Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, han har ofta den där minen eftersom han saknar stora hörntanden i överkäken.@Migo Haha vilket kul ansiktsuttryck han har! "I know..."
Mötte min första corgi mu på kvällspromenaden. Jättetrevlig och busig, men är det vanligt att corgin är typ mest svans?? Den hade jääätte lång fluffsvans, inte för den såg konstig ut men jag hade fått för mig att corgin har lite kortare svansar.
Igår kom det snö, idag är det lera. Mycket luddig hund är extra billig just nu... Jämför med korthåriga Ale som står intill - snacka om praktisk päls! De har jobbat i samma miljö, Ale tom något skitigare!
Boss är boss han är patriarkaten känns det som
Snarare byfånen
Han är inte så bekymrad över sånt därSchhhhh han måste få behålla sin självbild! Jag tänker på Ingmar Bergman när jag ser honom
"Corgi" är ju egentligen två olika raser, så om du är van pembroke (kan ha stubbsvans, lång svans och allt där emellan) kan det ha varit en cardigan som ska ha rävsvans... eller förstås en långsvansad pembroke.Mötte min första corgi mu på kvällspromenaden. Jättetrevlig och busig, men är det vanligt att corgin är typ mest svans?? Den hade jääätte lång fluffsvans, inte för den såg konstig ut men jag hade fått för mig att corgin har lite kortare svansar.
Han är inte så bekymrad över sånt där
Jag har också svårt att föreställa mig hur det skulle bli om jag hade annat än vinthundVaf tror du då? Din gissning är förmodligen bättre än min.
Men @Red_Chili med nåt annat än vinthund vore liksom som ... jag kommer inte ens på något!
Tipsa om någon bra ras då, så får vi väl se vad jag hittar på Jag vill ha en hund som är som vinthund i vardagen (lika enkel med andra hundar, signalkänslig, smidig, inte "bufflig" till sättet i typ amstaffstil, korthårig, inte lätt till skall...)Ånä, jag högg allt utom vinthund, så nu tänker jag inte begränsa mig och riskera att ha fel!
Jag vet inte, men jag föreställer mig något förigare, åt "brukshund-light"-hållet... Typ pudel, men annan päls.
Så ja, jag har stenkoll.
De i grupp 1 har så mycket päls! och beter sig så... konstigtJag tror på en mindre hund av vallhundstyp. Nåt i grupp 1... jag tror @Red_Chili vill ut och träna och tävla lydnad
Men första tanken var Pudel. Jag är lite besatt av pudlar just nu.
Bästa gissningen juTyp en....
CORGI?!?!?!?!?!?!!!
Nope. Jag kan utan tvekan gilla de jag lär känna, men rasen som sådan tilltalar mig inteNä, jag tror det är en galgo
@Red_Chili Visst är det en Azawakh då
Oj! Ja det är verkligen skickligt att fastna i en lyalucka!I går hade vi härlig snö som hundarna härjade runt i. Och rena golv. Sen regnade det hela natten och dagen. Nu är det rena lervällingen ute. Criga hann dra ett par lyckovarv i sängen efter lunchrastningen...bara att byta sängkläderna
Mamma Mu lyckades med nått enastående idag. Jag tror hon ska få börja gå under namnet Heffaklumpen. Hon skulle hoppa in genom luckan från hundgården till sin box. Vårat hundstall ligger i sluttning så luckorna sitter ca 60 cm upp på väggen i boxarna för att komma i marknivå i hundgården. Vi har löst detta med att ha liggplatsen innan för luckan....ca 20 cm ner under luckan. Från liggplatsen kan de sen hoppa restrerande ca 40 cm ner på boxgolvet.
Nu kom Mu i full fart in genom luckan och skulle hoppa ner från liggplatsen till golvet. Men blev hängande med bakdelen kvar uppe på liggplatsen och framänden på golvet. Skrikandes
Jag såg att nått var fel (fattade inte vad) och skyndade mig in. Då ser jag att hon fastnat med svanstoppen i luckan!!
Hon hade panik och svansen hade kilat fast sig ordentligt i lucköppningen Jag fick ta i en del för att knuffa upp luckan så hon kom loss. Oskadd men stukad.
Har aldrig hört talas om en hund som lyckats med detta innan. Ffa inte fastnat i en Lyalucka. Deras speciella öppning brukar ju anses säkrare än "vanliga" luckor.
Tur att jag var där!!! Hon satt rejält fast med svansen. Älskade kärring...Oj! Ja det är verkligen skickligt att fastna i en lyalucka!
Men... hur??Tur att jag var där!!! Hon satt rejält fast med svansen. Älskade kärring...