Nya bilder på hästarna (del 5)

Bjuder på två bilder från tävling igår
IMG_5515.jpg

IMG_5672.jpg
 
Vad är de gröna prickarna till för? :confused:

Jag pluggar till sportsmassör, så jag analyserar hennes form och rörelser i ett datorprogram med hjälp av prickarna som sitter på vissa ben & leder. Hon har tidigare varit duktig på att bocka av sina ryttare så jag försöker utesluta att hon har formfel som gör att hon har ont någonstans, plus att jag analyserar sättet hon rör sig i alla gångarter för att försöka hitta muskelproblem så jag vet ungefär vart jag ska börja behandla henne. :D
 
Tack! Pappa är JJ RayBan, mamma är helsyster med Briar.

Som avelsnörd måste jag protestera (efter att ha sökt på blup för att hitta din fina häst, tycker att han är så häftig). Mamman har samma mamma som Briar men är e. Magritte och inte Magini som ju är pappa till Briar. Magini är dock även pappa till Magritte, så skapligt nära släkt är de ju. ;)
 
Som avelsnörd måste jag protestera (efter att ha sökt på blup för att hitta din fina häst, tycker att han är så häftig). Mamman har samma mamma som Briar men är e. Magritte och inte Magini som ju är pappa till Briar. Magini är dock även pappa till Magritte, så skapligt nära släkt är de ju. ;)

För besserwissar så har jag här den korrekta förklaringen ;) men som är ganska jobbig att skriva ut så fort någon frågar om stam, vilket blir lättare att säga att de är helsyskon!
Dione(mamman) kommer från stofamilj 2 och har samma mamma som, Charis, som Briar. Hon är uppfödd av Briars ägare och uppfödare; Hans-Yngve Göransson. Dione är e: Magritte, som i sin tur är e: Briars pappa Magini. Briars far är med andra ord farfar till Dione! ;)
 
För besserwissar så har jag här den korrekta förklaringen ;) men som är ganska jobbig att skriva ut så fort någon frågar om stam, vilket blir lättare att säga att de är helsyskon!
Dione(mamman) kommer från stofamilj 2 och har samma mamma som, Charis, som Briar. Hon är uppfödd av Briars ägare och uppfödare; Hans-Yngve Göransson. Dione är e: Magritte, som i sin tur är e: Briars pappa Magini. Briars far är med andra ord farfar till Dione! ;)
Ett tips är att skriva som @mandelblom gjorde, mycket enkelt och kort :)
 
Min hästs pappa är släktning på samma vis till en superkändishingst, men jag skulle inte säga att de är helsyskon ändå, de är ju inte det.

Känner nog att du får göra som du vill. Och att man inte ska störa sig så mycket på vad andra gör o säger, utan koncentrera sig på sig själv!:P
 
Hur lägger man in bilden här? Jag har inte riktigt förstått det så om nån kunde förklara vore det jätte bra! P.s. Jag har inte tillgång till dator utan bara mobil/ipad :angel:
 
Hur lägger man in bilden här? Jag har inte riktigt förstått det så om nån kunde förklara vore det jätte bra! P.s. Jag har inte tillgång till dator utan bara mobil/ipad :angel:

Jag vet tyvärr bara hur man lägger in via datorn tyvärr:cool: Inte förstått hur folk gör när de lägger in via mobilen:eek:
 
Okej, men enklaste för mig är väl då att säga att man helt enkelt får kolla min profil bild :rofl: Det är jag och min lilla älskling för kanske 1,5 veckor sedan ;)
 
Slänger in den senaste bilden jag tog på min tant. Skulle gå å lägga mig, slänger ett öga ut genom köksfönstret, får syn på den magiska bild som möter mig, springer och hämtar kameran.
Så här magiskt blir det efter en varm dag och sen regn och efter regn kommer sol som sen går ner.

11054782_970798896284290_3881476960293946175_n.jpg
 
Slänger in den senaste bilden jag tog på min tant. Skulle gå å lägga mig, slänger ett öga ut genom köksfönstret, får syn på den magiska bild som möter mig, springer och hämtar kameran.
Så här magiskt blir det efter en varm dag och sen regn och efter regn kommer sol som sen går ner.

11054782_970798896284290_3881476960293946175_n.jpg

Vilket härligt ljus!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 111
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
35 723
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 478
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp