Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Till Stockholm är det måååånga mil från mig så jag får nog passa på det. Annars hade jag lätt ställt upp. Cinna hade fullkomligen älskat det :D
Och jo, det firas i Malmö men inte med någon parad vad jag vet :mad: Jag får införa det :bump:

*KL

Här händer det grejer snabbt :eek: Har fått heltidstjänst på mitt nuvarande jobb (11 mil från hästen) men hade en dag jag inte kunde eftersom det är den dagen jag pendlar hem till stallet och sköter det (kollektiv) varpå min ena "chef" plötsligt fixade fram en gratis stallplats på anläggningen där jag jobbar. Kommer tyvärr bli lite mindre hagtid varje dag och tråkigare strö, men jag kommer kunna rida hur mycket som helst till skillnad från nu. Nu blir det 1-2 ggr i veckan om det vill sig väl och då alltid i paddock eller skog = med en så tittig ponny blir det mest uppblåsning och skyggande för diverse hemskheter. På anläggningen har vi tre ridhus, gigantiska paddockar och (vad jag har hört) fina ridvägar runtomkring. Så även om det kom lite snabbt känns det ganska bra nu när det börjar sjunka in :)

Skulle filma lite häromdagen när jag red i paddocken, men missade att trycka på knappen ordentligt så det blev bara en kort snutt när vi skrittade fram:
http://www.youtube.com/watch?v=4GdTd0Sit58&context=C330a78dADOEgsToPDskIUhJuCLHEmbeCGnneyB0z4

Och nu ser ni att han faktiskt inte alltid är vit! :D

P3030303.jpg

Vilken skillnad, såhär ser min ut när han är ganska vit :p

sam_0122_192664588.jpg

Nä, han är vitvit egentligen. Jag vet inte hur han lyckas, det enda som finns i hagen är gräs och lera...

Flytten är bestämd till söndag så han ska tvättas lite på fredag om vädret tillåter och sen kommer jag ha tillgång till spolspilta i stallet så då kanske han kan ha lite mer av sin naturliga färg :D

Nu hittade jag ingen bild där han står någotsånär uppställd, men såhär ser han ut när han är badad:
img_8889_162960722.jpg

Fast även som badad är han ju lite mer brun i manen tex, då är du helt klart förlåten för allt ju :D

Z däremot ser ju helt kritvit ut, han kan man granska med lupp :angel: :D

Ibland ser han faktiskt - tro det eller ej - ut såhär med... :D

PA020033.jpg

Pancaces: Hahhaha, det där är inte ens ganska vit :p :D

Varje gång jag öppnar tråden är jag glad att jag inte har en skimmel :angel:

*Kl*

Inte så mycket connemaraanknytning kanske men idag har Mathilde tittat på inomhus-SM i hoppning på Flyinge :D

420443_10150844534841102_598856101_12337485_634533287_n.jpg

Det ska börjas i tid!! :laugh: :bump:

I helgen köpte jag ny bil så nu jäklar ska jag väl kunna åka ut och tävla utan att vara rädd att bilen kraschar!

Nya katten :love: :

Foto0092.jpg

yes det blev det! det är 149 dieselhästar i den, det ska nog räcka åt mig! :)

kl!

Evigheter sen jag tittade in här men ni är lika aktiva som vanligt!!
Kul att se!

Här jobbar vi på som vanligt.
Säsongen drog igång igår med felfria rundor och plac i både 110 och 120 med Q.
Färdigkvalad till 130 så med lite mera träning blir de debut under utomhussäsongen. Som de känns just nu iaf ;)

för övrigt lägger vi mkt tid på att sätta bytena på plats och skola in oss på kandaret.
Planen är Msv C:1 i början av april och försöka kvala till msv B dressyr (två kval i msv C på över 62%.)
Egentligen är jag ju inte jätteintresserad av dressyrtävlingar men just nu känner jag mig taggad till att kvala till Msv B då jag en gång varit på den nivån med en annan häst.
Sen är de kul att visa att connemaror kan och det sitter inte i storleken!:love:

Nisse som vi sålde trivs ypperligt med sin nya ägare o dom tränar för mig då o då.
Utvecklas hela tiden och framförallt kan tjejen göra vad som helst med sin mara och hon har dessutom roligt medan hon gör de.
Visst är dom underbara våra maror?!

Tänkte jag skulle försöka fixa film på mina djur men nu har kameran stejkat.. någon som har tips på bra filmkameror .. billiga!

Visst är dom underbara våra maror?!

Verkligen!! :devil:

Jag var nära att flyga av igår. Var ute på trav- och galopprunda, vilket funkar bra nu när isen har smält bort och grusvägarna är mjuka. Dock var kuse något övertaggad så när han inte fick bestämma tempot så lekte han katapult och la in ett par mycket spänstiga luftsprång i repertoaren. Alltså, ibland är det tur att man har ett tungt och stadigt arsle. :rofl:

Sen avslutade han mycket nöjt det hela så här!
IMG_0905.jpg

Inte så mycket connemaraanknytning kanske men idag har Mathilde tittat på inomhus-SM i hoppning på Flyinge :D

Och det var en av mina favorithästar, Lunatic, som vann! Samma pappa, Landlord, som min fd häst och dessutom var hans morfar, Utrillo, även morfarsfar till min. Fina hästar! :D

Huu, vilken smutspålle! :p (Jag är sååå glad att mina ponnyer sällan rullar sig i annat än gräs. Bara för det lär samtliga vara smutsiga imorgon :rofl: )

Min storhäst har för övrigt Utrillo som farfars far :laugh:

Kul med en uppdatering från dig! :)

*KL

Nu har Gedion flyttat söderut till mig, så nu ska jag äntligen kunna rida med lite mer ordning :bump:

Det blir förmodligen för 3-4 månader framåt i alla fall, så jag ser det som fat camp :rofl: Han har en hel del vikt att tappa, han är ju i så fantastiskt hull nu :o
sam_0171_193721519.jpg

Han flyttades i söndags så igår promenerade vi bara omkring lite på anläggningen och gick lite lösa i ena ridhuset. Han fick också träffa två av de ponnyerna som går i flocken han håller på att fasas in i. Det är han och en ponny till som är på "inskolning" i flocken nu, men han kommer inte få träffa den andra på ett tag då den är rent ut sagt för jävlig mot andra hästar. Istället har han fått träffa några av de snälla i och med att han själv är så låg i rang och inte gör något väsen av sig.

*kl*

Har varit lite off på sistone så jag har inte varit här inne och tittat, men nu har jag uppdaterat mig och läst igenom de inlägg jag missat sen sist. ;)

Jag och Tingeling tragglar på och vi gör framsteg hela tiden även om det inte alltid går så fort framåt som jag skulle önska. Dock har vi kunnat börja ta tag i galoppjobbet igen nu, och min stallkompis sa åt mig häromdagen att hon tyckte att vi gjort framsteg!
Själv tycker jag väl inte det kanske och så kom jag väl med någon sån där underbar ursäkt som "om bara min tränare skulle rida henne så skulle det gå snabbare" - varpå hon sa att det låter som att jag inte kan alls när jag säger så, vilket är fel för uppenbarligen gör ju jag rätt också eftersom vi faktiskt gör framsteg.
Och ja, lite så är det väl...jag vågar inte riktigt tro på att jag klarar ut saker själv...
Sen tar det kanske lite längre tid när jag gör det själv, men det är ju därför jag rider för min tränare...hon är duktigare än vad jag är...haha...

Vi fick till en lite fotosession i söndags så jag kan bjuda på lite bilder:
dsc_2549_194427161.jpg

dsc_2574_194427546.jpg

dsc_2577_194427697.jpg

dsc_2784_194429395.jpg

dsc_2801_194429893.jpg

Gramanen sitter på för att vi jobbar med galoppen men togs bort (som synes på sista bilderna) efter att det jobbet var färdigt. Bara det är väl iofs ett framsteg, att jag numera faktiskt inte behöver den i skritt och trav även om jag har den där som säkerhet till och från.

Sadel jagar jag ju fortfarande också och jag är så himla less på att leta sadel!
Har dock fått tips på en Röösli som skulle kunna funka på henne. Det var nämligen det märket min tränare köpte när hon bytte ut min sadel mot en annan till hennes häst förut (jag har min tränares gamla sadel i dagsläget) och eftersom countyn låg bra på hennes dåvarande häst så kanske en Röösli kan ligga bra även på Tingeling.

dsc_2827_194430165.jpg

Nu har Gedion flyttat söderut till mig, så nu ska jag äntligen kunna rida med lite mer ordning :bump:

Det blir förmodligen för 3-4 månader framåt i alla fall, så jag ser det som fat camp :rofl: Han har en hel del vikt att tappa, han är ju i så fantastiskt hull nu :o

Haha, jag känner igen känslan för min foderhäst såg likadan ut när jag fick hem honom. Nu efter 3 månader börjar han se normal ut i hullet men så har han också motionerats regelbundet sedan dess. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 334
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 423
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈