Nu vill vi ha bebis..!!

Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Ja jag har också läst att de sitter fel i BB. Men jag tror ändå inte att han kommer att bära i en sådan när bebis är pytteliten... De ska ju vara lite äldre för det.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Aha... Hon har iaf varit in idag? Jag kollade bara när hon sist skrev i denna tråd. Men det verkar ju vara lite misstänksamt *hi hi*
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag är kvar hemma än så länge.. har haft ännu en helvetesnatt med väldigt onda värkar och nada sömn.. Efter dusch + alvedon började det gradvis avta och blev nästan helt smärtfri. Kunde sova lite på dagen, vilket var välbehövligt! Ringde till förlossningen o de tyckte att vi kan avvakta starkare och mer regelbundna värkar. Ser verkligen inte fram emot natten som kommer... har ju som ondast när jag ligger ner. Blir det lika jobbigt som i natt så åker vi nog in.. Då kan man iaf få knark.. :angel:
Hade ett smärre ångestanfall under morgonen, bara grinade och grinade av rädsla för vad som komma skall. Rädd för mer smärta, rädd för hela situationen. Har varit ganska lugn fram tills nu, men nu börjar jag oroa mig väldigt mycket.. Ser ut som att jag har gått en boxningsmatch.. knallröda, uppsvällda ögon. Vet inte hur jag ska förmedla min rädsla när vi kommer dit heller. Jag vill ju bara vara så lite till besvär som möjligt.. och inte visa vad jag egentligen känner. :( Men det kanske känns bättre när man väl kommer dit och är på plats.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

NÄÄÄÄ! Är du hemma!? Jag hade kunnat slå vad om 1000:- att bebis redan var ute!!!

Go girl! Lycka till!! Nu är det inte långt kvar!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Det finns jättetrevliga droger att få. Jag kan inte påstå att jag hade ont efter att jag fått petidin och sen epidural. Man måste inte ha ont.
Åk in om det blir för jävligt, gråt och gnäll, svettas gärna lite och flämta så de förstår att du har JÄTTEont!

Och LYCKA till, krysta snart ut en liten bukebebis!!!

(det VAR inte hemskt, du kommer klara det finfint!!! PEPP :bump: :bump:)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag hade gärna gett dig 1000 kr om du kunde övertala bebben att komma ut nu,, eller helst igår!.. ;)

vindvissla: Tro mig, epidural och petidin går som ett mantra i mitt huvud just nu.. Tidigare har jag bara tänkt "bad o dusch o tens och oj vad naturlig jag ska vara".. Men nu är det annan ton i skällan när jag förstår hur det kan komma att kännas..!:crazy:

Har sovit en aning bättre i natt.. vågade inte lägga mig i sängen efter de två tidigare hemska nätterna, så jag stannade kvar i soffan med tv´n på. Det funkade rätt bra faktiskt, hade inte samma panikkänsla av värkarna som innan.
Idag har jag knappt haft ont alls.. Skumt detta. Nu försöker jag sysselsätta mig och guben så gott det går.., just nu står han och skruvar upp en hylla vid skötbordet på order av mig. :D (så det är väl mest han som är sysselsatt.. ;)) Får mig att tänka på nåt annat iaf och det dämpar ångesten.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Håller tummarna för att du snart har din bebis, miss_kala! Det du beskriver påminner mig väldigt mycket om min förlossning, jag fick heller inte sova på flera dygn pga värkar som ändå inte ville hålla i sig… och precis som för dig kom de när jag lade mig och vilade, om jag var uppe och gick avtog de.
Hur många dagar över tiden har du gått nu?
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Tack! Visst är det jobbigt.. Jag hade någon sorts naiv föreställning om att det skulle gå så fort när det väl satte igång, att jag inte skulle behöva vänta eller plågas speciellt mycket. Men jag har ju haft en sån problemfri graviditet, så det är väl kanske rätt åt mig..! :p

Idag är det 12 dagen över tiden om jag räknat rätt.. :crazy:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Kanske du ska försöka lägga dig och vila nu på dagen då om det funkar?

12 dagar över tiden, då blir det väl snart någon extrakontroll och ev. igångsättning, antar jag?
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Hejja hejja!!
Hoppas bebis tittar ut snart!

Jag skulle inte heller ha smärtstillande, bara lustgas. Men den kräktes jag av, efter det ville jag inte vara med på förlossningen mer och gav upp tills barnmorskan kom in och skällde lite..

Jag fick sedan akupunktur, morfin (sovdos iofs), tens, EDA, Spinal och säkert något mer som jag inte kommer ihåg..
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Ja jag blir inte speciellt glad över att se dig här :D Jag förväntar mig att du ligger på förlossningen istället *hi hi*

Nu håller jag alla tummar och tår att det sätter fart typ... NU!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

vindvissla: Tro mig, epidural och petidin går som ett mantra i mitt huvud just nu.. Tidigare har jag bara tänkt "bad o dusch o tens och oj vad naturlig jag ska vara".. Men nu är det annan ton i skällan när jag förstår hur det kan komma att kännas..!:crazy:
.


hehe jag var likadan, man är ju viking! vi hästtjejer tål ganska mkt ju...
.... tills det började göra riktigt ont. då kändes epiduralnålen som piss i mississippi jämfört med smärtan! efter den så gjorde det mest ont i vänsterhanden där hon försökt sätta in dropp men misslyckades.

har de pratat om att sätta igång dej?
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Svarar alla här..
Har inte varit på nån kontroll än, så därför har inte igångsättning varit på tapeten. Nu börjar värkarna komma lite mer regelbundet, ca 8 min emellan och hyfsat jobbiga. Fortsätter det så kan det ju bli tal om att åka iväg.

Haha, jag förstår nu för första gången äntligen varför födande utsätter sig för nålen i ryggen! Har inte kunnat greppa det innan.
Sterila kvaddlar däremot, säger jag tvärnej till.. Det kan ju bara inte vara värt den smärtan! :crazy:

Jag tackar för allt pepp, är så skönt att man har Buke att vända sig till!! :)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Till bebisen i magen:

"Kom ut nu lilla bebis, det är jätte kul att kräkas, gärna när du precis fått nya kläder och när din förälder precis är klar för att åka iväg, så ni måste byta kläder båda två! Sen låter det väl lite lockande att bajsa på skötbordet, eller var du nu är, i sängen kanske? Eller varför inte soffan?"
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Hihi det låter ju jättelockande!! :D Mycket bättre än att ligga i en perfekt tempererad spa-miljö med allt serverat. :angel: Myyycket bättre!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Idag bajsade Rasmus i sin pappas hand så hans pappa höll på å spy i badkaret och kom rusande ut från badrummet helt grön i ansiktet
-Nu får du ta över.


Lilla bebis låter inte det lite roligt?


Rasmus var smart, han tappa ur vattnet ur badet 6 dagar före BF ;)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Vad härligt det lät med bajs i handen! Det har en av mina arbetskamrater gjort, fast med en 80 årig patient som hängde i liften över sängen haha vad gör man inte för att slippa byta lakan? :D

Jag hade äntligen, efter typ tre veckor i samma skitiga, svettiga, surmjölkslakan bytt till nya fräscha igår. Sov jättegott och vaknade av att bebis gjort en stor gul fläck i mitten :rofl:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Som tur var hade han tvättservetten emellan ;) (Men det behöver inte miss_kala's bebis veta)
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 887
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 022
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Fick sms imorse från en vän/jobbarkompis som var beräknad samma dag som jag, 3 maj. Hon fick en dotter i natt! Men det var ju jag som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 303
Senast: domino
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 614
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp