Sv: Nya Connemaratråden!
Ja, innan blinningarna kommit! Knotten är dock vakna här.
I morse var jag och Tiger ute i skogen en sväng och testade rida utan tyglar, det var coolt
Jag fäste helt sonika tyglarna på det bettlösa runt halsen i stället och kunde hålla dem som vanligt liksom. Tigerbuset är ju dock van vid att vi bara är ute och flummar i grimma och då saktar han av för röstkommando eller att jag viftar lite på snöret, jag sitter inte direkt så stadigt att det är möjligt med några sitshjälper (läs hänger i halsringen och skrattar
). Idag tänkte jag dock testa om det gick att rida som vanligt (nåja, utan sadel såklart) och hålla tyglarna som vanligt men att ha dem runt halsen.
Först gick det inte så bra
Tiger (som faktiskt är en väldigt snäll häst) trodde vi var ute och busade som vanligt och han ville välja väg, när jag inte styrde så mycket (brukar ju vara antingen leda eller lägga snöret mot halsen beroende på vilken sida av halsen man har det) så trodde han att jag valde samma
Så vi fick stanna och svänga tillbaka, visserligen utan ytterligare hjälp men min tanke var inte en 10 m volt i korsningen, haha.
Sen gick det inte så bra när vi skulle trava ner för en backe hemåt efter att precis ha vänt efter lite för mycket bus. Samma visa igen - Tiger fattade inte att jag faktiskt ville bromsa och jag ville inte göra som vanligt att bara göra halt på röstkommando. Då sträckte jag fram handen och tog tag i huvudlaget faktiskt och Tiger bara "Va, ville du något matte?" hahaha, sötdjur
Sen kom han på att jag faktiskt kunde vilja bromsa och även bryta av utan att jag höll i huvudet och då gick det finfint
Kul var det!
Sen var det dags att sitta på hinder på hemmaklubbens fälttävlan! Först ut var PCNC* som jag tror Nice n Curly vann? Vi satt på en grav med en stor häck bakom i slutet av banan, flott hinder ponnyerna hoppade relativt bra över. Nästa klass var P90 och vi satt på en halv coffin, grav och stock ut, oxå i slutet av banan. Jösses amalia vad fort det gick ibland
Sen var det P80 och vi satt på en vit låda med ris som tredje hinder, kul att sitta både i början och i slutet av banan i de olika klasserna! Sista klassen H90 satt vi på samma coffin som innan och det gav lite krångel för de mindre rutinerade och gav oss åskådare mycket intressant ridning att titta på. Gud vad det är kul med terräng
Nu blir det promenad med pållarna och imon ska Jag och Tiger hitta på något kul, jag har inte bestämt vad ännu dock. Sen är det terräng hela dagen igen, H100, * och **