Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambons ögon har kliat lite igår och idag. Vi hoppas för guds skull att det inte har med hunden att göra. Men aj vad det svider inom mig just nu. Hon har liksom blivit en del av mig de senaste dagarna och jag vill så gärna att hon ska stanna hos oss. :cry::heart

Senast ändrad:
Igår fick mina tjejer två fina utmärkelser till :love: !

Pu blev Årets Aussie - svenskskydd (första gången den titeln delades ut då hon är den första och hittills enda aussien som tävlat svenskskydd)

17201317_10154546189082582_3318990627985845774_n.jpg

Lyxa blev Årets Aussie - spår för tredje året i rad!

17264275_10154546189102582_1657010856337628407_n.jpg

• Årets Aussie - Lydnad 2013
• Årets Aussie - Lydnad 2014
• Årets Aussie - Spår 2014
• Årets Aussie - Lydnad 2015
• Årets Aussie - Spår 2015
• Årets Aussie - Spår 2016 (och en 4:e plats på lydnadslistan med bara 3 startade lydnadstävlingar).
• Lydnads-SM 2014
• Lydnads-SM 2015
• Bruks-SM 2015
• Bruks-SM 2016

Den här hunden, jag är så glad att hon varit så pigg och frisk genom åren och fortsätter att hålla så hög kvalité år efter år :love:

Hoppas verkligen att det är det! Om det inte går över snart ska han gå och testa sig. Går dock inte att låta bli att oroa sig. :cry:

Han har dock aldrig innan reagerat på hundar.
Varken blodprov eller pricktest är speciellt pålitliga, tyvärr, felmarginalen är stor för både positiva o negativa resultat.

Jag läste om det för en vecka sedan, pollen har börjat komma. Däremot vet jag inte om det gällde hela Sverige.

Jag är pollenallergiker, men märker inget alls (stockholm) - men så är de flesta ju inte allergiska mot alla pollen heller ;) Björk- och gräspolöenkommer senare vilket är det jag inte tål, Nu är det väl Al och Hassel främst här uppe.

Varken blodprov eller pricktest är speciellt pålitliga, tyvärr, felmarginalen är stor för både positiva o negativa resultat.

Framförallt ska man inte testa sig när kroppen redan har reaktioner. Då kan den reagera på massor då immunsystemet redan går på högvarv.
För min del har pricktest visat rätt saker. Gjorde ett som litet barn och ett i 20-års åldern.
Däremot så visade blodprover jag tog att jag är allergisk mot häst. Jag har ridit i ca 20 år och aldrig märkt av ett dugg.

Obs: Min sambo är redan allergisk mot pollen så det är redant känt. Skulle alltså inte skriva att jag hoppas det är pollen om det inte var för att det redan är en känd allergi. Så hemsk är jag inte :o

Jag har blivit lite extra pollenallergisk sedan vi skaffade hund; han drar ju in så himla mycket bös och skräp och skit i fluffet... Speciellt under på våren när han fäller stora pollendränkta pälstussar i varenda hörn x_x

Jag säger som @russinbulle - ge henne ett bad!

Framförallt ska man inte testa sig när kroppen redan har reaktioner. Då kan den reagera på massor då immunsystemet redan går på högvarv.
För min del har pricktest visat rätt saker. Gjorde ett som litet barn och ett i 20-års åldern.
Däremot så visade blodprover jag tog att jag är allergisk mot häst. Jag har ridit i ca 20 år och aldrig märkt av ett dugg.
Blodprov visade att jag inte är allergisk alls – men jag reagerar definitivt på Al och Hassel, lite mindre på Björk. Pricktest ville de inte göra.

Sambons ögon har kliat lite igår och idag. Vi hoppas för guds skull att det inte har med hunden att göra. Men aj vad det svider inom mig just nu. Hon har liksom blivit en del av mig de senaste dagarna och jag vill så gärna att hon ska stanna hos oss. :cry::heart
Bada hunden, vissa hundar är väldigt "smutsiga" utan att man märker det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V