Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Hmm, jag försöker lära mig Dropbox och funderar på om man kan visa bilder därifrån här på buke? Någon som vet? Utan att man ger alla tillgång till allt innehåll såklart :p Utan om det kan funka som ett helt vanligt onlinealbum oxå.

kl

Nu har jag fixat bilder på det gula djuret!
fick dock jobba lite med honom idag innan han var i skick att visas upp ;) Han har chillat lite med sin ägare sista veckan..vilket innebär att jag får sätta alla delar på plats sen, till mammas glädje som sen kan glida omkring på en genomriden häst :D:cool:
QJuni-12012.jpg

QJuni-12021.jpg

QJuni-12031.jpg

QJuni-12051.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/QJuni-12079.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b71/Qrumelur/QJuni-12008.jpg

på en av bilderna syns de en skimmel i bakgrunden.. de är henne vi har att tacka för Gul :)

Vad han är elegant, skulle behöva låna lite benlängd åt min donna. :idea:

Trots det varma vädret igår så var hästarna pigga o glada, och Roisin passade på att kika av en framsko medans de ändå var igång...
Det var på med booten och hoppas på att vår hovis kan komma ut rätt snart, men jag fick några fina bilder innan olyckan var framme.

*kl*

Vad fina alla är!!

Själv kan jag erkänna att jag just nu håller på och dansar lyckodans!! Jag har hittat en sadel som både jag och Tingeling tycker om!!
En Prestige Hippos!
Ska för säkerhets skull rida i den med en sån där impression pad eller vad det heter idag - men sån skillnad som det är på henne i denna sadeln och så som schabraket sett ut så tror jag inte att jag kommer att hitta något som ligger bättre än denna.

Helt plötsligt har det blivit roligt att rida igen också! :)
Första passet med denna sadeln var i fredags och jag trodde då att det var nyhetens behag att det gick så bra - sen provred jag den igår igen och dessutom på ridskolans stora utebana där vi inte varit på länge och där var det mycket saker att spänna sig för men även fast hon var spänd så var hon ändå trevligare än på mycket länge och jag kunde fortfarande komma in i huvudet på henne och dessutom med stöd i handen! Det har nog aldrig hänt förut...

Det enda negativa är att sadeln är svart, så all min andra utrustning som är mörkbrun matchar ju inte....Haha, och ja, matchningsnörd som jag är så har jag fruktansvärt svårt att ha olika färger på lädret...

Haha, finns den inte att köpa i brunt då?

Jag hade brun sadel (ljusbrun skitful dessutom!) drygt ett år till all min svarta utrustning (förutom stiglädren). Vande mig rätt fort för jag ville inte lägga 2-3 gånger mer på en svart likadan sadel ;) Men nu med svart sadel igen känns det såklart MYCKET mer hemma! Haha!

Näää, den är ju begagnad så jag får nog fint ta den färgen som är på den sadeln som passar.
Men å andra sidan så har jag från början alltid haft allt läder i svart, det var ju när jag köpte min förra sadel som det sen blev att jag ville ha allt i mörkbrunt eftersom den var mörkbrun....

Jag ska dock se om jag inte kan hitta lite begagnade saker att komplettera med. En svart svängd dressyrgjord i läder i stl 65 borde tex inte vara för svårt att hitta.
Stigläderna tror jag faktiskt får vara mörkbruna, de syns ju inte i alla fall. :)

Härliga färger i denna bilden

*kl*
Här växer fölis och börjar se riktigt krallig ut :D
2-åringen är så fin nu! Måste nog ställa ut henne nu när hon är så fin i sin sommarkostym. Lite övning kvar innan det är genomförbart bara.

Självaste midsommarafton idag!
Jag har varit iväg o jobbat ett kort pass o ska sen iväg o jobba ikväll.. ingen rast, ingen ro!
Hästarna går som dom ska och idag tog vi lite kort på den finaste av de fina i stallet.
Även om jag har otroligt roligt med Q o mitt halvblod så är det denna ponny som ligger mig allra varmast om hjärtat och som man kan lita på i alla väder.

Vi önskar er en trevlig midsommar!
MIdsommar051.jpg

MIdsommar057.jpg

MIdsommar095.jpg

Vilka härliga bilder!

Idag var vi ute och red i skogen med sällskpa av två andra i stallet. Inte så mycket insekter, vilket var skönt. Vi klarade oss över diket som Gittan två gånger innan har undrat om man verkligen måste över. Men det underlättar ju om man har två erfarna hästar framför sig som bara går, och inte hoppetossan till kompis som också undrar om man måste över det där.

Mitt i skogen blir vi uppskrämda av en joggare. Jag undrar först varför hästen får sådan fart (vi skrittade på lång tygel innan) mitt på den steniga stigen, men då var det en förskrämd joggare som kom bakifrån. Varken jag eller hästen hörde honom, men det gick bra. Bara Gittan får kika på det läskiga och när hon såg att det var en människa så var allt som vanligt. Men jag vet inte vem som blev mest skrämd, joggaren eller Gittan. Han vågade iallafall inte springa förbi oss.

För tre dagar sedan fyllde lilla Gittan 4 år, och jag har ägt henne i 2 år :love:

Tack för kommentarerna på lilla grå!
Kjerulfia: Det är hon som kommer från Gräns Stuteri! :)

Är det någon här inne som vet om någon trevlig överhöjdare till salu?
runt 6 år o trevligt riden. Mest dressyr och western men det skadar ju inte om den kan hoppa oxå!

Ja jag har sett att det finns några där men det är alltid bra o få hästar rekommenderade.
På annons är alla hästar GP ämnen ;)

*kl*

På lördag åker Tingeling iväg på bete och jag har tänkt att hon ska få två veckors hel vila. Hon har ju inte haft någon direkt ordentlig vila sen jag köpte henne för ett och ett halvt år sedan så det känns som att det kan vara skönt för henne att smälta allt som skett, framförallt det senaste halvåret då vi gjort gigantiska framsteg (och haft ett gigantiskt bakslag för en månad sen). Främst tänker jag att det är just att hon ska få smälta alla intryck...

Dock börjar jag fundera på om det verkligen är så smart att ställa av henne helt i två veckor...jag tänker på fångrist etc. Vi har dock betat in dom i flera veckor även om de "bara" i dagsläget går på gräs ca 4-5 timmar per dag eftersom det annars inte skulle räcka hela vägen fram till betessläppet...

Jag har annars funderingar på om hon ska få vila varannan dag och sen skrittas varannan dag...

Hur hade ni gjort?

Jag brukar för det mesta helvila mina men då har dom aldrig någonsin visat fångtendenser.
Sen går mina aldrig ute dygnet runt då vi har en hel del rovdjur i skogarna runt omkring o faktiskt så har dom velat komma in.

Du skulle kanske skritta henne några dagar i början, sen helvila en vecka o sen börja skritta igång igen.. ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 396
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar