Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går hade vi härlig snö som hundarna härjade runt i. Och rena golv. Sen regnade det hela natten och dagen. Nu är det rena lervällingen ute. Criga hann dra ett par lyckovarv i sängen efter lunchrastningen...bara att byta sängkläderna :meh:

Mamma Mu lyckades med nått enastående idag. Jag tror hon ska få börja gå under namnet Heffaklumpen. Hon skulle hoppa in genom luckan från hundgården till sin box. Vårat hundstall ligger i sluttning så luckorna sitter ca 60 cm upp på väggen i boxarna för att komma i marknivå i hundgården. Vi har löst detta med att ha liggplatsen innan för luckan....ca 20 cm ner under luckan. Från liggplatsen kan de sen hoppa restrerande ca 40 cm ner på boxgolvet.
Nu kom Mu i full fart in genom luckan och skulle hoppa ner från liggplatsen till golvet. Men blev hängande med bakdelen kvar uppe på liggplatsen och framänden på golvet. Skrikandes :nailbiting:
Jag såg att nått var fel (fattade inte vad) och skyndade mig in. Då ser jag att hon fastnat med svanstoppen i luckan!!
Hon hade panik och svansen hade kilat fast sig ordentligt i lucköppningen:( Jag fick ta i en del för att knuffa upp luckan så hon kom loss. Oskadd men stukad.
Har aldrig hört talas om en hund som lyckats med detta innan. Ffa inte fastnat i en Lyalucka. Deras speciella öppning brukar ju anses säkrare än "vanliga" luckor.:down:

Men lilla skrutt! Hoppas det bara blev lite blåmärken. Själv fick jag lossa hela Lasse från kattluckan i hans yngre dar när hans kropp inte längre kunde passera lika smidigt, vilket resulterade i att hela kattluckan drogs loss från huset... :angel:

Lyaluckan är ju tvådelad. När hon skulle in så var det den lilla...inre dörren som endast skulle öppnas. Men på något vis har båda ramarna öppnats och svanstippen kilades fast mellan den yttre ramen och väggen sas.
Vet inte om förklaringen blev begriplig :D

Men lilla skrutt! Hoppas det bara blev lite blåmärken. Själv fick jag lossa hela Lasse från kattluckan i hans yngre dar när hans kropp inte längre kunde passera lika smidigt, vilket resulterade i att hela kattluckan drogs loss från huset... :angel:

Hon är tålig som få. Hade inga problem att använda luckan så fort hon kom loss och verkar inte ha ont i svansen.

Jag är inne på att försöka mig på trippelpriset med Santo! Då krävs CK på utställning (check), licens av något slag samt två godkända tävlingslopp (lc-licens check, tävlingar i april) och antingen lydnadsprov, rally-lydnad, agility, bruksprov eller viltspår.

Passande nog är min sambos gympartner jägare så han ska hjälpa oss med viltspår :bump:

I går hade vi härlig snö som hundarna härjade runt i. Och rena golv. Sen regnade det hela natten och dagen. Nu är det rena lervällingen ute. Criga hann dra ett par lyckovarv i sängen efter lunchrastningen...bara att byta sängkläderna :meh:

Mamma Mu lyckades med nått enastående idag. Jag tror hon ska få börja gå under namnet Heffaklumpen. Hon skulle hoppa in genom luckan från hundgården till sin box. Vårat hundstall ligger i sluttning så luckorna sitter ca 60 cm upp på väggen i boxarna för att komma i marknivå i hundgården. Vi har löst detta med att ha liggplatsen innan för luckan....ca 20 cm ner under luckan. Från liggplatsen kan de sen hoppa restrerande ca 40 cm ner på boxgolvet.
Nu kom Mu i full fart in genom luckan och skulle hoppa ner från liggplatsen till golvet. Men blev hängande med bakdelen kvar uppe på liggplatsen och framänden på golvet. Skrikandes :nailbiting:
Jag såg att nått var fel (fattade inte vad) och skyndade mig in. Då ser jag att hon fastnat med svanstoppen i luckan!!
Hon hade panik och svansen hade kilat fast sig ordentligt i lucköppningen:( Jag fick ta i en del för att knuffa upp luckan så hon kom loss. Oskadd men stukad.
Har aldrig hört talas om en hund som lyckats med detta innan. Ffa inte fastnat i en Lyalucka. Deras speciella öppning brukar ju anses säkrare än "vanliga" luckor.:down:

Stackars Mamma Mu :(
Jag passade en kompis wachtelhane i somras och han fastnade troligtvis också med svansen i lyaluckan i hundgården. Ångesten när man upptäcker att passningshunden har krokig svans... :crazy: han tog sig loss själv dock och röntgen visade att den inte var bruten utan bara rejält stukad.

Stackars Mamma Mu :(
Jag passade en kompis wachtelhane i somras och han fastnade troligtvis också med svansen i lyaluckan i hundgården. Ångesten när man upptäcker att passningshunden har krokig svans... :crazy: han tog sig loss själv dock och röntgen visade att den inte var bruten utan bara rejält stukad.

Tur det inte gick så illa!! Intressant å höra att fler gjort detta.

Gripa fick sitt allra första uppletandepass idag och jag kunde inte vara mer nöjd! Hon är en så jäkla härlig och lycklig hund. Alltid glad och har en enorm energi.

Allra första släppet. Hon springer först bakåt pga vi hade gått där lite innan men letar sig sen framåt i den uppvallade korridoren. Hade henne bunden och hon var faktiskt ganska tyst trots att jag drog upp henne i aktivitet med leksaken innan jag lämnade henne + att jag bara lämnat henne bunden en gång innan. Däremot var hon nååågot taggad när jag kom tillbaka och hoppade upp och ner som en tok på mig och drog mot den uppvallade rutan :love:

Sen fick hon även leta lite utan att jag vallade, dvs bara kasta ut bollen :angel::D

Bettan fick träffa syrran Boxa igår :love: De skiljer en hel del utseendemässigt (:angel:) och framför allt är Betty högre och grövre. Men i sättet var de kika galna och glada :D

FB_IMG_1489121991120_zpsgev4pewp.jpg

Gah. Lillpumin fick ett sår på en trampdyna förra veckan. Idag när jag tittade på det så hade det gått upp igen :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar