Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Risken finns. Jag hade rastat innan jag tog in henne, och en stund efter att ni kommit dit tagit ut henne på en snabbkissning.

Det var så vi gjorde hemma igår med det hjälpte inte! Direkt när vi kommit in från rastning var kiss nästan det första hon gjorde. Trots 3-4 kisspauser under rastningen. :cautious:

Idag är det bättre dock. Gick sista kissrundan med henne igår vid 23.00 och imorse 05.45 och ingen olycka(!) inomhus däremellan. Hon valde att sova i hundbädden istället för att kissa ned den som hon gjorde igår. Känns skönt. :D

Hon ligger hon halvdöd på golvet efter en lång promenad samt besök hos hundaffären.

Har tränat agility kl 8, sen tränade vi drag kl 10. Taggad liten räv som blev väldigt trött till slut :D

Märks knappt att hon är skendräktig. Enda tecknet är att juverraderna är lite tjockare. :p

Alltså, vad ska man ha för hund??

Vi träna apportering, lydnad och viltspår (och spår). Tror både jaktlabbe och jaktgolden kräver mer än jag kan ge? Nån som har kolla på spanielar?

(omplaceringsettern vi var lite intresserade av apporterade de med, därav intresset, dock framkom det att den hade HD D... )

Idag har jag rensat sly och skit i en hage där jag kanske kan ha får i framtiden! Skitkul då jag alltid velat haft får. Men det är ju en bit in i framtiden, men jobbet måste ju göras. :)

Rollo har dock haft blodfärgat urin i några droppar på slutet när han kissar. Ringde veterinär idag och de bad mig avvakta tills på måndag. Men det blir såklart ett besök för att få se om han har fått urinstenar eller harm någon infektion. Just nu är han som vanligt, men det kan ju ändra sig. :crazy::(

Vi träna apportering, lydnad och viltspår (och spår). Tror både jaktlabbe och jaktgolden kräver mer än jag kan ge? Nån som har kolla på spanielar?

(omplaceringsettern vi var lite intresserade av apporterade de med, därav intresset, dock framkom det att den hade HD D... )

Låter ju som att ni vore ett bra hem för en jaktgolden? :)

Kurs med Hund idag :love: Det är något speciellt när folk ger ens hund komplimanger. I slutet när vi skulle gå till bilen (vilket tar ca 10 min att ta sig 5 meter pga dragande) så frågade jag, på skoj, en kursare om vi skulle byta hund :angel: Då sa hen "Ja, gärna, hon är ju så jävla läcker!"
Jajamensan, det är hon, min dunderfäfer :love:

Körde inkallning också. @Monstermom höll i Hund, jag gick iväg och började springa.. Alltså när man tittar bak och ser 35 kg gigantonorm-schäfer komma efter en i full kareta - jävlar vad fort man springer! Slog nog något slags PR :D Men ROLIGT var det, tyckte både jag och hon.

Alltså VÄDRET :love:
Har precis varit ute med mamma och hundarna och gått milen i den fantastiska solen :heart ville typ aldrig gå in, haha. Floyd går ju typ alltid lös pga bor mitt i skogen och lydig, men nu gick vi en runda som går över grusväg som det faktiskt kan komma bilar på - så han fick vara kopplad där. Gick kopplad knappt 5km totalt idag och hade ett himla fint jaktfot hela tiden. Den grabben alltså, så otroligt enkel!
Ladda och Otis fick gå i dragselarna :)

Pus kullsyster blev uppflytttad till elitklass spår idag på sin debut i högreklass! Superkul i sig, men det allra coolaste är att hennes husse är född 1938 :eek:!!

Han är banne mig min idol, tänk om man kan vara så fräsch när man är runt 80 bast :D!!

Både Jaktgolden och Jaktlabbe borde passa utmärkt. Tänker att en Jaktgolden är mer lik en setter än en labbe, om du nu är ute efter det :)
En Jaktspringer eller -cocker skulle väl också passa bra!

Både Jaktgolden och Jaktlabbe borde passa utmärkt. Tänker att en Jaktgolden är mer lik en setter än en labbe, om du nu är ute efter det :)
En Jaktspringer eller -cocker skulle väl också passa bra!
Sambon gillar inte labbepäls :cautious: , så den är tydligen ute ur leken. Jag har kollat på springer idag, och de verkar ju urhärliga, dock ganska små, vill nog gärna ha lite större. Får spåna vidare (och kolla runt på golden mer :) )

Jag tänker att det finns jaktgolden och så finns det jaktgolden - vissa uppfödares hundar är i mitt tycke en stressig mardröm att hantera medans andra har den där braiga på/av-knappen och är roliga och trevliga hundar. Så jag tänker att ni kanske inte ska sikta in er mot de allra mest speedade Golden @YorkWann men absolut att ni skulle kunna ha en jaktgolden. Ni jagar väl t.o.m fågel? :)

Annars, om ni gillar settrar men inte vill ha just setter - har ni kikat på ex Braccon och Spinonen? Jag har inte träffat så många men jag tänker att det är stående fågelhundar som känns väldigt robusta och roliga :)

Det var så vi gjorde hemma igår med det hjälpte inte! Direkt när vi kommit in från rastning var kiss nästan det första hon gjorde. Trots 3-4 kisspauser under rastningen. :cautious:

Idag är det bättre dock. Gick sista kissrundan med henne igår vid 23.00 och imorse 05.45 och ingen olycka(!) inomhus däremellan. Hon valde att sova i hundbädden istället för att kissa ned den som hon gjorde igår. Känns skönt. :D

Hon ligger hon halvdöd på golvet efter en lång promenad samt besök hos hundaffären.
Äh, hon pinkade in nya hemmet ju :) ;)

Snön är borta igen, så jag använde den här för att putta ut alla fåren på stora betet så de fick göra nått annat än hänga vid ensilagehäckarna en stund.

17201379_10154551324843666_8535824361392987500_n.jpg

17202824_10154551324288666_6135172484551236245_n.jpg

Tyvärr innebär töväder att min hall omvandlas till hundtorkshörna. De hatar mig. Verkligen hatar. Men de har resignerat lite, mest för att de är så trötta att de knappt kan gå...
17265078_10154551326028666_4452635670393568916_n.jpg

Jag föll dock snart för de bedjande blickarna från Boss och släppte in dem. Frodo fick, till sin stora fasa, ta en dusch...
17264451_10154551327293666_768488354607198851_n.jpg

Snön är borta igen, så jag använde den här för att putta ut alla fåren på stora betet så de fick göra nått annat än hänga vid ensilagehäckarna en stund.

17201379_10154551324843666_8535824361392987500_n.jpg

17202824_10154551324288666_6135172484551236245_n.jpg

Tyvärr innebär töväder att min hall omvandlas till hundtorkshörna. De hatar mig. Verkligen hatar. Men de har resignerat lite, mest för att de är så trötta att de knappt kan gå...
17265078_10154551326028666_4452635670393568916_n.jpg

Jag föll dock snart för de bedjande blickarna från Boss och släppte in dem. Frodo fick, till sin stora fasa, ta en dusch...
17264451_10154551327293666_768488354607198851_n.jpg

Stackars hundar, man ser ju hur mycket du plågar dom. :angel:;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar