NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Igår tog mina underbara svärföräldrar med sig vår dotter på en promenad och då passade jag och sambon på att ta en timmes ridtur i skogen på våra fina hästar :) Ååh va det var roligt! Hästarna fick kämpa på uppför men lite vila på toppen så var det full fart neråt sen :p

Men det bästa var att få sällskap av sambon igen, det är nog ett år sen vi red ihop sist :)

Haha, vad bra! Jag med, det ska bli kul att komma tillbaka :) Och så längtar jag tillbaka till skogen. Det är skönt med ridhus men gud så tråkigt att aldrig komma ut i naturen!
Ses vi på lördag förresten Linda?

Ja tålamod har jag massor av så det är löst :D Han är 8 år men känns nu som 4:a ;) ha ha ha.. Hade väntat mig lite jobb så det är ingen överraskning men intressant att höra hur andra haft det med sina i början och om det finns några tips på hur man jobbar framöver, vill inte stressa fram honom utan jag vill att det ska falla på plats eftersom för oss :)

Min var 7 år när jag köpte henne, jag hade inga som helst problem. Hon gick fram över allt, uppförde sig på ridbanan och vi klarade gångarterna utan trassel. Jag red inte den första veckan utan hon fick tid att landa. Det enda lilla trasslet var att hon betedde sig som en tonårstjej, pep och viftade med benen när hon skulle hälsa men det slutade hon med när hon blev äldre, klokare och mer hemma och så var hon pigg som attan när jag red med andra, det problemet har visst inte riktigt löst sig ännu men jag har mer kontroll :)

Tack för att du berättade :)

Min har en lätt tempoökning med andra han med :D
Den här lilla hästen är inte jätteförtjust att rida på banan, men vi börjar där till jag har mer kontroll :) Han får lulla runt där inne sen är det nog dags för lite promenader snart och kolla in alla omgivningar, han spanar ut över ängarna och är nyfiken :)

KL*

Jag har börjat jobba i Norge och är dessvärre inte hemma särskilt mycket nu. Liten vit får stå och skrota och jag tycker synd om honom.

Här om dagen tog vi en promenad i kvällssolen!

539150_10151018838616814_915376111_n.jpg

Han får riktigt röda ögon i solljus, vet inte om det bara är kontrasten till det vita eller så. Men har aldrig riktigt sett så mycket färg i ett hästöga förut!

385810_10150388704951814_922053483_n.jpg

Nej han står kvar på samma ställe i Karlstad.
Har hittat en tjej i stallet som han litar på, så hon tar in honom ibland och kollar över honom när jag inte är hemma.

Ärligt talat så känns det väldigt tungt att inte ha tid eller möjlighet att hålla igång honom och bara "dra iväg" ifrån honom. Men jobbet jag fick var väldigt rätt för mig och nu löste det ju sig ganska bra ändå med hon som kollar till honom. Men kan säga att det var många tårar och riktigt hemska mardrömmar när jag trodde att det inte skulle lösa sig :( Han är ju min bästa vän!

Skall dock se över möjligheterna för att ta med honom till ett stall i Norge. Måste kolla över reglerna bara och fundera på om det är värt det med tull osv.

Lite nervöööös idag!
Nu snart vet jag.....om det blir som jag vill!
Mer info konmer.... Spännande!
Men jag vill, ja å vad jag vill..... !

Vad är det för nån häst du tagit dig an nu? :) Tyckte din pappa prata på en valack när jag träffa han?

Jajjemen, vi ses på lördag, ska sitta domarsekreterare på fm sen kommer jag och Josefin finnas på plats resten av dagen också :)

Ja han har ju bara varit hos mig i 9 dagar :) Skritt på lösa tyglar har vi klarat ett halvt varv på banan :D Han går runt o grejar med massa annat..

Har du några tips på hur man jobbar lungt med detta? :)

Det är ju väldigt olika vad man har för häst. Godi var bara att vänta ut och ignorera. Om man försökte övertala eller ställa krav i de lägena så blev det sju gånger värre. Med Sol måste jag tänka annorlunda och aktivera på annat håll, se till att hon har fokus på mig och det jag gör. Hon behöver ridas mer engagerat och intensivt. Och framförallt behöver hon väldigt strukturerad och konsekvent ridning, på ett annat sätt än vad min förra behövde.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 006
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 704
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka