Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter i bilen och har precis kommit in i Sverige igen. Hämtningen av Norskan har hitintills gått felfritt. Vilken underbar hund hon verkar vara
Den dagen gubben bestämmer sig för att köpa skog så ska jag skaffa såna. Jag älskart!!!Såg de här snyggingarna i skogen imorse och förvandlades direkt till en storögd åttaåring: http://www.stockholmdirekt.se/nyhet...-staden-bra-pr/repqbv!4JeCbkc1Ns99RyZevo6nAg/ Så himla fina! Åh
Dock, det första hon gjorde när hon kom in till oss var att kissa på vår matta. Jag som trodde man kanske slapp sådant när man tar hem en vuxen hund, tji fick jag.
Vad tror ni kissen beror på? Vi kissade henne ganska kort innan vi gick in. Var det alla nya dofter, eller stress, vad tror ni?
Just nu går hon runt för sig själv och nosar i lägenheten. Hon är inte helt bekväm, det märks. Men något annat hade jag inte förväntat mig! Det tar sin tid att bo in sig, såklart.
Första riktiga promenaden tillsammans gick underbart bra. Hon går trevligt i koppel och skiter fullständigt i andras hundar (trots att en äldre dam givetvis skulle släppa fram sin golden retriever). Hon är helt över förväntan
Dock, det första hon gjorde när hon kom in till oss var att kissa på vår matta. Jag som trodde man kanske slapp sådant när man tar hem en vuxen hund, tji fick jag.
Vad tror ni kissen beror på? Vi kissade henne ganska kort innan vi gick in. Var det alla nya dofter, eller stress, vad tror ni?
Det allra första som Kosmos gjorde när vi flyttade in i vår nya (möblerade) lägenhet var att pinka på soffan. Rakt framför hyresvärden...
Jag vet inte hur det är med tikar men i hans fall berodde det förmodligen på lång jobbig resa + nytt ställe + massor av hundlukt utanför huset + stressad matte + säkert lite revirdrifter... Overload helt enkelt. Har inte hänt sedan dess men snart flyttar vi igen så då får vi ha en tumme i ögat på honom
Nytt och nervöst, det är sånt som kan hända.
Det är förmodligen bara tillfälligt, men ni kan ju rasta lite oftare nu i början.
Min tant gör samma. Igår på promenaden så småskvätte hon mer än vad Bobber gjordeJo det är ett ihärdigt nosande här för damens del! Vi bor ju i stan och här är det en massor av dofter. Vi bor också hundtätt, så var säkert lite samma för oss. Lite overload (får man hoppas). Hon kisskvätte en hel den på promenaden så jag börjar fundera på om hon är en hane i tikförklädnad.
Jag är inne på att försöka mig på trippelpriset med Santo! Då krävs CK på utställning (check), licens av något slag samt två godkända tävlingslopp (lc-licens check, tävlingar i april) och antingen lydnadsprov, rally-lydnad, agility, bruksprov eller viltspår.
Passande nog är min sambos gympartner jägare så han ska hjälpa oss med viltspår
Hehe, då har du inte sett mina tikar - eller främst den ena. Hon är lika "illa" som en hane och lyfter oftast högt på benet för att nå upp Andra tiken är mindre, så hon står istället på frambenen och pinkar med båda bakbenen i luftenJo det är ett ihärdigt nosande här för damens del! Vi bor ju i stan och här är det en massor av dofter. Vi bor också hundtätt, så var säkert lite samma för oss. Lite overload (får man hoppas). Hon kisskvätte en hel den på promenaden så jag börjar fundera på om hon är en hane i tikförklädnad.
Vad kul! Vilja har erhållit trippelpriset
Tycker också ni ska satsa på viltspåret. Det är jättekul och många whippar är väldigt duktiga på det!
Kul!!
Kan det göra så att de börjar spåra mer i skogen? Vill kunna fortsätta gå lösa skogspromenader
Hehe, då har du inte sett mina tikar - eller främst den ena. Hon är lika "illa" som en hane och lyfter oftast högt på benet för att nå upp Andra tiken är mindre, så hon står istället på frambenen och pinkar med båda bakbenen i luften