Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har hängt hos min bästa vän idag och hon råkar ha ett rätt rejält akvarium som Svansson blev helt fascinerad av! Han stod länge och bara kollade på fiskarna och försökte dutta lite med nosen. Nu är han mentalt slutkörd och snarkar så soffan skakar :D :up:

Nästa vecka ska han bo där några dagar så jag funderar på hur trött han kommer vara när han kommer hem efter att ha hållit koll på alla fiskar, en galen katt, annan hund som LÄMNAR mat och så kompisens dotter? Sist sov han i två dygn men då bodde varken katten eller fiskarna där.. :angel:

Vilken lättstimulerad hund. Allt som behövs är ett akvarium :D

Här har vi haft ett otroligt skönt väder idag. Sonen och jag preparerade hela trädgården med godis, mjukost och leverpastej. Ööööverallt. På träd, stenar, i stenmuren, på huset, under altanen osv.
Sen gick hundarna i ett par timmar och nosade "snacks". Det har lekts och rejsats. När de vara klara med godis och lek fick de ligga kvar ute och käka märgben i några timmar till.
Mamma Mu snarkar nu så soffan vibbrerar. Nyss drömde hon...sprang, gnydde och smågnällde. Dottern Calibra satt framför henne på golvet med huvudet på sne och undrade vad morsan höll på med. Sen väckte hon henne med att slicka Mu i örat :D

I morgon tänkte vi ta en halvdagsvandring, nu när systrarna är haltfria och okejade av vetten:)

Han behöver ju inte röra på sig så det är favoritsysslan.
Låter som han och Mamma Mu skulle förstå varandra :p

Nu har hon gått på dietfoder i snart en månad. Vägde henne igår.
2 jävla hekto!!!
Hon motioneras betydligt mer och får sin mat som godis..så det blir verkligen inte mycket extra. Men hon rör sig inte ur fläcken frivilligt. Och på promenaderna så går hon och luffsar i hälarna på oss. De andra springer runt och nosar, kollar läget, springer lite framför..bakom osv. Men hon bara luffsar på. Bränner väl 1,5 kalori typ :meh:

Låter som han och Mamma Mu skulle förstå varandra :p

Nu har hon gått på dietfoder i snart en månad. Vägde henne igår.
2 jävla hekto!!!
Hon motioneras betydligt mer och får sin mat som godis..så det blir verkligen inte mycket extra. Men hon rör sig inte ur fläcken frivilligt. Och på promenaderna så går hon och luffsar i hälarna på oss. De andra springer runt och nosar, kollar läget, springer lite framför..bakom osv. Men hon bara luffsar på. Bränner väl 1,5 kalori typ :meh:
Vill du låna Ammo? Han kommer göra henne så irriterad att hon måste springa efter och nita honom ;)

Mamma Mu kissar på alla andras kiss, även på husses och mitt om vi behöver pinka i skogen. För husses del gäller det att ha koll på flödet sas då hon kan få för sig att kissa över hans kiss innan han är klar :cautious:

Hon är verkligen udda...
Lagotton kissade också över andra hundars kiss. Hon kunde skvätta oftare på en promenad än labben gjorde (som ändå är hane) :o och skulle alltid kissa över hans kiss :p.

Det allra första som Kosmos gjorde när vi flyttade in i vår nya (möblerade) lägenhet var att pinka på soffan. Rakt framför hyresvärden... :o :nailbiting:

Jag vet inte hur det är med tikar men i hans fall berodde det förmodligen på lång jobbig resa + nytt ställe + massor av hundlukt utanför huset + stressad matte + säkert lite revirdrifter... Overload helt enkelt. Har inte hänt sedan dess men snart flyttar vi igen så då får vi ha en tumme i ögat på honom :cautious:

Okej att hon gör det hos oss. Men om vi nu ska åka och träffa svärfamiljen. Tror ni hon gör det där då också? :o

Vi har hängt hos min bästa vän idag och hon råkar ha ett rätt rejält akvarium som Svansson blev helt fascinerad av! Han stod länge och bara kollade på fiskarna och försökte dutta lite med nosen. Nu är han mentalt slutkörd och snarkar så soffan skakar :D :up:

Nästa vecka ska han bo där några dagar så jag funderar på hur trött han kommer vara när han kommer hem efter att ha hållit koll på alla fiskar, en galen katt, annan hund som LÄMNAR mat och så kompisens dotter? Sist sov han i två dygn men då bodde varken katten eller fiskarna där.. :angel:
Klart han är trött, han har ju vallat!

Okej att hon gör det hos oss. Men om vi nu ska åka och träffa svärfamiljen. Tror ni hon gör det där då också? :o

Ha henne kopplad så att ni hinner avbryta ifall hon sätter sig. Och ta med en flaska Vanish om det händer en olycka ändå. Är hon rastad blir det ju liksom inga enorma pölar... Ni kan ju förvarna och se till att hon inte springer direkt till dyraste finmattan. Kosmos har en högriskperiod precis när vi kommit till ett nytt ställe; han måste liksom kolla in allt och sniffa runt ordentligt, och om det är riiiktigt spännande kan det bli ett tankspritt benlyft i farten... men efter "rundan" är det inga problem, så han får oftast en guidad visning i koppel när vi hälsar på hos folk ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar