Sv: Nya Connemaratråden!
Jamen, har man ändå löst licens så Jag var för snål för att göra det och la tävlandet på hyllan.
När får du hem grabben? Jag har nog ingen åsikt om inridningsmetoder såvida de inte är uppenbart negativa, jag har aldrig stått för inridning. Lite utbildning visst, men inte det där första.
Blir jättekul att följa er framöver med två så fina ponnyer
Var ju meningen att Barbie skulle tävlat i sommar och kvalats till ungponnychampionatet. Det blev ju inte mycket med det pga hostan. Vi hann rida två klubbtävlingar som vi vann. Den sista två veckor innan vår första lokala, en L:B1 på 70%. Var såklart superpeppad till tävlingen men samma vecka blev hon sjuk. Ursprungsplanen var att hon skulle vara klar för en L:A-start nu i höst. Men det är tveksamt. Vi nosar lite på L:A-rörelserna, men tror inte hon styremässigt hinner bi klar. Rider kanske en lokal L:B bara för att jag har löst licens. Annars kan vi lika gärna stanna hemma och bara träna-hon är helt otittig och precis samma att rida mella tävlingsstaket som annars.
Åke ska ridas in med en gång. Tänkte köra chockbehandlingsvarianten och göra det så fort som möjligt när han kommer upp så han är lite spak (ja ja, jag vet att det låter hemskt). Men på tre veckor borde han kunna vara riden i alla tre gångarter och då får han minst en månads vila för att smälta allt nytt. Sen får han komma igång igen under två månader för att befästa lite grundridning, för att sen vila lite till. Det beror så mycket på hur vädret ser ut, för vi har inget ridhus. I slutet av mars ska han visas på bruks så vi måste köra till ridhus lite där innan så han får löshoppas. Så ser planen ut typ.
Jamen, har man ändå löst licens så Jag var för snål för att göra det och la tävlandet på hyllan.
När får du hem grabben? Jag har nog ingen åsikt om inridningsmetoder såvida de inte är uppenbart negativa, jag har aldrig stått för inridning. Lite utbildning visst, men inte det där första.
Blir jättekul att följa er framöver med två så fina ponnyer