Nya livet, här kommer jag!

Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jaha, första bakslaget är här. Sitter just nu och trycker i mig godis, har glass i frysen också. Har fått besked idag att någon som står mig väldigt nära är allvarligt sjuk :cry:
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Ååååh :( Håll ut! Personen behöver dig.
Du gör helt rätt som är öppen, säger högt att det gör ont och tar emot stöd.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Tack! Jag har mått riktigt dåligt ikväll, tryckt i mig allt godis. Men ja, är det någon gång man ska tappa greppet är det nog nu. Fotfästet försvann kan man väl säga. Samtidigt hanterade jag det nog så bra jag kunde, jag ringde vänner och sökte stöd.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Det här tycker inte jag ska räknas in under kategorin bakslag (tänker då på ditt mål med mat och motion) utan nu handlar det om att överleva och ta sig igenom detta. Då får man göra det enkelt för sig tills man börjat landa i situationen. Bra gjort av dig att höra av dig till vänner och inte sitta själv med allt! Styrkekramar!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Samtidigt hanterade jag det nog så bra jag kunde, jag ringde vänner och sökte stöd.

Viktigt att du ser det. Att du vände dig åt rätta håll när katastrofen slog till. Ta ett steg i taget nu. Andas. Besök personen om det är möjligt. Inom de närmaste dagarna kommer mycket att klarna, även känslomässigt. Finns här för dig - säkrast via PM.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

+ Lejonelle.

Tack! Idag har jag landat lite mer, fick stöd från vänner på avstånd och plats, hade ett redigt gräl med exet som slutade bättre och sen lite halvsnårig sömn. Jag åt godis halva natten, men det fick helt enkelt vara så.

Idag åker personen iväg för att försöka fira midsommar så jag ska ta mig en lång dag i stallet, djur är så bra terapi :love: Slappna av och bearbeta beskedet lite. Efter helgen åker jag dit och hälsar på.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

+ Lejonelle.

Tack! Idag har jag landat lite mer, fick stöd från vänner på avstånd och plats, hade ett redigt gräl med exet som slutade bättre och sen lite halvsnårig sömn. Jag åt godis halva natten, men det fick helt enkelt vara så.

Idag åker personen iväg för att försöka fira midsommar så jag ska ta mig en lång dag i stallet, djur är så bra terapi :love: Slappna av och bearbeta beskedet lite. Efter helgen åker jag dit och hälsar på.

Usch,vad jobbigt.
Ta väl hand om både dig och den närstående.
Skickar lite styrkekramar!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jag försöker få rätsida på mitt liv överlag. Till hjälp jag har helt underbara vänner (någon finns här, du vet vem du är <3) vid min sida som peppar/knuffar (skäller lite ibland) och som lyssnar trots att jag ibland bara gnäller, surar, är ångestfylld och ballar ur..

Jag har någonstans efter allt som hänt, tappat bort mig själv på vägen.

Jag har bara ett liv, mitt liv är mitt liv, jag får skapa min egen lycka, jag ska leva igen!!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

För det första tycker jag att man ska bli snäll mot sig själv. Det betyder att inte kräva mer än vad man rimligen kan klara.
Jag är ju en person som tror på förändringar i små steg. Att från en dag till en annan förändra ett beteende, tänk eller vanor är oerhört energikrävande och om man sätter upp för många eller för höga mål är risken att energin inte räcker till allt. Då tappar man den lilla gnuttan självförtroende man peppat sig till och man faller tillbaka.
Så sätt upp rimliga och nåbara mål. Ha en långsiktig planering men också en kort - typ vad ska jag uppnå denna veckan? När du nått dit, klappa dig själv och känn stolthet.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Härliga mål! Jag hoppas verkligen du kommer dit!

Ilaca: Jag kände att jag behövde pepp och tänkte att det säkert finns fler :) Kul med ny hemstad! Det var verkligen ett lyft för mig för många år sedan (sen att jag misslyckats här med i omgångar gör inte att det var fel beslut att flytta hit). Om du hamnat i trakterna kring Jkpg kan du ju höra av dig nån gång om du vill!

Jag bor ca 3-4 mil utanför Jkpg om du vill ha fikakkompis eller nåt framåt :)
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Så sätt upp rimliga och nåbara mål. Ha en långsiktig planering men också en kort - typ vad ska jag uppnå denna veckan? När du nått dit, klappa dig själv och känn stolthet.

Bra tips! Borde man ju veta själv efter all idrottspsykologi man ägnat sig åt men ibland behöver man bli påmind av någon annan :)

Jag bor ca 3-4 mil utanför Jkpg om du vill ha fikakkompis eller nåt framåt :)

Det vill jag gärna! Jag kommer att vara borta ett par veckor nu, men jag återkommer gärna i augusti!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jag lovar att hejja på dig också :bump:

Då hejjar vi på varandra!!

Just nu är mitt liv rätt rörigt och det mår jag skitdåligt av egentligen. Men jag har en liten trollunge som måste komma i första hand och då får jag helt enkelt stå tillbaka :(

Men "den ljusnande framtid är vår" *pepp pepp*
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Hur mår du Pancakes? Tänker på dig!

Tycker vi ska försöka hålla liv i den här tråden för att peppa varann :)
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Hur går det för dig?

Var i Småland bor du? Jag har missat om du skrivit det.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Hur mår du Pancakes? Tänker på dig!

Tycker vi ska försöka hålla liv i den här tråden för att peppa varann :)


Hur går det för dig?

Var i Småland bor du? Jag har missat om du skrivit det.

Åh, vad fint att ni tänker på mig :)

Det går ganska bra nu, sjukdomen som min närstående drabbats av hänger som ett tungt moln givetvis, men jag har "gjort mig av med" personer som drar ner min energi och hittat nya intressanta människor. Jag har utmanat mig själv och kastat mig på en impulsgrej, tränat på att inte vara blyg och utöka kontaktnätet litegrann i alla fall. Maten går väldigt sådär just nu tyvärr, men det får väl vara så. Tränar gör jag lite, har cyklat till jobbet den här veckan vilket ger drygt 1,5 mil om dagen. Det kanske inte är så mycket men man får vara nöjd med det lilla :)

Jag bor i Jönköping i vanliga fall men är iväg över sommaren.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Aha, jag jobbar neråt småland så jag tänkte bara kolla om det var i mina trakter ifall du behövde lite pepp
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Bra kämpat Pancakes! :) Cyklingen är väl inte alls illa tycker jag.

Här har jag iaf lyckats börja träna. Lite varierat innehåll med cykling, löpning i skogen, och idag lasta 2 kubik ved :D. Allt med avslutande stretching :)

Har haft lite må-bra-dagar som ju är grunden till allt! :) Men som sagt det finns mycket att jobba på än!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 274
Senast: Grazing
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp