Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpt från "fettso" här på bukefalos va?
kan bara komma på nackdelar med yngre.
Med yngre har iaf jag varit med om och upplever att dom inte tar sitt ansvar alla gånger till 100%. Lätt att man får ett sms om att de är sjuka men man får sedan se dom ute på krogen.
Ja sånt som unga lätt gör, de känner inte de där ansvaret helt enkelt.
Dessutom får man sms till som tätt, kan inte komma ut idag går ingen buss, eller får ingen skjuts ut till stallet.
Dom glömmer saker mer ofta är mer slarviga osvosv.
Nja då är det ju bristen på körkort som är problemet och inte åldern
Jo det är granntösa... så det underlättar ju för henne.
Jo det du beskriver är ju annorlunda, jag har inte behov av att ha ngn ute varje dag och sköta sysslor som mockning och fodring utan bara som sällskap och motionering. Gammelman är ju 26år så han får gå och lulla och ha det fint.
Bildpå våran nya stjärna.. 6årigt sto. har ett super fint hingst föl vid sidan nu (inte föletpå bilden)
så vi tar hem henne i nov när fölis e avvand =)
Får en känsla av att dagens ungdomar är lite mer bekväma, man förväntar sig att få rida idag. och blir sköthästen halt har man genast ingen större lust att vara kvar på skötare.
Känns som att om jag annonserar efter någon som bara vill komma ut och borsta, smörja träns och sadel och då och då kasnke få rida lite skulle jag inte få många svar
bara en känsla jag har fått iallafall.
Det kan ju bero lite på vart man bor också, ligger stallet långt ut på landet med dåliga bussförbindelser kanske det är svårt att leta där.
Sen beror det också på VARFÖR man letar medryttare, om det är för att få hjälp och avlastning i stallet eller om det bara är för hästen ska få ridas.
Själv skulle jag vilja ha en vuxen, dels för att det inte går några bussar alls till mitt stall och att leta runtikring det går inte. Jag känner varenda tonåring inom 10 km avstånd (går att räkna på en hand). Men om en av dem skulle vilja rida skulle jag inte säga nej, men jag skulle inte lägga en massa ansvar som stallskötsel på dem.