Sv: Nya Connemaratråden!
*kl*
Har varit lite off på sistone så jag har inte varit här inne och tittat, men nu har jag uppdaterat mig och läst igenom de inlägg jag missat sen sist.
Jag och Tingeling tragglar på och vi gör framsteg hela tiden även om det inte alltid går så fort framåt som jag skulle önska. Dock har vi kunnat börja ta tag i galoppjobbet igen nu, och min stallkompis sa åt mig häromdagen att hon tyckte att vi gjort framsteg!
Själv tycker jag väl inte det kanske och så kom jag väl med någon sån där underbar ursäkt som "om bara min tränare skulle rida henne så skulle det gå snabbare" - varpå hon sa att det låter som att jag inte kan alls när jag säger så, vilket är fel för uppenbarligen gör ju jag rätt också eftersom vi faktiskt gör framsteg.
Och ja, lite så är det väl...jag vågar inte riktigt tro på att jag klarar ut saker själv...
Sen tar det kanske lite längre tid när jag gör det själv, men det är ju därför jag rider för min tränare...hon är duktigare än vad jag är...haha...
Vi fick till en lite fotosession i söndags så jag kan bjuda på lite bilder:
Gramanen sitter på för att vi jobbar med galoppen men togs bort (som synes på sista bilderna) efter att det jobbet var färdigt. Bara det är väl iofs ett framsteg, att jag numera faktiskt inte behöver den i skritt och trav även om jag har den där som säkerhet till och från.
Sadel jagar jag ju fortfarande också och jag är så himla less på att leta sadel!
Har dock fått tips på en Röösli som skulle kunna funka på henne. Det var nämligen det märket min tränare köpte när hon bytte ut min sadel mot en annan till hennes häst förut (jag har min tränares gamla sadel i dagsläget) och eftersom countyn låg bra på hennes dåvarande häst så kanske en Röösli kan ligga bra även på Tingeling.