Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Fräckt pannband! :D Jag kanske ska fota ett av mina bling-bling-pannband, det är blågult med svenska flaggan i kanten :love:

Käck luva! Och extremt vit Z som vanligt, hur lyckas du :eek:

Mitt liv är extremt oconnemarigt, det mesta connemariga är att jag och min vän ska sitta på hindret efter LadyCovergirl på Ribban nu på lördag ;)

Jag var hemma och red i början på juli och insåg hur mycket av min säkerhet som sitter i vart hästen vänder sin nos. Coolt ;) Men jag är upplärd med att pekar nosen rätt och hästen går fram så slipper man allt skit, och det har ju funkat hittills?

En annan sak jag insåg var hur mycket som är "vana" både från min och T sida skulle jag tro. Undra hur mycket "bra" beteende som skulle försvinna om man sluta korrigera öht? Hmm.

Sådana funderingar kan man få om man ger sig ut på osäker mark några dagar i bara halsrem och upptäcker att det gick ju faktiskt bra, dessa gångerna :p

Det kunde ju varit mer connemarigt om du behagade åka en liten bit :p Jag har åtminstone tre connemaror att beundra :D

På tal om Ribban, ska ni hämta ut era tröjor och band först på fredag? Jag tänkte åka in tidigare och fixa det. Slutar ju först 16 på fredag och ska ta mig från fängelset till Ribban tills samlingen börjar klockan 17. Känns lite stressigt att fixa med ackrediteringen också, särskilt som det lär vara en del andra där då :p Jag kan ju faktiskt åka in någon annan dag och fixa mitt jox.

Yes, iaf jag tänkte komma dit ett tag innan 17 för att göra det, L jobbar så vet inte riktigt när hon dyker upp. Sambon har semester och skyr Malmö som pesten så jag lär inte vara där innan jag måste på fredag :D

Sa de något vettigt på utbildningen idag eller var det bara genomgång av hinderdomarinstruktionerna? Något specifik om Malmö?

Du kan väl åka till Malmö ensam? :p
A har fixat barn- och hundvakt så han kommer till den argentinska aftonen :laugh:

Utbildningen gav inga nyheter. Inte för mig iaf så antagligen inte för dig heller. Inte mkt specifikt om Malmö. Vi ska inte själva sköta radiosnacket. Jag som pratar i komradio i jobbet och har en mycket snitsig radiohållare i bältet blev besviken :p
Utbildningen var upplagd så att den skulle fungera även inför vanliga tävlingar. Det drog ut på tiden och för min del var det mest sånt som jag redan hade koll på eller i annat fall kunde läsa mig till så det kändes lite surt. Jag missade ju fyra timmar OS :eek: (Nåja, jag har spelat in allting men jag ligger ju fyra timmar back :mad: )

Tänk på att ta med bekväma stolar, regnkläder, solkräm, mycket dricka och något att värma sig med om det blir blåsigt, typ en filt. Vädret kan ju vara allt mellan 10 grader, snålblåst och regn till 30 grader, strålande solsken och nästintill vindstilla.

G är också sjuukt tråkig med att vara rädd för saker överallt. På senaste uteritten försökte han galoppera hem inte mindre än sju gånger den första kilometern, och rider man i paddocken är han rädd för ena långsidan och ena kortsidan... Har börjar ha bomull + luva när jag rider ut själv men med tveksamt resultat. Man tycker ju ändå att han borde vant sig efter att ha bott i det här stallet varje sommar sedan år 2000 och på heltid sedan vinter 2008 men icke.

Det var jättefint med pannbandet! Passar bra nu i OS-tider :) Och Z är lika vit och fin som vanligt *avundsjuk*

Men jag är snål :-D vi har inte lämnat huset med något annat än den gamla testelbilen (för att köpa mjölk) eller på hoj (för att övningsköra med As bror). Jag ska reka i tid på fredag istället tänkte jag :-D

Skönt, jag misstänkte det om utbildningen. Hur gör du med os på lördag då?? Eller det kanske är slut då? Jag kollade lite fälttävlan, mer engagerar jag mig inte :$

Här kommer bild på pannbandet:
283675_10151302753856102_881458492_n.jpg

OS tar inte slut förrän på söndag men jag gör på samma vis som när jag jobbar. Alltså, spelar in allt som sänds, undviker allt och alla som kan råka avslöja något resultat och ser ifatt när jag är hemma igen :D

G är också sjuukt tråkig med att vara rädd för saker överallt. På senaste uteritten försökte han galoppera hem inte mindre än sju gånger den första kilometern, och rider man i paddocken är han rädd för ena långsidan och ena kortsidan...

Hmm....varför känns detta så bekant? :D

Mitt bus har ett hörn i paddocken som är livsfarligt och för nån vecka sedan blev han rädd för en gammal tant som gick förbi på grusvägen jämte paddocken. :eek:

Idag är jag iallafall nöjd för vi har varit och tränat tömkörning för en jättebra tränare. Äntligen har jag fått koll på hur jag ska få till skänkelvikningarna för det har vi haft lite problem med tidigare. Fast mest nöjd är jag nog med att jag idag lyckades lasta helt själv. Duktiga kusen! :love:

Hjälper till att plocka fram allt som ska med från sadelkammaren...
IMG_0380.jpg

....traskat på transporten....
53461123.jpg

...och så det bästa dvs hemma igen i hagen med kompisen. :)
7040bf7d.jpg

Fräsigt pannband!!!

----

Jag blir glad för när ni säger att min pålle alltid ser så vit ut men jag har faktiskt grottat fram lite bevisbilder för att sådant är inte alltid fallet haha

30356398.jpg

30981180.jpg

18428130.jpg

18428129.jpg

19755030.jpg

13939035.jpg

Och så avslutar vi med en film: http://www.youtube.com/watch?v=5htMNVYk6qA

Så nu har ni bevis att åtminstone 7 gånger på 11 år har han varit smutsig hahhaa

*kl*

Jag har helt glömt att denna tråden finns:o. Har ju en liten connemara på lån (e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan) och nyss blev det klart att jag även ska köpa hennes treåriga helbror:love:! Är så himla glad!!

Hollywood Barbie:
255549_3703348794210_1563868813_n.jpg

552025_3329326683891_1156250285_n.jpg

582062_3909429866108_1213466032_n.jpg

Juno Rock n Roll, Åke:
479791_3964585844973_1183255625_n.jpg

Vad kul att du hittat hit! Holly är ju väldigt fin, och tycker det är lite extra roligt att följa er då jag jobbat lite tillsammans med hennes uppfödare. Skönt att hon är frisk igen :)

Grattis till köpet också :bump:

Men vad roligt! Är lite dumt att jag kallar henne Barbie-hon är ju egentligen Holly:p. Men tycker att Barbie är så kul namn:D. Då kanske du har träffat Åke också?

Barbie är igång nu sen tre veckor efter en elak hosta/luftvägsinfektion. Jag har tyckt att hon varit lite slö och började ge henne Hippo Selection-olja-nu har jag en superpigg ponny:D! I skogen idag stod hon och studsade på stället när vi skulle börja trava och ville helst fara iväg i galopp. Hon är såsöt att jag ara kan skratta åt henne:p.

Grattis till köpet! Han var ju ruskigt fin Åke!

*kl*

Här händer det inte jättemmycket.. Vi jobbar på att komma tillbaka i form efter en sommarvila och en vår/sommar med mycket jobb och lite ridning.
Tyvärr går ju inte hästen bättre än ryttaren rider ;)

Här har det inte heller varit så stor aktivitet de senaste veckorna.

Idag har jag dock satt igång Gittan igen. Egentligen hade jag tänkt mig att skritta ut en sväng, men det blev en tur på banan först istället.
Hon är nämligen lite svullen längs med ena sidan av överläppen, antagligen pga insektsbett, så jag fick tillfälle att prova ett hackamore istället för det vanliga bettet, och eftersom det var första gången på bettlöst fegade jag ur lite granna. Men vad hade jag behövt oroa mig för? Det gick ju hur fint som helst.

På tisdag är det första lång tygel-träningen för "hösten". Det ska bli himla kul :bump:

Nedan en bild på en nöjd sommarfet ponnyhäst i ny hage.
Jag har i sommar fått byta sadelgjord till en 120 cm... undrar om det blir en vintergjord och en sommargjord i fortsättningen?

255314_10151148465361085_1757249275_n.jpg

Senast ändrad:

Haha, vintergjord och sommargjord :D Jag hoppas verkligen Tigers räcker runt året om, han har typ 10 hål att växa i annars, hahaha!

Vad kul med långa tyglar! Har ni tränat det innan/länge? Hur funkar det? Jag är väldigt nyfiken men har aldrig sett det IRL. Vill gärna testa om tillfälle ges dock!

Äsch, min tränare brukar säga att man bestämmer själv ;) Så kör på med Barbie du!

Jag har inte träffat Åke, men han ser oerhört fin ut. Tycker jag väl iofs om de flesta av hennes ponnyer som jag träffat. Vad har du för planer för honom? Och vad är planerna med Barbie framöver? :)

*KL

Vi var ute och galopperade lite igår med anglosällskap, den vågar gå först ^^ Det är en travtränare i krokarna som har en så väldigt bred och fin framfartsväg som vi rider på ibland. Den är såpass lång att man får en bra galoppsträcka men ändå kan bromsa in långt innan man är framme vid gården. Igår mötte vi då två travhästar med sulky som hade varit ute och kört. Skramlet är något som Gedion blivit rädd för varje gång vi mött dem så han gick så nääära åkerkanten det gick för att inte komma för nära. Grejen var bara att travare nummer två aldrig hade sett en vit häst innan så den var lika rädd den. Ibland är de bra roliga :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 410
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar