Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar också långa serier, men så ledsnar jag helt plötsligt, haha!

Inte läst house of night, är de bra?

Jag använder goodreads, hur bra redskap som helst! :up:

Det beror lite på vad man jämför med, det är mer "tonårsstil" på dem än på exempelvis The Hollows men jag tycker att de är bra :)

Nej, men läste lite nu och den verkar helt ok. Den hamnar på min To be read-list. Bara nr 217. :angel:

Hahaha, oj då! Jag hade 1 på min sådan lista, nu har jag några fler tack vare dig :D

Eller nejje, jag har ju två! Jag har ju den jag ska läsa för bokcirkeln också, icke att förglömma ;)

@Jannice Ah, får kolla in. ÄR inga fel på Young Adult heller, så länge de inte börjar vara på tok för överspända. Typ två artonåringar som inte får hångla, som jag läst. :p

Jag gillar också långa serier, men så ledsnar jag helt plötsligt, haha!

Inte läst house of night, är de bra?

Jag använder goodreads, hur bra redskap som helst! :up:

House of night är rätt bedrövligt skrivna faltiskt, fast det är svårt att inte läsa dem ändå :p

Har du läst Vampire Academy? I så fall har du ett hum om hur House of night är.

Men det är livsfaligt när man recenserat alla böcker man läst, och de sedan plockar fram böcker som liknar de man gett höga betyg. Helt livsarligt I tell you! :D

Aaaaaa, så det är det som är hemligheten :D Det är perfekt när man, som du, är sjuk ju! Då är det ju läsa typ det enda man orkar göra :)

Och glöm inte Karen Chances böcker om både Cassie och Dory, de är ett måste!

De är riktigt trevliga, jag tycker bäst om de med Dory.

Just nu är det väl meningen att jag ska börja med Divergent men det har inte blivit av. Jag längtar också efter Kristen Britains nästa om The Green Riders men har tyvärr hört att den inte ska vara så bra.

Senast ändrad:
Hmm, kanske bra avbrytningsböcker isf, för att bryta av mot annat man läser. :angel:

Nope, inte läst VA.

Du har inte direkt missat något, tycker jag :p

Det är liksom ingen kvalitetslitteratur direkt, även om de inte är riktigt så sunkiga som Twilight :p här är det ju iaf väldigt vettiga och coola tjejer som styr och ställer :D

Vill man läsa fantasy/SF med starka kvinnor (men rätt lite sex dock :p) är Elizabeth Moons böcker bra. Vatta's War, Serrano Legacy, Paksenarrion och Paladin's Legacy.

Är det någon som läst Anne Bishops Tir Alainn triologi? De är riktigt bra och hennes andra böcker ska också vara bra fast de har jag inte läst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
673
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
40 41 42
Svar
831
· Visningar
53 940
Senast: Sel
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?