Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill man läsa fantasy/SF med starka kvinnor (men rätt lite sex dock :p) är Elizabeth Moons böcker bra. Vatta's War, Serrano Legacy, Paksenarrion och Paladin's Legacy.
Paksenarrion gillade jag, var det inte tre delar eller minns jag fel..? Resten av bockerna har jag ingen aning om - ar det nya fantasybocker eller?

Paksenarrion gillade jag, var det inte tre delar eller minns jag fel..? Resten av bockerna har jag ingen aning om - ar det nya fantasybocker eller?

Nä, de är rätt gamla. Paksenarrion är tre böcker och sedan kommer Paladin's Legacy och där har sista kommit i dagarna. Serrano Legacy är äldre än Vatta's War som avslutades för några år sedan.

Tillägg: Det har kommit en samlingsvolym med alla Paksenarrion-böckerna också.

Du har inte direkt missat något, tycker jag :p

Det är liksom ingen kvalitetslitteratur direkt, även om de inte är riktigt så sunkiga som Twilight :p här är det ju iaf väldigt vettiga och coola tjejer som styr och ställer :D

Nej de är ju inga måste-läsa direkt, mer som ett "tröstpris" (kommer inte på vad det är för ord jag letar efter, i mitt huvud, så det får duga) när man har tråkigt och inte har något som man verkligen vill läsa :)

Bra nära. Feberfri, men bihåletjock. Hate this.
02.jpg

Stackars ... :(

Sover alla? :(

Jag verkar ha blivit ofrivillig djurägare under dagen för det skrapar och har sig från väggen :cry: jag vill inte ha möss hemma :mad:

Men en drake borde ju verkligen kunna ordna upp situationen?

Sover alla? :(

Jag verkar ha blivit ofrivillig djurägare under dagen för det skrapar och har sig från väggen :cry: jag vill inte ha möss hemma :mad:

Men en drake borde ju verkligen kunna ordna upp situationen?

Jag vill sova!

Jag tror absolut på en drake, men en liten en. En stor har så svårt för att få plats i väggarna och bränner upp mycket mer än en liten.

Kör du på en makedonisk pygmé och matar den med vattenmelon innan så har du en perfekt musjägare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
673
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
40 41 42
Svar
832
· Visningar
54 011
Senast: Mia_R
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar