Sv: Nya Connemaratråden!
Tack snälla för komplimangen! och ja, vår ridbana ligger helt fantastiskt!
Själv är jag så förundrad över hur du kan hålla han så himla vit?
Jag hoppas Tingeling blir så vit någon gång i sitt liv...och att hon inte ska leta upp det enda leriga stället i hela hagen varje dag...Haha!
Idag har vi då varit på hältutredning på kliniken, och första intrycket som veterinären fick var att hon är trött i kroppen. Hela kroppen. Dvs överansträngd...
Hon var dessutom öm i båda bakknäna, båda haserna samt insidan av skenbenen fram. Dvs öm i alla fyra ben...
En sak som jag fortfarande tycker är sanslös (utöver att hon som sagt inte visat något i ridningen) är just att hon trots att hon är öm kan prestera så pass bra som hon ändå gör! Vi har ju gjort sådana framsteg på sistone!
Han trodde som sagt på överansträngning och vi har därför blivit ordinerade vila i en månad samt 10 dagars behandling med Finadyn för att hjälpa henne på traven. Om en månad är återbesök inbokat och då får vi se om/vad vi behöver göra men jag hoppas ju på att hon ska må mycket bättre då.
Hon verkar i alla fall glad med livet i sin stora sommarhage just nu...
Så, jag kan bara säga att jag är sååå glad som åkt in innan jag började känna något i ridningen och så kommer Tingeling bli glad att få vila lite längre. Hehe....
Jag kommer dock kunna rida ändå - jag har flirtat med en kompis som har sin häst i samma stall som min tränare, så jag kommer kunna rida någon gång i veckan och dessutom rida lektion för min tränare när jag rider. Ska bli jätteskoj för den hästen är så himla trevlig och kan ju ALLT....