Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
För kuls skull gjorde jag en rasväljartråd på facebook.

Kraven var 43-53 cm, max 20 kilo, förig, samarbetsvillig, svag eller ingen jaktinstinkt, lättmotiverad och med mycket motor för tävling på så hög nivå som möjligt inom lydnad, agility och bruks, men ska även kunna köras drag med.

Så kommer nån och förslår Jack Russel :cautious:

(Majoriteten av svaren var vettiga faktiskt, men det fanns några knasiga förslag :D)

Ingen jaktlust... alltså jag har nog knappt träffat en så jakttokig hund som min :rofl:

Första dagen i skolan efter sportlovet och jag har redan i skolan tappat bort en kasse med pant som jag samlat ihop och sparat jättelänge, så det var mycket pengar (för mig) där. När ska det här helvetet ta slut?? :cry::crazy::cry: Säkert någon som stulit den redan.

För att byta över till ett mer relevant ämne så var det igår ett år sedan jag hämtade hem min Chanel. Fick ett minne om henne på facebook idag. När de är valpar vill man bara att de ska bli vuxna någon gång så att man kan börja träna något seriöst med dem (sådana tankar är särskilt starka när det kommer en kurs i sök eller heelwork to music nära där man bor men hunden som man har är bara en liten valp! :p) och gå långa promenader osv. När hunden är vuxen ser man ut såhär: :love: när man råkar hitta valpbilder på vovven.

29qjfrb.jpg

20pu795.jpg

1iyb8k.jpg

123s8sy.jpg

:love::love::love::love:

Här har vi varit ute större delar av dagen i den underbara snön:)
Mindre underbart är alla :devil: pinnar/stockar som kräken släpat hem och som gömmer sig under snön. Två gånger stod jag på öronen. Fick foten under mig på nått skumt sätt så nu gör den ont :meh:

I morgon bitti kommer sambo äntligen hem. Det ska bli skönt med lite avlösning på allt promenerande.

Vår uppfödning som skulle deltaga på Schäferslaget har skadat sig och kommer inte att deltaga. Bajs. Som både ägarna och vi sett fram emot detta efter förra årets framgång. Hoppas de ändå hinner tävla tillräckligt för att kvala till SM.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈