Nya regler i lättklass?

Sv: Nya regler i lättklass?

Nu blev jag förvirrad:crazy: ska tävla lätt tölt och lätt fyrgång om en vecka, vad är det som gäller?
Reglerna har inte ändrats än, kommer inte förän 2008? tror jag, Lätt tölt kommer då försvinna helt tror ja och ersättas med T8 i T8 är de bara 1 varv valfritt tempo tölt byta varv och sen valfritt tempo igen, så man slipper dom här jobbiga tempo ökningarna! :P fyrgången kommer vara som vanlig=) dom kommer bara inte vara lätta klasser!

F3 är ju femgång ungdom med fast gångartsföljd, F2 är femgång med fast gångartsföljd (alltså seniorer)
F3 är även att man är fler inne på banan och på speakrns kommando, F2 är man bara 2 inne och fast gångarts följd väl?

Reglerna har inte ändrats än, kommer inte förän 2008? tror jag, Lätt tölt kommer då försvinna helt tror ja och ersättas med T8 i T8 är de bara 1 varv valfritt tempo tölt byta varv och sen valfritt tempo igen, så man slipper dom här jobbiga tempo ökningarna! :P fyrgången kommer vara som vanlig=) dom kommer bara inte vara lätta klasser!

Det är som det säges ovan att reglerna kommer att ändras till 2008..då kommer nuvarande Lätt Tölt att ersättas med T8 där man rider ett varv valfritt tempo,byter varv och sedan rider ett varv valfritt tempo igen..
Lätt Fyrgång kommer att ersättas med V5 som är samma sak som lätt Fyrgång fast tölten rids i valfritt Tempo

F3 är även att man är fler inne på banan och på speakrns kommando, F2 är man bara 2 inne och fast gångarts följd väl?

Läs freyr's inlägg, hon förklarar det rätt bra! Man rider alltid på speakerns kommando med fler än en på banan i femgången.

Sen ä'r det väl även så att i gamla systemet betydde 3 på slutet att det var ungdomsklass. Nu innebär det special av nåt slag, med tex sits och inverkningar men dessa klasser är något som man kan ha för både vuxna och ungdomar!

Nytt för säsongen 2008
· Svenska lätta klasser försvinner och ersätts med T5, T6, T7, T8 och V5 (se FIPO klasser). Upp/ned klassnings regel försvinner.
upp /ned klassning försvinner men hur?:confused:

Nytt för säsongen 2008
· Svenska lätta klasser försvinner och ersätts med T5, T6, T7, T8 och V5 (se FIPO klasser). Upp/ned klassnings regel försvinner.
upp /ned klassning försvinner men hur?:confused:

Antar att du inte automatiskt blir uppklassad om du får 5,0 eller över 3 ggr i lätt klass alt. 4,50 3 ggr i öppen klass?

Men åååh :p jag tycker ju om tempoökningarna ;) det är det vi är bra på!

Ja, det är ni verkligen. Svalur och jag är också ganska bra på det, när han inte rollar.
Han är i alla fall bättre nu än förr.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 880
Senast: mars
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 748
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈