Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att det finns jaktgolden och så finns det jaktgolden - vissa uppfödares hundar är i mitt tycke en stressig mardröm att hantera medans andra har den där braiga på/av-knappen och är roliga och trevliga hundar. Så jag tänker att ni kanske inte ska sikta in er mot de allra mest speedade Golden @YorkWann men absolut att ni skulle kunna ha en jaktgolden. Ni jagar väl t.o.m fågel? :)

Annars, om ni gillar settrar men inte vill ha just setter - har ni kikat på ex Braccon och Spinonen? Jag har inte träffat så många men jag tänker att det är stående fågelhundar som känns väldigt robusta och roliga :)

De har vi inte kollat på! Tack för förslag!

Vi var med labbeklubben och tränade och det kändes som alla gjorde enormt mycket med sina hundar, kände mig lite underlägsen... :cautious:

Nu är vi hos veterinären med Rollo. Han kissar blodblandat kiss och kan inte hålla sig utan kissar på sig utan att märka av det. :(

Han är inne hos vet nu. Högt pH i urinen, de tar blodprover nu. Verkar nästan som att han kissar vatten och blod. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar