Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Ut och rid i skogen ett tag är mitt tips. Att bråka med dem när de är sådär är bara döfött och i skogen får man lite gratis bjudning.

Jösses vilken goding! Jag drömmer om att nästa connemara ska vara en guling :love:

Hade man varit lite rikare och haft lite mer tid hade jag nästan kör till Skåne och kikat in auktionen i veckan.

Det är det nog (har ju inte så stor koll på om hon hade ett G efter Smilla eller inte, men efter lite luskande så är det nog så), vilket sammanträffande med kändisar ;)
Hon som hade henne var från Bollnäs "från början".

*kl*

Finns det någon i tråden som kan tipsa om en bra sadelutprovare i norra Stockholmsområdet?
Börjar ge upp nu känner jag...och det här sadelbryderiet gör att glädjen över att rida börjar försvinna...
Jag som dessutom bara kan rida barbacka i skritt känner ju att alternativet att rida barbacka någon längre tid inte är något för mig...

Skicka gärna PM om det är så att det inte fås namnges någon i tråden...

Senast ändrad:

Nerlunds på Mustang såklart! Dom har själva connemaror dessutom :)

googla mustangs hästsport

Vet du om de åker ut?
Har de sadlar även i de billigare prisklasserna? När jag pratade med dom tidigare så sa de att jag skulle lägga minst 15-20000 kr, annars hade de ingen sadel som skulle passa.

nej man får åka till dom, dom har ridhus att provrida i och boxplatser om man skulle behöva.

Jag vet folk som handlat billigare sadlar än så där så det låter ju konstigt men har dom sagt så så får man ju ta det. kan det bero på vad det var för typ av sadel ni diskuterade?

Jag vet faktiskt inte...

Jag vill ju "bara" ha en dressyrsadel...som passar både mig och hästen... vilket inte är det lättaste som det verkar...

Fin!! Åh vad jag älskar mörka skimlar :love:

Får man fråga vad du tycker om Picasa? Hur mycket bilder kan man ha där?

Vilken sötnos!

Häromdagen mätte jag Gittan igen, och hon har växt. Nu är hon nästan 153 i manken och 155 över rumpan :bump:

För tillfället går hon själv i sin sommarhage eftersom kompisen skadade sig illa efter det att vi släppte ut dom i nya hagen i helgen. Gittan hade tur, hon tappade bara en sko.
Som tur är kommer kompis nr 2 tillbaka nästa vecka efter 3 månader på träningskollo. Helst skulle jag ju vilja ha henne ute dygnet runt nu, men det får vi vänta med verkar det som, eftersom 2:an måste vänjas in vid gräs osv

I hagen bredvid går det iallafall ett gäng småkillar, en 3-åring och 3 st 2-åringar, vilket funkar bra som sällskap. 3-åringen verkar ha fallit som en sten för min lilla tjej :love: De har iofs gått i hagarna bredvid varandra under vintern också , men då har det inte varit så intressant. Nu får ingen av de andra komma nära.

Här kommer en kortfilm, ni kan ju ignorera ljudet, det är bara jag som inte har lärt mig att vara tyst när jag filmar med mobilen :o.

https://www.facebook.com/acefacer#!/media/set/?set=vb.656811084&type=2

den billigaste sadeln jag köpt på mustang kostar 6800 kr. en uråldrig stübben som gav mig nå förjävliga ridsår.. men var det enda som passade hästen...
annars har jag köpt sadlar från 11-15.000 oftast. nån låg på 17k.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 385
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30