Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Ni ser så fina ut och jag måste säga att jag tycker det är väldigt snyggt med brunt till skimlar!

*Kl*

Ingen superbra bild men väl en bild efter ett pass med bommar :laugh:
Ponnyn ifråga är dock vääääldigt trött! :rofl: Hon gjorde det hela väldigt bra. Vi jobbade lite på en åttvolt med bomhög i mitten där syftet var ordentligt byte över bommarna. På långsidan hade jag två bommar med sex normala språng emellan där vi gjorde 5-6-7 språng. Hon sög tag ordentligt i bommarna och gick att reglera utan större bekymmer. Helt enkelt ett riktigt härligt pass! :D

534321_10150875762396102_598856101_12451520_1289482034_n.jpg

Senast ändrad:

Ni ser så fina ut och jag måste säga att jag tycker det är väldigt snyggt med brunt till skimlar!

Tack snälla!!
Jag håller med dig och är ju lite fanatisk vad det gäller att ha brunt till Tingeling (det började redan med min förra häst som var jättefin i brunt och beige) och under åren har jag samlat på mig det allra mesta i brunt och beige.

Dagsfärska bilder på brun ponny. En rätt tjurskallig sådan. (Gå i jämn galopp till bommarna? Nänä, upp med huvudet och dra iväg i älgsprång :mad: )

Högst oredigerade bilder eftersom jag helt enkelt är för lat :p

IMG_3321.jpg

IMG_3323.jpg

IMG_3353.jpg

IMG_3361.jpg

IMG_3364.jpg

IMG_3329.jpg

Vovve Vilgot ville också njuta lite av utsikten från sin favoritponny:
IMG_3367.jpg

kl

Någon som kommer vara på bruksprovet och kan rapportera därifrån?
Var några hingstar som jag tyckte verkade intressanta :)
Bla en hingst med Dexter leam Pondi som morfar, kul med lite nytt blod i sverige, för inte har vi det blodet här?

imorgon är de dags för dressyr för Q´s del..håll tummarna att han spöar halvbloden!:cool:

Idag har Q sprattlat med halvbloden och sopade inte banan med dom men visade minsann att Connemaror kan!

i LA:4 så skrapade vi ihop drygt 69% och blev slagen endast med några få poäng.. en 2.a plats får väl vara mer än godkänt mot de där toppstammade halvbloden. Dessutom första gången han gick de programmet.

Sen var de dags för Msv C:1 och försöka få ihop ett kval till msv B.
Började bra då jag 5 minuter innan start kommer på att jag glömt flytta nummerlappen från tränset till kandaret. lämnade djuret hos en funktioner o tog till löparsteget ner till bilen, för att där inse att hästskötaren på läktaren hade nummerlappen på sig.. BRA!
Hittade en reservlapp o skenade upp till hästen igen samtidigt som ekipaget före gör sista galoppökningen... hehe:cool:

upp på djuret o in på banan med en puls på 200... ja löpning är inte min starka sida. Lite hackigt i skolorna men stabilt o stadigt.
drygt 66% men väl distanserad av segraren på 75%.
Dock slutade vi på en 3.eplats och sista placering!
Väl över kvalgränsen (62% som ju var målet).

Så mkt nöjd med lille gul!

Bra jobbat :bump: Båda två såklart.

*KL

Jag har ju som bäst hållt på att sätta igång ordentligt nu när vi har tillgång till flera banor och jag dessutom har tid att rida istället för att mest åka tåg, men såklart hade han fått en smäll vid ögat i fredags. En kollega kikade på det och vi provade att lägga i lite ögonsalva (vars namn jag för mitt liv inte kan minnas ordentligt :mad: ) och det såg bättre ut redan några timmar senare. Idag var det riktigt fint faktiskt så imorgon ska jag nog se om jag inte kan röra på honom lite och passa på att prova vårt nya fina set från BR :p

ursäkta..men jag är hoppryttare! Lädren är ju superlånga :cool:

Nä men seriöst så är lädren korta, fast dom känns inte korta när jag rider o tränaren har inte sagt ngt. I den andra sadeln har jag nog längre läder men den passar inte helt och måste dessutom stoppas om.
Å med tanke på att jag i vanliga fall rider en dressyrtävling om år så får de duga.. o gör bevisligen ;)

*Kl*

Idag har den bruna ponnyn löshoppat :bump: Inga höjder givetvis utan bara för att se hur hon tog för sig. Och som hon gjorde det. Med spetsade öron och rejäl fart under hovarna så hoppade hon, med precis samma fina teknik som vanligt.
Såklart glömde jag kameran hemma så inga bilder :mad:

Tror att jag i helgen ska ta några språng uppsuttet. Ska försöka komma ihåg kamera då ;)

För övrigt så siktar jag på en P&J i Lödde 29 april och kanske en liten LD på Ribban i maj :D

kl
Q har i dagarna två fått gå med som stöd åt systers 5 åring (väldigt grön).
Min syster har gett upp efter alla tokerier stoet pysslar med så numera är det jag som får dras med den.
Så mamma fick rida Q som stöd...

ett litet problem uppstod dock igår då unghästen skulle gå över ett litet dike... Mamma går före, stoet hoppar rakt in i Q som skuttar iväg o råkar hamna på en täckt, där det ligger telefonstolpar i vägen, så han hoppar över dom (två st) o råkar sen tappa mamma!
Hoppsan:angel:
så det kan gå:o

Lite blåmärken blev de men mamma biter ihop!
Idag skötte sig stoet bättre och Q behöll mamma på ryggen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 339
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?