Okej att hon gör det hos oss. Men om vi nu ska åka och träffa svärfamiljen. Tror ni hon gör det där då också?
Risken finns. Jag hade rastat innan jag tog in henne, och en stund efter att ni kommit dit tagit ut henne på en snabbkissning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej att hon gör det hos oss. Men om vi nu ska åka och träffa svärfamiljen. Tror ni hon gör det där då också?
Såg någon naturdokumentär för några år sedan där en golden vallade odlade fiskar i en damm så att de kunde fångas med håv.Klart han är trött, han har ju vallat!
Risken finns. Jag hade rastat innan jag tog in henne, och en stund efter att ni kommit dit tagit ut henne på en snabbkissning.
Jag medAllt Mamma Mu behöver är en katt. Den kan sova tom....hon kan sitta i evigheter och beundra dom
Alltså, vad ska man ha för hund??
Vi träna apportering, lydnad och viltspår (och spår). Tror både jaktlabbe och jaktgolden kräver mer än jag kan ge? Nån som har kolla på spanielar?
(omplaceringsettern vi var lite intresserade av apporterade de med, därav intresset, dock framkom det att den hade HD D... )
Låter ju som att ni vore ett bra hem för en jaktgolden?
Har fått för mig att de kräver mer....?
Kanske får fråga runt på kennlar lite....
Alltså, vad ska man ha för hund??
Vi träna apportering, lydnad och viltspår (och spår). Tror både jaktlabbe och jaktgolden kräver mer än jag kan ge? Nån som har kolla på spanielar?
(omplaceringsettern vi var lite intresserade av apporterade de med, därav intresset, dock framkom det att den hade HD D... )
Sambon gillar inte labbepäls , så den är tydligen ute ur leken. Jag har kollat på springer idag, och de verkar ju urhärliga, dock ganska små, vill nog gärna ha lite större. Får spåna vidare (och kolla runt på golden mer )Både Jaktgolden och Jaktlabbe borde passa utmärkt. Tänker att en Jaktgolden är mer lik en setter än en labbe, om du nu är ute efter det
En Jaktspringer eller -cocker skulle väl också passa bra!
Äh, hon pinkade in nya hemmet juDet var så vi gjorde hemma igår med det hjälpte inte! Direkt när vi kommit in från rastning var kiss nästan det första hon gjorde. Trots 3-4 kisspauser under rastningen.
Idag är det bättre dock. Gick sista kissrundan med henne igår vid 23.00 och imorse 05.45 och ingen olycka(!) inomhus däremellan. Hon valde att sova i hundbädden istället för att kissa ned den som hon gjorde igår. Känns skönt.
Hon ligger hon halvdöd på golvet efter en lång promenad samt besök hos hundaffären.
Snön är borta igen, så jag använde den här för att putta ut alla fåren på stora betet så de fick göra nått annat än hänga vid ensilagehäckarna en stund.
Tyvärr innebär töväder att min hall omvandlas till hundtorkshörna. De hatar mig. Verkligen hatar. Men de har resignerat lite, mest för att de är så trötta att de knappt kan gå...
Jag föll dock snart för de bedjande blickarna från Boss och släppte in dem. Frodo fick, till sin stora fasa, ta en dusch...
Ja, kolla Ales blick! Tänk om hon mördar mig när jag sover?Stackars hundar, man ser ju hur mycket du plågar dom.