Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att säga att alla hundar kan bli farliga i fel händer stämmer ju bara till en viss del jag har då aldrig sett en farlig golden eller labbe....
Pitbull rottisar sen finns det ju en uppsjö av andra raser. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen varför har polisen schäfrar?
Jo enbart för att de är säkra hundar lättlärda och lydiga men ändå mycket försvarsinriktade.
Att säga att alla hundar kan bli farliga i fel händer stämmer ju bara till en viss del jag har då aldrig sett en farlig golden eller labbe....
även misskötta sådana. Dock har jag sett flertalet välskötta rottisar som jag snarare skulle vilja skjuta än hälsa på. Samma med pitbull liknande hundraser. Bättre att förbjuda raserna som är svåra att kontrolera än att man ska behöva känna sig orolig när man är ute med sin egen hund/barn/familj.
även misskötta sådana.
Enligt afton bladets undersökning var det över 73% som var för samma förvud i Sverige...
Statistiskt kanske inte 100% över hela landet men tillräkligt för mig att inte se sambandet med det du skriver.
Och jag har sett en storpudel som gör utfall till höger och vänster mot alla hundar den har mött, stora som små. Även en riesenschnauzer som gör utfall, vi ska kanske förbjuda dom raserna också när vi ändå håller på...Jag har sett en golden som gjort utfall mot flera hundar, så visst finns det![]()
Och jag har sett en storpudel som gör utfall till höger och vänster mot alla hundar den har mött,<snip>
Hm och vad tror du skulle ske om aftonbladet skulle ha frågat om travsport skulle förbjudas i samband med Åke och Kalla Fakta?
Att förbjuda raser är väl knappast rätt väg att gå?
Förbjud kampraser och dessa olämpliga ägare kommer med andra blandningar som "ser farliga ut"...
KL!
Jag tycker alltid det är spännande när "Buke-maffian" lyfts fram!
Vem/vilka ingår i "Buke-maffian"?!
Eller är det olika beroende på vad som diskuteras...?
Jag tycker det är intressant att höra olika åsikter, men om jag själv har en tydlig ståndpunkt i en fråga så har jag så klart svårare för att "ta till mej" andras tankar. Och den "egenskapen" tror jag inte att jag är ensam om!
Sedan anser jag att man om man framhåller en "tanke"/åsikt som en sanning, så bör man kunna bära upp denna sanning med någon form av bevis!
För bara för att jag har en erfarenhet så innebär ju inte det att min erfarenhet är den "enda sanningen".
Om studier däremot gjorts av många liknande ärenden och en slutsats kunnat dras av dessa studier så börjar vi närma oss en "sanning".
Så ofta när "folk" här på Buke kommer med "sanningar" som att "Blandraser är friskare" så är vi många som reagerar!
Dessutom så bör man ju ha en viss sakkunskap för att uttala sej "som om man kan" sin sak eller?
Jag uttalar mej tex inte i hästfrågor "som om jag kan något" utan möjligtvis som en "uttalad amatör" med åsikter!
/Swat
Jag är inte det minsta orolig bewmen jag är mera orolig för OM den skulle komma lös och hoppa på ett barn tex. Om en hund hoppar på mig vet jag att den kommer att avlivas och jag förhoppningsvis inte kommer få några större men senare i livet (om man inte har otur
). Det är klarta tt alla stora raser är potentiellt farliga pga sin storlek. Men det finns mer och mindre lättkontrollerade raser
.
Huskies som du nämner är draghundar och skall nog inte finnas i stan men dock har dom nog det bra på en gård och får springa så mycket de vill.