Sv: Ny lag i Danmark era reflektioner!
Huvudet på spiken, fijja!
Inte det rätta will-to-please, man måste muta ganska mycket och det är mer jobb med pitbulls, de är inte speciellt föriga men det finns faktiskt pitbull eller amstaff i tjänst hos polisen. Polisen använder vallhundar av en anledning - de är mycket föriga.
Det har inte med kontroll att göra, det har med rasens egenskaper och förighet att göra.
Jag uppfattade det här som att du låter din hund lösa problem åt dig. Den agerar också på eget initiativ - inte på kommando av dig.
Hur vore det om du själv utan hundens hjälp visade för dessa personer klart och tydligt att du inte vill ha med dem att göra? Om de är för på så kan du alltid polisanmäla.
DOCK kan jag tycka det är ok att man säger åt hunden att morra när man inte vill att nån kommer, då är situationen kontrollerad. Hunden gör inte något på eget initiativ.
Vad trevligt att du lyckats med din häst...
När jag läste ditt inlägg var det ponyakuten känsla över det och i min lilla värld så löser man inte ett problem själv tar man till hjälpmedel. Kan du inte acceptera att min väg är att skicka hästen till kunniga så får du ta det, enligt vad du skrev så tyckte jag inte se att du hade kunskapen att lasta din häst. Vilket du bevisligen inte hade eftersom du sökte hjälp. Bra för dig och din häst att det slutade som du ville och hästen blev lätt lastad.
Kan du inte ta att någon har en annan syn på sitt problem så får du strunta i det istället och titta på ett annat förslag.
Jag grundar mina utalanden i sådana trådar på det som skrivs där.
Du grundar ditt uttalande om mig utan att ha en aning om min utbildnings bakrund.
Bevisligen så hade hon väl det eftersom hon lyckades? Disskutera på ett forum om andra ideer måste man väl få göra utan att mötas av otrevliga/nedlåtande inlägg från dig?
Huvudet på spiken, fijja!
Schäfer tex varför har inte polisen pitbulls och flera av de andra raserna som nämns?
Kanske PGA att dom är mycket svårare att kontrolera än en schäfer?![]()
Inte det rätta will-to-please, man måste muta ganska mycket och det är mer jobb med pitbulls, de är inte speciellt föriga men det finns faktiskt pitbull eller amstaff i tjänst hos polisen. Polisen använder vallhundar av en anledning - de är mycket föriga.
Det har inte med kontroll att göra, det har med rasens egenskaper och förighet att göra.
Jag låter inte hunden styra något alls, vad får dig att tro det?
Jag tillåter hunden att visa att jag inte är intresserad av att låta personen i fråga komma inärheten av mig.![]()
Jag uppfattade det här som att du låter din hund lösa problem åt dig. Den agerar också på eget initiativ - inte på kommando av dig.
2. Jag anser mig inte säker där jag bor nu och det finns personer här du inte skulle vilja träffa. Där av låter jag henne markera när dessa blir för närgångna.
Innan alla korkade kommentarer från 5011 personer kommer jag skall flytta men det är svårt att hitta bra lägenheter till bra pris idag...
3. skulle det hända mig något är det bättre för mig att hunden gör något åt det istället för att det händer mig något.
Hur vore det om du själv utan hundens hjälp visade för dessa personer klart och tydligt att du inte vill ha med dem att göra? Om de är för på så kan du alltid polisanmäla.
DOCK kan jag tycka det är ok att man säger åt hunden att morra när man inte vill att nån kommer, då är situationen kontrollerad. Hunden gör inte något på eget initiativ.