Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
För kuls skull gjorde jag en rasväljartråd på facebook.

Kraven var 43-53 cm, max 20 kilo, förig, samarbetsvillig, svag eller ingen jaktinstinkt, lättmotiverad och med mycket motor för tävling på så hög nivå som möjligt inom lydnad, agility och bruks, men ska även kunna köras drag med.

Så kommer nån och förslår Jack Russel :cautious:

(Majoriteten av svaren var vettiga faktiskt, men det fanns några knasiga förslag :D)

För kuls skull gjorde jag en rasväljartråd på facebook.

Kraven var 43-53 cm, max 20 kilo, förig, samarbetsvillig, svag eller ingen jaktinstinkt, lättmotiverad och med mycket motor för tävling på så hög nivå som möjligt inom lydnad, agility och bruks, men ska även kunna köras drag med.

Så kommer nån och förslår Jack Russel :cautious:

(Majoriteten av svaren var vettiga faktiskt, men det fanns några knasiga förslag :D)

I vilken grupp gjorde du det? :D

Fotade Hund lite igår innan kursen. Vi måste nog träna lite på att fota ihop (och jag måste lära mig lite mer om min kamera) men några fina bilder blev det! Världens finaste fäfer, faktiskt :love: Även fast @Monstermom sa att hon har parabolöron.. :cautious: :D (det kan vara en viss andel corgi i stammen..)

Ida2_zpsapolg1pw.jpg

Ida4_zpsrlni4wcu.jpg

Ida3_zpsdglnii06.jpg

Ida5_zpszmtxepji.jpg

Den sista bilden är nästan min favorit :D

Sitter och diskuterar hundplaner med sambon. Han har tycker att mer än fem hundar låter orimligt, men fem stycken är helt ok. :laugh: (fyra till mig och en till honom. :up:)
Fem är bra, det är maxgränsen du får ha med dig in till grannländerna utan en massa specialregler också. Av nån anledning så tror de att man reser i kommersiellt syfte om man har fler än fem hundar. Så trångsynt av dem! :angel:

Idag var tom min hund lite tveksam till vädret ,det snöar småspik på tvären :yuck:
Så jag planerar soffhäng resten av dagen.
Vi fick aldrig någon snöstorm - bara storm och det är vidrigt ute. Trots att det bara är 1,5 minus ute så är det galet vidrigt då det blåser så hårt. Man fryser ända in i märgen oavsett kläder. Vinden går igenom allt :arghh: Sitter nu och fryser i ulltröja över en timma efter vi kom in från kvällspromenaden.

Vi fick aldrig någon snöstorm - bara storm och det är vidrigt ute. Trots att det bara är 1,5 minus ute så är det galet vidrigt då det blåser så hårt. Man fryser ända in i märgen oavsett kläder. Vinden går igenom allt :arghh: Sitter nu och fryser i ulltröja över en timma efter vi kom in från kvällspromenaden.
Jag eldar förtvivlat i kaminen,men fryser ändå.

Vi har tävlat i helgen och jag som tröttnat på konflikten i starten valde att köra flygande starter. Och det fungerade riktigt bra. Vi slapp frustrationen tjuvstarterna skapat. Så får vi träna vidare på sitt - stanna tills det fungerar på träning. ;)

Däremot slalom som brukar vara vårt säkraste hinder bjöd på en jävla massa problem istället. Alltid är det något. ;)

Jag är SÅ galet sugen på en till hund idag (bara för att allt varit så otroligt okomplicerat med mina dårar just den här dagen... :angel: ) Som tur var så dog valpsuget så fort jag tittade på listan över kommande kullar på salukiringens hemsida. Absolut ingenting alls som faller mig i smaken :grin: Sååå då hamnar jag tillbaka på att fundera på ras och eftersom jag inte vet vad annat jag skulle våga köpa så kan jag skippa att vara sugen på en till hund idag. Perfekt va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård