NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

*KL*

Laukur var lika underbar igår! Vila idag sen fortsätter vi träna under helgen :)

Köpte regnkläder att ha när jag rider bland annat så igår fick jag chans att prova dom då det regna när jag skulle rida, men självklart slutade det regna så fort jag suttit upp :grin: Så jag fick halka runt i regnbyxor i onödan, tur han inte gjorde för stora hopp då hade jag kanat av :P

Klokt skrivet ang medryttare!
Får man lov o fråga vilka du rider för?

Jag tror att man får skriva ut det, har för mig jag sett andra skriva om tränare.
Jag började i somras rida för Cattis som fött upp Sol. Det funkade så himla bra när jag väl förstod vad/hur hon menade så har det verkligen gått så himla bra. Sol har blivit en helt annan häst att rida och det är verkligen sååå kul. Så henne släpper jag inte i första taget. Har fått ihop en liten grupp hos oss (fördelen med stort stall) och ska väl försöka rida en gång i månaden minst.

Och så hade jag ju redan långt innan anmält mig till en kurs för Reynir, och så skulle han komma och ha en halvdag med lektioner bara och då hoppade jag på det. Så nu blir det två lektioner med två veckors mellanrum och sen 2 veckor efter det har vi en tvådagarskurs.
Jag kände att när jag ändå skulle prova så är det lika bra att gå all-in och prov på riktigt så att man kommer in i deras sätt att tänka och träna. Jag tycker han hade massa bra tankar om det rent psykologiska just hur jag ska lägga upp träningen för min häst. Så det ska bli spännande att se vad som händer nästa gång.
Om jag trivs bra (och för en löneförhöjning:devil:) så kommer jag kanske vara med på någon enstaka kurs eller lektion för Reynir, men annars kommer jag fortsätta med Cattis. Jag tyckte verkligen att det funkade jättebra och hon fick oss verkligen över den där tröskeln där vi stått och stampat nu sen i höstas. Jätteroligt att kunna verkligen rida och jobba henne också och inte bara åka med. Och det känner jag inte att de andra jag har tränat för har kunnat hjälpa oss med överhuvudtaget.

knapplån!

Sitter och drömmer om en tur på fältet med min Semla, galoppsträckor, skritt i naturen o plocka svamp..

Men de lär dröja :D

Vi måste få ordning på oss först! Jobba jobba och ha tålamooood :)

Vad skönt att du hittat nån du trivs så bra med! Och sen att det är nån som själv ridit sol och har mycket erfarenhet av henne låter ju toppen!:) reynir har jag aldrig ridit för men kan tänka mig han är underhållande att rida för :D

Vad skönt att du hittat nån du trivs så bra med! Och sen att det är nån som själv ridit sol och har mycket erfarenhet av henne låter ju toppen!:) reynir har jag aldrig ridit för men kan tänka mig han är underhållande att rida för :D

Ja, det känns som att vi äntligen kan ta vid där hon slutade. :angel:
Jag tycker Reynir var väldigt duktig på att se olika individer. En duktig pedagog åt både häst och människa. Men sen finns det ju som alltid en del saker som man har skilda åsikter om men det gör inte så mycket tycker jag, för det finns ändå så himla mycket annat att suga i sig som en svamp som överväger.

Av den anledningen så väljer jag numera att bli genomsur - sen skyndar jag mig hem. Avskyr att halka omkring.

Kan varmt rekomendera Darth Vader-kostymen aka ridrocken. :love::love::love:

Världens bästa uppfinning efter hjulet! Ingen blöt ryttare, inget äckligt droppande ner i nacken, inga regnbyxor som är hala och åker upp till knäna så att man ändå blir dyngsur om benen, och ingen blöt sadel :bow:

Enstaka gånger kör jag med rainlegs, typ om jag ska till ridhuset tio min bort. Jag har hört mycket bra om regnrocken men jag är inte mogen för den än :o Stallet är stadsnära och liiiite fåfäng är jag :o
Fast overall och varselkläder går fint :D

Hahaha, den är ju dundersnygg. Typ alla i victorias secrets har ju cape, detta är ju typ samma sak. ;)

Raffset är standard men några fungerande vingar har jag inte hittat, någon som har något tips? Och var är mina regnbyxor....

kl

Åkte av för andra gången för ngr dagar sen och fick en smäll på handleden och stora blåmärken på rumpan haha tur att man har lite att ta emot med=) Nu börjar det släppa för oss med ridningen och nu börjar det komma lite tölt bitvis. Han är starkare och mkt piggare nu så det är så roligt att rida! Snart blir gänget tre och i slutet att sep blir det bara mina två kvar. Sen vid jul har jag bara min Figge kvar hemma. Det kommer bli tomt=( Måte hitta ngt sällskap till Figge. Jaja den dagen den sorgen än sålänge är dom ju här iallfall.=)

Gänget..

hästarna-lund.jpg

figge-lund-2.jpg

I dag har jag varit på ridkurs. Red en 15-årig femgångsvalack som inte hade så mycket gång men var trevlig. Tränade tempoväxlingar i skritt och tölt.
Och så fick jag träffa Skuggi och se honom riden.

knapplån!

Idag har jag och Sparrisen fokuserat på riktning i skritt! Det går sådär emellanåt, gubbe med skottkärra, en bil, en dörr, en spade och kompisarna i hagen, alla ska han fram o hälsa på matte är måttligt road ;) Men det går bättre o bättre :) Söt som socker är han dock när han är trotsig :D

*KL*

Har åxå funderat på nån slags regnrock men gör oftast som Gimlan, blir blöt och skyndar in och byter om :p Men nu hade jag nyss fått mina nya så jag kände att jag ville prova :o

Nyss kommit in från en jätterolig ridtur i skogen! Hittade lite nya ridvägar och Laukur har lekt terränghopphäst ;)

375945_3749550024270_430900589_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 006
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 704
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka