Rider/kör du ofta längre än 3 h bort?
Just ridning/körning ser jag nada problem med. Jag har ju stallet hemma, men annars kan man ju ha det inlåst i handskfacket i den låsta bilen vid stallet om man riskerar att befinna sig mer än 3 h från hemmet när man är ute och rider. Så lär man ju få göra på kurser/träningar/etc - ta med det och ha det i bilen. Samma sak vid transport.
Då är det värre att de ska behöva ligga i stallarna i inackorderingsstall etc. Samtidigt så borde det enkelt gå att lösa med. Det är bara om veterinären kommer ut som det behöver visas upp, så för det flesta är det nog ganska lätt löst att man lämnar över det för bokat vetbesök, eller kommer dit med det vid akut vetbesök. Värre är det dock för de som har sin häst inackorderad långt hemifrån, t ex de som har avelsston på stuteri. De som har trav- galopphästar och tävlingshästar utackorderade har nog skickat med passet ändå.
Jag har passet med mig på kursen där jag är borta ett tag, till veterinären och så vidare, så ser det inte som så himla besvärligt att ta med det vid transport övht, gäller bara komma ihåg det.