Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pissdag. Först åker telefonen i golvet och skärmen spricker, vädret är förfärligt, jag var tvungen att köpa lunch och det var 28904 mil kö, och sen när jag skulle hem var jag praktiskt taget instängd av en lastbil.
17203196_10207993093533233_1979897070105471444_n.jpg

17191522_10207993105133523_1149705461068844710_n.jpg

Wee-fucking-hoo :meh:

Just nu går hon runt för sig själv och nosar i lägenheten. Hon är inte helt bekväm, det märks. Men något annat hade jag inte förväntat mig! Det tar sin tid att bo in sig, såklart.

Första riktiga promenaden tillsammans gick underbart bra. Hon går trevligt i koppel och skiter fullständigt i andras hundar (trots att en äldre dam givetvis skulle släppa fram sin golden retriever). Hon är helt över förväntan :love:

Dock, det första hon gjorde när hon kom in till oss var att kissa på vår matta. Jag som trodde man kanske slapp sådant när man tar hem en vuxen hund, tji fick jag. :angel::o

Vad tror ni kissen beror på? Vi kissade henne ganska kort innan vi gick in. Var det alla nya dofter, eller stress, vad tror ni?

Dock, det första hon gjorde när hon kom in till oss var att kissa på vår matta. Jag som trodde man kanske slapp sådant när man tar hem en vuxen hund, tji fick jag. :angel::o

Vad tror ni kissen beror på? Vi kissade henne ganska kort innan vi gick in. Var det alla nya dofter, eller stress, vad tror ni?

Det allra första som Kosmos gjorde när vi flyttade in i vår nya (möblerade) lägenhet var att pinka på soffan. Rakt framför hyresvärden... :o :nailbiting:

Jag vet inte hur det är med tikar men i hans fall berodde det förmodligen på lång jobbig resa + nytt ställe + massor av hundlukt utanför huset + stressad matte + säkert lite revirdrifter... Overload helt enkelt. Har inte hänt sedan dess men snart flyttar vi igen så då får vi ha en tumme i ögat på honom :cautious:

Just nu går hon runt för sig själv och nosar i lägenheten. Hon är inte helt bekväm, det märks. Men något annat hade jag inte förväntat mig! Det tar sin tid att bo in sig, såklart.

Första riktiga promenaden tillsammans gick underbart bra. Hon går trevligt i koppel och skiter fullständigt i andras hundar (trots att en äldre dam givetvis skulle släppa fram sin golden retriever). Hon är helt över förväntan :love:

Nytt och nervöst, det är sånt som kan hända.
Det är förmodligen bara tillfälligt, men ni kan ju rasta lite oftare nu i början.

Labben fick ett tuggben medan jag pysslade med mina odlingar. När han var klar var han törstig, fick säga åt honom att inte bälja i sig för mycket. Jag som tänkt åka på träning om 40 min, undrar om jag vågar det - hans djupa bröstkorg skriker "magomvridning" åt mig. Om vi åker blir det 1 timme från tuggande/drickande till träning. Vi ska mest träna platsliggning, fotposition och så (tävlingslydnad) men säkert även nån inkallning.
Nåja, har 30 min på mig att fundera :p

Det allra första som Kosmos gjorde när vi flyttade in i vår nya (möblerade) lägenhet var att pinka på soffan. Rakt framför hyresvärden... :o :nailbiting:

Jag vet inte hur det är med tikar men i hans fall berodde det förmodligen på lång jobbig resa + nytt ställe + massor av hundlukt utanför huset + stressad matte + säkert lite revirdrifter... Overload helt enkelt. Har inte hänt sedan dess men snart flyttar vi igen så då får vi ha en tumme i ögat på honom :cautious:

Jo det är ett ihärdigt nosande här för damens del! Vi bor ju i stan och här är det en massor av dofter. Vi bor också hundtätt, så var säkert lite samma för oss. Lite overload (får man hoppas). Hon kisskvätte en hel den på promenaden så jag börjar fundera på om hon är en hane i tikförklädnad. O_o

Jo det är ett ihärdigt nosande här för damens del! Vi bor ju i stan och här är det en massor av dofter. Vi bor också hundtätt, så var säkert lite samma för oss. Lite overload (får man hoppas). Hon kisskvätte en hel den på promenaden så jag börjar fundera på om hon är en hane i tikförklädnad. O_o
Min tant gör samma. Igår på promenaden så småskvätte hon mer än vad Bobber gjorde O_o

Jag är inne på att försöka mig på trippelpriset med Santo! Då krävs CK på utställning (check), licens av något slag samt två godkända tävlingslopp (lc-licens check, tävlingar i april) och antingen lydnadsprov, rally-lydnad, agility, bruksprov eller viltspår.

Passande nog är min sambos gympartner jägare så han ska hjälpa oss med viltspår :bump:

Vad kul! Vilja har erhållit trippelpriset :)
Tycker också ni ska satsa på viltspåret. Det är jättekul och många whippar är väldigt duktiga på det!

Hehe, då har du inte sett mina tikar - eller främst den ena. Hon är lika "illa" som en hane och lyfter oftast högt på benet för att nå upp ;) Andra tiken är mindre, så hon står istället på frambenen och pinkar med båda bakbenen i luften :D

Vi har hängt hos min bästa vän idag och hon råkar ha ett rätt rejält akvarium som Svansson blev helt fascinerad av! Han stod länge och bara kollade på fiskarna och försökte dutta lite med nosen. Nu är han mentalt slutkörd och snarkar så soffan skakar :D :up:

Nästa vecka ska han bo där några dagar så jag funderar på hur trött han kommer vara när han kommer hem efter att ha hållit koll på alla fiskar, en galen katt, annan hund som LÄMNAR mat och så kompisens dotter? Sist sov han i två dygn men då bodde varken katten eller fiskarna där.. :angel:

Hehe, då har du inte sett mina tikar - eller främst den ena. Hon är lika "illa" som en hane och lyfter oftast högt på benet för att nå upp ;) Andra tiken är mindre, så hon står istället på frambenen och pinkar med båda bakbenen i luften :D

Mamma Mu kissar på alla andras kiss, även på husses och mitt om vi behöver pinka i skogen. För husses del gäller det att ha koll på flödet sas då hon kan få för sig att kissa över hans kiss innan han är klar :cautious:

Hon är verkligen udda...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar