Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Systrarna har varit med husse några timmar på klubben i dag. Det blev både spår och lydnadsträning för dem båda. Dock inget fysiskt anstängande för Calibra ännu eftersom hon är under igångsättning efter hältan.

Några som inte ska ta det lugnt är tjockisen Mamma Mu och Skägget så dem tog sonen och jag med ut till kusten och gick en långpromenad med. Lilla S har haft en dålig dag i dag. I dag var hon halt. Priset hon/vi får betala för att hon får springa lite lös på tomten i bland. Så i dag fick hon vila igen. Under veckan ska vi få svar på plåtarna från SKK sen kan vi boka tid. Tiden fram till dess ska hon få ha så roligt det går rent fysiskt utan att hon plågas :heart

Så... Kul. Aysu verkar vara i höglöp nu och raggar som en tok på Ebrah. Ännu roligare att Ebrah är tillräckligt vuxen nu för att faktiskt förstå vad Aysu vill :grin: Jag är fortsatt imponerad av de som orkar ha hane och tik i samma hus. Jag tycker det räcker med tikar och är glad att de åtminstone lägger sig och vilar när jag säger åt dem :p

Den här underbara hunden vi fått hem alltså. Åh så go hon är! Trots det känns det ibland som att jag missar något när jag inte tar hem en valp. Har dock svårt att tro att någon valp jag "ska forma själv" ens kan bli så bra som hon redan är. Nu ska vi bara jobba på samspelet och bonding. :love:

Då får du skaffa en liten tik som du orkar bära ;)
Skulle jag inte orka bära 35kg menar du? :rage:
_20170312_211844_zpshylo7jof.jpg

Det är verkligen obehagligt när han bara kissar ner sig utan att veta om det. Men vi får se vad veterinärerna säger imorgon när vi åker tillbaka för ultraljud, de ska även ta prov på urinen direkt ur blåsan, stackars liten. :(

Men det är väl ett bra tecken att ni kunde åka hem med honom igen? :)

Det är det! Jag är mest orolig över om han har blivit inkontinent. Men han är vid gott allmäntillstånd och likadan som vanligt, men ja, det är ju inte kul att han kissar på sig.
Men det finns väl tabletter mot det om det är det? Eller är det bara till tikar?

@Tonto Håller tummarna för er!
Ebbot hade något liknande för ett par år sedan. Läckte urin när han vilade, men skrek när han försökte kissa ute. Jag trodde ju att hundstackaren skulle dö.
Tack och lov så visade det sig bara vara urinvägsinfektion. Med rätt antibiotika blev han bättre på ett par timmar bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V