Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

kl

fy fan för detta väder. Pissregnat HELA dagen och dessvärre blev de inga bilder från dagens tävling eftersom kameran inte tycker om störtregn o hur kul är de o se en ryttare med massa regnkläder på sig?!
Jag ska fixa ridbilder på djuret så fort de blir lite bättre väder.

iaf så var Q lite loj på framridningen till msv C o jag vågade inte sätta så mkt tryck på banan för då börjar han byta..nackdelen med att träna byten:D
Men han var ändå bättre på banan än framridningen och vi red ihop 66.81% o fick med oss en 3.e plats. Klart nöjd!

Sen var de då dags för msv B.. bara 5 ekipage till start men jag är glad att de inte var ås långväntat i detta väder.
Q var betydligt mera på hugget nu o börjar med att byta i uppridningen:angel:
Sen gick han som tåget... Sååå himla nöjd med honom.:love:
Inte en miss, visst kunde slutorna ha varit lite bättre, men Q´s styrka är branta linjer i slutor där han får visa att han kan tvära.. i dagens program var de en ganska utdragen linje utan så mkt tvärning..då är de svårare att hålla trycket i slutan.

vi skramlade ihop 63% drygt vilket jag är jättenöjd med då det var första gången. bytena var rena o fina, ett något tidigt. Men klart godkända!
De visade sig att Q dock var den som gick bäst idag o vi vann faktiskt på dom %:banana:
Så kul med en seger i debuten:banana::bump:

Kan man flytta bilder mellan album? Det lyckades jag aldrig med på photobucket vilket var det som störde mig allra mest eftersom jag i början la in bilderna lite huller om buller.

Men jag har massa bilder som jag alltid kunnat flytta mellan albumen på photobucket?! :eek:

pixbox...

Jag tror att albumet måste vara publikt men sedan kan du göra bilderna i albumet privata eller synliga.

flytta bilder kan man göra

kl
Nu har det kommit en liten fölis!:bump::bump::bump:
En gul liten hingst. :love:
(Kewin-Poetic Justice-Pommac)

Åh vad söt den var:love:
Blir alldeles fölsjuk!

Vad hade mamman gjort till den?
Intressant stam iaf..bör kunna hoppa :)

Mamman har hoppat upp till msv b innan en skada satte stopp för vidare tävlande.
Ja han borde ju ha förutsättningar för att kunna hoppa. Hoppas bara att jag hittar en köpare som kan visa fram honom i sporten.

Planerar du att sälja honom direkt eller ha kvar o rida in först?
Synd att man inte kan samla på hästar.. :)

nu har jag gjort en liiiiten film på en liten Gul.. fast egentligen var inte känslan så bra idag men vi behövde prova sadel så mamma filmade lite.
När han hänger lite i handen blir automatiskt bytena lite efter bak. det är lite skakigt filmat för mamma håller i Calle samtidigt.. o han ville hjälpa till emellanåt :)
http://www.youtube.com/watch?v=80DLzPILn_k&feature=youtu.be

Senast ändrad:

Det går inte se filmen för det står att den är privat.

Helst vill jag sälja honom direkt.

Åh, vad fina ni är!!

Jag hoppas också hitta en sadel som passar snart...rider tills vidare i en stallkompis Tekna, som hästen gillar men som jag inte är superförtjust i....tycker den är för hård...

Ah, en lite goding!

Hm, man skulle kanske åka och spana fölisar hos närmsta connemarauppfödare i helgen :angel:

KL
Gittan har den senaste veckan blivit smällfet av allt nytt gott gräs. När vi reda på banan i förrgår ville hon inte fatta höger galopp (det är hennes jobbiga varv). Suck, så igår longerade jag henne för att se om det kunde vara sadeln som felade, men samma sak där. Galoppen var ingen gångart som var nödvändig att visa matte tyckte lilla damen, däremot visar hon gärna upp den fina traven. Hon är varken halt eller varm om fossingarna.
Jag kan ju tillägga att hon och polarn springer och busar en del i hagen, så förhoppningvis tycker hon bara att det är jobbigt att bära omkring på dessa extrakilon, eller så har hon kommit in i en trotsperiod.

Någon som har bra tips på lämplig motion? eller vad som händer i en 4-årings hjärna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 385
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30