Nu vill vi ha bebis..!!

Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag tror att jag ska säga åt dom. Eller skriva ner det.
Uhh.. jag är så leds på dom här förvärkarna nu. Jag är så trött. :cry:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Nu har det nästan avtagit helt och gör inte lika ont längre. Så nu sitter jag och funderar på om jag skulle passa på att sova eller passa på att ta ut hundarna.
För hundarnas skull borde jag gå ut med dom. Eller mest för lillhundens skull. Sambon kan inte ha hennes lös och det krävs mer än koppelpromenader för att hålla henne vettig.
Men sova lät ju också ganska skönt måste jag säga. :angel:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Men visst finns det olika modeller som man kan sy? Det är många som pratar om långsjal. Brukar man börja med det som förstasjal, eller vad för modell ska man börja med?

Ja, min är en långsjal. De kan sitta i den länge och det finns många olika knytningar. Jag behövde bara öva ett par gånger innan jag fick till det riktigt skönt. Min är 4.7 meter. Det finns mönster och grejjer på sjalbarn.se. Många säger att en trikåsjal är skön om man har en liten bebis, den ska vara lättare att få att sitta lagom hårt. Men jag hittade inget fint trikåtyg så det blev den här istället och den är jätteskön.

_________
Moderkakan ÄR äcklig, den ser ut som en.... lever eller nåt som man har hackat i med kniv. Men navelsträngen gav mej seriösa kräkkänslor! Även när den satt kvar på Sam. Tur den trillade av efter en vecka. Men även då, ihoptorkad och svart fick jag kväljningar.

Aningsfull. Gå ut med hundarna och TÄNK att du ska gå och lägga dej och vila sen, då sätter det säkert igång haha.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Moderkakan ÄR äcklig, den ser ut som en.... lever eller nåt som man har hackat i med kniv. Men navelsträngen gav mej seriösa kräkkänslor! Även när den satt kvar på Sam. Tur den trillade av efter en vecka. Men även då, ihoptorkad och svart fick jag kväljningar.

Jag tycker moderkakan var fin och såg gosig ut. Kanske är en arbetskada?
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag tycker den var mkt mindre än jag trodde från början :rofl: Var förberedd på att den skulle va stor som en pizza men den var ju bara som en liten pannkaka ;)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Tack! Då ska jag kika på vad jag kan fixa för något :p Långsjal får det bli!

Min sambo vill ha en BB-sele och det kan han få köpa om han vill. Många killar upplever ju inte större besvär med dem utan tycker att det är helt okej.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

mmm fast enligt sjalfolket sitter barnet med höfterna felvinklade i bb-selar, benen bara hänger och slänger medan t ex en ergo vinklar höfterna så att barnet sitter som en groda. vad jag har förstått så håller läkare med om att barnet ska sitta i grodposition och jag har t om läst någonstans att man kan ersätta skenan vid höftledsfluxation eller vad det heter. det senare har jag dock inga vetenskapliga belägg för. men det var delvis därför jag fastnade för sjal, det lät så logiskt att de sitter bättre på grodsättet. kolla in ergon om din sambo vill ha en sele istället för en sjal är mitt tips!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Ja tack :D Då ska han minsan få prova *he he*

Fast många män verkar faktiskt kunna bära med BB. Jag tror det är för att deras rygar är rakare och starkare. Kanske. Min kompis man bar jättemycket i en BB och gillade den jättemycket!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

I natt har det verkligen inte varit roligt.. jag och Aningsfull ligger nog ungefär lika nu. Har inte sovit en blund pga alla värkar. Tack och lov för tens-apparaten! :bow: Men nu på morgonen har det avtagit lite.. så jag vet inte riktigt hur man ska göra. Slemproppen gick alldeles nyss.. en riktig slemmis var det :eek:.. ;)
Vi har ett fruktansvärt dåligt väder här, och tydligen mkt trafik.. har blivit varnade för halka o att det varit en hel del olyckor på sträckan vi ska åka. Skit...!!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Åh!! Så spännande!!! Ni kommer inte att behöva åka in med ilfart, så det löser sig med vädret ska du se :) Ta den tid ni behöver, så snabbt är det sällan det går :D *kniper alla tummar och tår*

Hur många gånger har jag nämnt min avundsjuka? :angel: Hejja hejja!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Hoppla! Jag hejjar på din bebis!
Min egen.. det verkar inte hända så mycket. Värkarna kommer fortfarande bara med typ 7 minuters mellanrum så jag förväntar mig ingen bebis än på länge.
Tänkte lägga mig ner och vila nu när lägenheten är städad. Med tanke på hur länge jag gått med värkar så lär väl bebis komma om 2 veckor. :p
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag fattar inte. För det mesta går det runt 7 minuter mellan värkarna. Så helt plötsligt går det bara 5,5 minut mellan. Och sen nästa gång nästan 15. :confused:
Och sen 6,5 minut.

Det är som att det inte följer några mönster alls just nu utan bara hoppar runt.

Kan det vara så illa att jag typmissat nån värk medan jag flängt runt och dammsugit och duschat blommor? Men det borde ju inte vara möjligt.

Värkarna känns ändå mindre onda nu än vad dom var imorse. Så jag tror att det kommer att avta. Har jag haft värkar till och från i 2 dygn så varför inte 2 dygn till.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Ja nu börjar vädret bättra sig, och vägen är säkert mer uppkörd än förut, så det känns lite lugnare på den fronten iaf!
Pratade med förlossningen förut och de tyckte att vi skulle avvakta lite till. Vi får komma in om vi vill, men hon trodde inte att det var nödvändigt än på ett tag. Värkarna har kommit tillbaka igen, med lite varierande styrka. Ungefär 3 st på 12 minuter som varar ca 45 sek styck. Ibland är de riktigt obehagliga och ibland helt överkomliga. Tycker att TENS-apparaten fyller sin funktion än så länge!:love:

Aningsfull - hoppas det blir mer regelbundet snart,.. vet nu hur det känns och det är verkligen ingen höjdare att gå runt med värkar! Särskilt inte om de inte gör nån "nytta".. är så rädd för att inte vara öppen alls när vi kommer in..! Man vill ju gärna få nån lön för mödan så att säga.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Kan det vara så illa att jag typmissat nån värk medan jag flängt runt och dammsugit och duschat blommor? Men det borde ju inte vara möjligt.

Alltså när jag låg med den där maskinen på magen så sa hon att de var regelbundna, en del starkare och en del svagare, och de svagare kände jag inte alls, fast jag sa att jag gjorde det så att de inte skulla skicka hem mej igen :D
Typ en timme efter vi kommit till sjukhuset började det göra jävligt ont, då var det ingen fråga om saken. Men innan dess hade jag lika väl kunnat ha lite mensvärk. Och då var jag öppen 4 cm...

Hoppas på bukebebisar snart!!! :bump::banana:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Kan det vara så illa att jag typmissat nån värk medan jag flängt runt och dammsugit och duschat blommor? Men det borde ju inte vara möjligt.

Jag räknade inte hur länge det var mellan mina värkar, men när jag legat nån minut med ctg'n så beslutade sig bm för att undersöka för jag tyckte det börja trycka på och då var jag öppen 8 cm :angel:

Kanske kände av värkar var 3-4e minut men sambon som höll ctg'n såg att det var värkar hela tiden.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

jag har t om läst någonstans att man kan ersätta skenan vid höftledsfluxation eller vad det heter. det senare har jag dock inga vetenskapliga belägg för.
Det stämmer bra, min kompis har fött två barn med höftluxation och läkaren blev mycket nöjd när han såg att hon bar i sjal. Visserligen fick ju barnen ha skena en del ändå, men tiden i sjalen var minst lika bra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 887
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 022
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Fick sms imorse från en vän/jobbarkompis som var beräknad samma dag som jag, 3 maj. Hon fick en dotter i natt! Men det var ju jag som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 303
Senast: domino
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 614
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp