, o sen va vi ut vid halv 1, då smälldes det en del.. Men lillskruttan va cool som fan, tittade på sin höjd åt det håll smällarna kom från.

Jeeehaaah! *knack knack, ta i trä*

God fortsättning gottfolk.

Vi var mitt i korselden här för en stund sedan. 9-åringen ska alltid sitta i fönsterkarmen och titta på "blommorna" på himlen. Han satt och tittade i ungefär en kvart denna gången sen gick han och lade sig. Valpen (7½ månad) var med upp i fönsterkarmen ett par minuter, sen gick han ner igen och lade sig i soffan och sov. Skönt med hundar som inte bryr sig. Jättesynd om dem som är rädda.

Nyår har passerat och alla hundar utom 2 har snarkat i godan ro. De två som var vakna var fauvetiken som knallade omkring och viftade på svansen, diade valpar och tvättade valprumpor + gammelvovven som försökte tigga åt sig godbitar av lillmatte :D Båda totalt oberörda av smällandet, tjutandet och knastrandet.

Mkt lugnt och fridfullt som det brukar i hundflocken trots en hel del raketskjutning således. Trevligt det att inte de två yngsta brydde sig ett smack heller :laugh:

Min skrutt klarade sig galant!
La sig iof nära och tittade lite ut, men jag kan inte direkt säga att hon var stressad.
Här började dom iof skjuta raketer för över en månad sedan så vi har fått lite gratis träning:)
Gott nytt alla!

Knapplån.

Min yngling, 8 mån nu, var med ute på gården när raketerna avfyrades :) Hennes första nyår, och det gick galant! Hade förvisso inte förväntat mig mindre heller, eftersom jag inte vill ha rädda hundar i min avel och således har mentalt stabila djur bakom henne.
Hon tittade förvånat på dom första färgsprakande sakerna, och när hon sen insåg att dom ju var låååångt borta och inte gick att undersöka, så började hon helt enkelt att mingla med människorna istället. Det sköts i ca 30 min, och hon gjorde mig mycket glad med sina reaktioner.

Dom vuxna hundarna satt i bilen några meter bort, och brydde sig som vanligt inte. Dom tittar på färgerna, och tröttnar efter en stund och lägger sig ner.

(Jag hoppas att min avel aldrig kommer att få fram en skotträdd hund, vilken fasa att äga! Jag är beroende av att mina hundar fungerar i ALLA sorters miljöer utan bekymmer, framför allt med diverse höga, läskiga och konstiga ljud.)

*KL*

Min ena är berörd o är inhyst hos vänner som bor bättre till än vad jag gör dit anslöt även jag o en annan hund på kvällen. Fetvadd i öronen samt lugnande tabletter som jag inte tycker gjorde någon skillnad. Vid tolv musik o ständig matning med godis. Gjorde att nyår förflöt utan några insidenter. Däremot var det svårt att få henne att kissa o bajsa på kvällen. Men i koppel så vågade hon tillslut. Vet inte hur många gånger hon satte ner baken för att bajsa o det small till. O då avbröt hon det förstås. Men tillslut så.

*kl*
Så var första nyårsaftonen över :bow:
Lillkillen reagerar ute bara på de smällare som visslar till, men jag får en känsla av att han egentligen undrar vem det var som visslade på honom ;)
Inne vaktar han när det smäller på dörrsidan av huset (inbrottstjuvar säkert) på andra sidan verkade han inte bry sig mycket, särskilt när vi fick bukt med vaktandet.
Första stora fyrverkerierna på himlen var jättedumma och blev rejält utskällda, men när de inte brydde sig morrade han bara lite missnöjt ;)

Höll honom sysselsatt med grisöron och det gick över förväntan, lite stressflämt då och då bara. Idag är magen lite i olag pga grisöronen skulle jag tro :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 118
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 311
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 975
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 469
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka