Jag tycker också att det är okej, men man får ju mötas någonstans tycker jag. Om det nu inte finns svart och vitt i kontraktet. Nuvarande kvinnan ovanför har till exempel en unge på sex månader och medan JAG inte hör någonting (jag har ofta hörlurar på ändå) är det nog inte alltid störtkul för den som bor ovanpå. Tvättmaskinen har jag frågat henne om och hon hör inte ett knyst. Skulle hon behöva duscha klockan tre för att bebis kräkts på henne skulle jag inte klaga heller.Det du skriver illustrerar precis varför det behöver finnas gemensamma regler. Delar man hus med andra människor behöver man ha både rättigheter och skyldigheter. Rättighet till lugn och ro en viss del av dygnet, skyldighet att stå ut med normala ljud från andra en viss del av dygnet. Köper man inte det är inte flerfamiljshus det rätta för en.
Jag är kvällspigg och vill helst sova mellan 01 och 09, men jag kan får inte ha på tv:n högt fram tills dess och jag får inte heller kräva att alla grannar ska vara tysta tills jag vill gå upp. Det är helt okej.
Som sagt har detta ingenting med din situation att göra, den låter helt uppåt väggarna...