Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hipp hurra för Tinja idag!
Idag fyller lilla blåräven 2 år :love:
17264812_10208019913443714_8783458983191363350_n.jpg

17155623_10208019918003828_1208950865553527477_n.jpg
Hipp hipp för Tinja idag!
ina_dance5.gif

Biiiiild på fluffet! :love:
Jag låg fortfarande och slumrade när han kom tillbaka från sin spabehandling och när jag vaknade ordentligt hade han redan rufsat till sig igen :meh: Mjukheten går ju tyvärr inte riktigt att få med på bild!
Men om han blir lika fluffig igen när vi ska bada honom själva inför klippkursen om två veckor ska jag ha kameran i högsta hugg!

Hur har det gått med Rollo idag @Tonto ?

Han har kristaller i urinvägarna, inget i urinen från blåsan. Inga bakterier men är rejält inflammerad så det blir antiinflammatorisk medicin och så bakterieodling för att se om det går att hitta något. Vi ger honom pyttesmå portioner med vatten och rastar 1 gång i halvtimmen för då lyckas han hålla sig. Så troligtvis är det inte så att han är inkontinent i alla fall!

Haha, så hon höll med mina alltså? :D :angel:

Jag blev tvungen att muta henne med godis så att hon skulle tycka att jag var hyfsat okej igen :angel:

I övrigt följer hon mig var jag än går. Lämnar jag ett rum så springer hon hack i häl på mig. Husse är lite avundsjuk på att hon följer mig slaviskt så han var nog glad att hon en liten stund tyckte att jag utsatte henne för jobbiga saker och därmed tydde hon sig mer till husse. :angel::o

Han har kristaller i urinvägarna, inget i urinen från blåsan. Inga bakterier men är rejält inflammerad så det blir antiinflammatorisk medicin och så bakterieodling för att se om det går att hitta något. Vi ger honom pyttesmå portioner med vatten och rastar 1 gång i halvtimmen för då lyckas han hålla sig. Så troligtvis är det inte så att han är inkontinent i alla fall!

Stackarn! Tur att det inte var en sten som behöver opereras ut i alla fall. Var det uratkristaller?
Håller tummarna för att han svarar på behandlingen.

Stackarn! Tur att det inte var en sten som behöver opereras ut i alla fall. Var det uratkristaller?
Håller tummarna för att han svarar på behandlingen.

Ja precis, så han kissade troligtvis blod för att kristallerna är påväg ut! Ikväll har han inte kissat blod så det känns bra.

Dom kunde inte säga om det var uratkristaller då de inte fick tag i några i urinen, men i och med att han är Dalmatiner så gissar jag på det? Funderar på att sätta in foder för det i alla fall. :/ Eller om det finns något bra tillskott.

När man vaknar en stund in i nattsömnen för att hela sovrumet stinker hundfis :wtf: :turd:

Mamma Mu, Calibra och Skägget är de som kan vara skyldiga, alla låssassover vidare.

Har öppnat fönstret och ska försöka somna om....

När man vaknar en stund in i nattsömnen för att hela sovrumet stinker hundfis :wtf: :turd:

Mamma Mu, Calibra och Skägget är de som kan vara skyldiga, alla låssassover vidare.

Har öppnat fönstret och ska försöka somna om....

Sedan vi började gå över på mer torrfoder har jag vid ett par tillfällen vaknat av den förnäma doften av HUNDSKIT. Lasse har alltså blivit så skitnödig att han helt sonika skitit inne mitt i natten. :crazy: Kvällskissen fick bli en kvällsrunda och torrfodret åker ut igen så fort säckhelvetet är slut. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 102
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar