Nu vill vi ha bebis..!!

Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Däremot är sambon helt förvisad till huvudändan när jag föder. Jag har sagt åt honom att han åker ut med huvudet före om han skulle röra sig någonstans i närheten av mina fötter. Herregud jag själv skulle bli rädd för mig själv om jag såg hur det såg ut när man föder, jag vill inte förstöra hans syn på mig för resten av våra liv. :rofl:

ABSELUT! En bekant till min sambo råkade ut för det... :crazy: Sen var det inte lätt att få upp den om jag säger som så...
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Hahaha, det skulle vara nåt det, att ha vovven med sig på förlossningen!! :rofl: Men han kanske skulle vara lugnare än sambon, vad vet man! Han är ju rätt så sansad i vanliga fall. ;)

Jag bor i Värmland, alltså är det Karlstad som gäller. Massor med vägarbeten på vägen in också.. inte kul! Dålig, gropig väg som bitvis inte är asfalterad.. Inte kul.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Aha! Tänkte att du bodde mot Sthlm när du skrev så... Ja jag gör det alltså.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Nej gud, det är en syn dom klarar sig bättre utan. Jag kan inte tänka mig nåt annat än att det ska sabba hans syn på mig som sexuell varelse.

Herregud. Han har det nog tufft bara med att bebis ligger i magen. :rofl:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Ja jag kanske inte ska klaga på trafiken här precis.. Det går väl inte riktigt att jämföra med Sthlm! :D Men i "rusning" kan det bli lite segt.

Vilket sjukhus blir det för din del då?
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Min sambo tyckte att det var SÅ spännande att titta noga under hela kejsarsnittet. Så rent tekniskt sett har han sett mer av min kropp än vad jag har :angel:

Jag tittade bara när dom sydde ihop dom yttre lagren, och då var det inte så äckligt. Däremot hade jag aldrig i hela mitt liv velat peta på en navelsträng (Gud, jag mår illa bara jag ser den på korten från när den nyblivna pappan klippte..), eller tittat när huvudet kom ut vaginalt..
Jag kan inte ens påstå att jag var sådär "duktig, lycklig och älskande" när han kom ut, för min första tanke var - "Shit, jag hoppas att dom torkar av honom!" :o
Jag har lite småproblem med slem och sånt, som kanske märks. Har varit en fobi, nu är det bara väldigt obehagligt ;)

(Som tur vara så torkade dom av ungen rätt kvickt, det var bara lite äckel på huvudet kvar, så där petade jag inte då. Navelsträngen slapp jag se på riktigt, och moderkakan hölls så långt borta ifrån mig som möjligt.)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Det är en sån sak jag också brukar tänka. Det är nästan så att jag skäms lite när jag på allvar önskar att bebisar skulle födas torra och söta. :o
Är det en sån sak man kan skriva i sitt förlossningsbrev? Att man är rädd för blod och sånt och att man önskar att dom torkar bebisen noggrant? :o

Shit.. jag skäms ju nästan över mig själv. :o
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Man känner igen sig så väl i allt ni skriver. :)
Jag ville inte heller att sambon skulle "vara där nere o titta", men när det väl var dax så sket jag i det, sanarare så känndes det mer naturligt, vill ju inte att någon främmande barnmorska ska vara det första beben ser... ;)
Sambon min undrade oxå om han var tvungen att klippa navelstängen, o självklart inte, men när vi väl var där på förlossningen så gjorde han det i alla fall. Han sa sedan att; något kunde väl jag göra oxå.... :rofl:

Lycka till ni alla... Lovar att det är värt det... :love:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag har sytt en själv av ett lite tunnare manchestertyg. Den är inte elastisk. Sydde en mei tai också men den är han lite för liten för än.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag bad min sambo ta kort på moderkakan och det gjorde han snällt. Bara det att han tog från fel vinkel (den låg mellan mina ben typ) så han fick med hela härligheten, sprucken och blodig :rofl:

Tur han inte är rädd för blod. Återstår att se om han någonsin tänker sätta på mej igen :D
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

*ha ha ha* (Fan nu skrattade jag så att jag fick ont i magen *damn*) Men det var ju en härlig syn ;) Nåja, du har fått det förevigat och det kanske kan vara ett minne i framtiden ;)

Jag kan svara till flera: Min sambo har enorma problem med att jag "bara" har en bebis i magen. Det räcker med att han tittar på mig för att se den där helig-kronan lysa över mitt huvud. Med andra ord, nej det kommer inte att bli någon färdknäpp och det har inte varit aktuellt sen bebis började köra morgongympa så att hela magen hoppade av sig själv ;) Så ska det bli syskon så borde han kanske inte ens vara med under förlossningen :angel:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Men visst finns det olika modeller som man kan sy? Det är många som pratar om långsjal. Brukar man börja med det som förstasjal, eller vad för modell ska man börja med?
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

KS borde det bli om det inte händer något. Men jag har hört att Danderyd har schysst patienthotell, så egentligen borde man jobba för det ;)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Sambon min undrade oxå om han var tvungen att klippa navelstängen, o självklart inte, men när vi väl var där på förlossningen så gjorde han det i alla fall. Han sa sedan att; något kunde väl jag göra oxå.... :rofl:

:rofl: Ja, haha, det var dagens sanning det!! .. ;)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Uuuh, jag är livrädd för att få se några kort på det området.. tror inte jag skulle vilja ta på mig själv mer ens då, så varför skulle han vilja?!! :rofl: Vi ska ha med videokamera också, och jag hoppas det inte blir några såna bilder.. då blir det censur för hela slanten. :crazy:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Det är en sån sak jag också brukar tänka. Det är nästan så att jag skäms lite när jag på allvar önskar att bebisar skulle födas torra och söta. :o
Är det en sån sak man kan skriva i sitt förlossningsbrev? Att man är rädd för blod och sånt och att man önskar att dom torkar bebisen noggrant? :o

Shit.. jag skäms ju nästan över mig själv. :o

Jag minns inte ens att jag kollade om Rasmus var "slemmig" jag kollade bara om det fanns en pung eller inte :angel:

De frågade under förlossningen om jag ville känna på huvudet men jag sa nej, något jag ångrar massor nu efteråt. Lika så "ångrar" jag att vi inte hann ta några bilder, önskar nu i efterhand att vi inte filmade allt.

Jag trodde även att moderkakan skulle se läbbig ut men det gjorde den inte alls.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Alltså, jag tyckte också att det kändes lite pinsamt, men jag kan verkligen inte hjälpa min starka aversion mot slem, blod och sådant äckel. Det är liksom FÖR mycket det där.

Visst, jag gillar inte snor heller, men i den lilla mängden som kan komma ut från näsan så är det liksom överkomligt. Men så lite är det ju inte direkt när dom precis kommer ut.. :crazy:

Men du kan absolut skriva ner det om du vill. Jag vet flera som önskat det, och fått det så också. Dom flesta bryr sig inte alls, men har man problem med det så måste man ju få uttrycka sin önskan.

Tittar jag på korten nu, från när han var precis nyfödd och det där slemmet syns på huvudet, så blir fortfarande lika illamående. Trots att det är min högt älskade son på bilderna, så hjälps det inte. Navelsträngen ska vi bara inte tala om, den är seriöst något av det äckligaste jag sett på bild :eek:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

:rofl: Det ska verkligen ha varit en syn. :rofl:

Oh my.. Jag kommer verkligen att dö av att föda barn.
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 887
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 022
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Fick sms imorse från en vän/jobbarkompis som var beräknad samma dag som jag, 3 maj. Hon fick en dotter i natt! Men det var ju jag som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 303
Senast: domino
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 614
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp