Nu vill vi ha bebis..!!

Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag är så nyfiken så jag börja kolla igenom alla hennes inlägg :rofl: Men kom fram till att hon nog heter Emma???

p.s kolla datumet på inlägget :angel:

Ååååh nej.
Vi är absolut inte nyfikna och alldeles överambitiösa.. :angel::Dhihi

Har följt tråden och är NYFIKEN!!:bump::bump:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag hoppas att du fått din lilla bebis nu! :bump:
Och såna här trådar funkar helt klart. Min lilla kikade ju ut i förtid när jag skapat en tråd. Eller om det var chokladen. :angel::D
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Senaste aktivitet för 5 dagar sedan, så nu MÅSTE hon väl ha fått sin bebis....:angel:
*håller tummarna att allt gått bra*
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

:rofl:Haha, vad nyfikna ni är allihop.. :D

Nu är vi iallafall äntligen hemma med vår lilla pojke! :love:
Han föddes den 6/2 kl 21.26, vikt 4285 g, längd 53 cm, hattmått 39,5 cm.
Vi har ett namn på g, men det avslöjar jag när vi bestämt oss 100%.

Förlossningen gick bra får man väl säga, slutresultatet blev bra iaf! ;)
Det blev kejsarsnitt i sista stund, pga lillen låg i säte. Ingen av alla barnmorskor som känt på mig hade upptäckt detta.. :confused:
Det framkom först när en läkare kom in för att ta ett blodprov från bebisens huvud för att jag fått feber och bebisen höga hjärtljud.
Han hann till och med sticka hål på rumpan på stackaren innan han fattade vad det var för kroppsdel som låg först! Nånstans i min smärt/lustgasdimma hörde jag läkaren säga "Den är flintskallig!" Och lite senare.. "Men..det är ju ett säte!!" Klart att den lilla stackaren inte hade hår på röven..!! :rofl:

Vid det laget, 4 sömnlösa nätter, dålig smärtlindring, öppen knappt 8 cm och tal om värkstimulerande dropp, kom beskedet om kejsarsnitt som en total befrielse..

Finns mkt mer att berätta, men snittet gör sig påmint när jag sitter så här, så det får bli lite kort! Ska slänga in lite bilder på underverket så fort det går. :love: Han är underbart go och fin.. det känns helt fantastiskt!!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

GRATTIS!!!!!

Vi började ju bli lite oroliga att något hade gått snett.:crazy:

Skönt att vara hemma igen va, och bara snosa bebis... ;)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

GRATTIS!!

Så skönt att höra att ni är hemma välbehållna :love:

Men i säte????????? Hur i helsicke???? Nu blev jag riktigt upprörd faktiskt. Det ska man inte upptäcka när man är öppen 8 cm *MORR* Skönt iaf att det gick bra! (Min BM har kollat med UL att den ligger rätt)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

åååh grattis!!! klart som fn att vi är nyfikna :D när du bara försvinner sådär! var det chokladen som gjorde det tror du?

haha stackarn blev stucken i rumpan. och jag säger bara TUR att han inte var hårig där, det hade vart lite.... perverst ;)

skönt att allt gick bra till slut trots kejsarsnitt. tänk att han kom ut till slut! jag kan bara säga att lika sakta son dagarna går innan, lika fort går de nu. vips så var Sam en hel månad gammal!

p.s du kanske ska va glad att du slapp krysta ut honom med det huvudmåttet ;)

å vad ska han heta? *nyfiken*

grattis igen!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Åh äntligen *pustar ut*

GRATTIS till pojken och att det till slut gick bra.

Men blir det fler bebisar, skaffa en buke-reporter ;)

Lycka till med lilla familjen.
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Tack allihopa! :)
Hade inte en tanke på att jag kunde anlita en av er som rapportör.. :p Ska komma ihåg det tills nästa gång.. om det nu blir någon :crazy::D

Tydligen så är det svårt att känna i vissa fall om det är säte eller huvud, men kanske det borde gjorts ett ultraljud eftersom barnmorskan på mvc var lite osäker. Fler som tycker det är lite upprörande att det blev som det blev, och att jag kunde besparats det onödigt utdragna värkarbetet. Dessutom hade det blivit mindre roligt om det hade upptäckts i ett ännu senare skede..!
Men men, allt gick ju bra och både jag och lillen mår fint, så jag tänker inte älta det hela. Kan dock säga att det ska banne mig undersökas tills minsta tvivel är undanröjt att barnet ligger som det ska nästa gång..!! Och det ska bli väldigt intressant att få läsa förlossningsjournalen.. men den ska tydligen dröja en 2-3 månader, av nån anledning.

Namn avslöjas inte riktigt än.. vi är inte helt eniga och då väntar jag tills vi har blivit det. ;)

18362825.jpg


Så här ser mammas gosiga ögonsten ut. :love:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Söting, jag fick min förlossningjournal på efterkontrollen, min kompis fick sin kopia när hon skrevs ut efter 2 dagar.

Fast min är inte så intressant för det står inga klockslag, då var kompisens "roligare" att läsa.

13.25 - Vill bajsa, går på toa, det kom bajs

:rofl: jag vet inte hur länge jag garva åt det
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Men åhhh vilken liten sötnos:love:

Vill att min ska vara "färdigbakad" nu nu nu.. men kommer inte förrens i juli. Kan man inte snabbspola lite??

Grattis till bebisen!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 887
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Ja, jag har BF den 28 april, 15 dagar kvar i dag......(snart 14 då denna dagen går mot sitt slut) Vilka är vi fler som väntar nu...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: memma
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 022
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år På förlossningen! Jag har haft rätt jobbiga förvärkar och sammandragningar nu en tid, och den senaste veckan har jag knappt fått sova...
Svar
11
· Visningar
1 445
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp