Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående kastreringen. Jag kastrerade Bobber när han var strax över året och det var inte för att det är så man gör utan för att jag ville eliminera alla chanser att han skulle få till det med svärmors tik. För oavsett när vi planerade att åka dit så löpte den tiken kändes det som. Ingen av oss var sugen på valpar av rasen schäfer/rottweiler/labbe/bc/golden/jämthund :wtf: att tiken skulle bli världens monster med pms under löpen och attackera allt på fyra ben kunde vi ju inte förutspå :meh: Vi har alltid haft okastrerade hanhundar i familjen så detta var första nånsin vi kapade kulorna på. Och nu när vi fick Karin så tittar han mest snett på henne när hon löper för hon luktar skumt :D

Angående kastreringen. Jag kastrerade Bobber när han var strax över året och det var inte för att det är så man gör utan för att jag ville eliminera alla chanser att han skulle få till det med svärmors tik. För oavsett när vi planerade att åka dit så löpte den tiken kändes det som. Ingen av oss var sugen på valpar av rasen schäfer/rottweiler/labbe/bc/golden/jämthund :wtf: att tiken skulle bli världens monster med pms under löpen och attackera allt på fyra ben kunde vi ju inte förutspå :meh: Vi har alltid haft okastrerade hanhundar i familjen så detta var första nånsin vi kapade kulorna på. Och nu när vi fick Karin så tittar han mest snett på henne när hon löper för hon luktar skumt :D

VILL ni inte åka på semester?! :confused: Två kullar per år så är Thailandsresan på en månad fixad :up: Plus att alla raserna är ju arbetande hundar iaf :)

:rofl:

VILL ni inte åka på semester?! :confused: Två kullar per år så är Thailandsresan på en månad fixad :up: Plus att alla raserna är ju arbetande hundar iaf :)

:rofl:
Haha jo visst hade det varit jätte trevligt men jag får sjukt dåligt samvete redan av tanken att avla fram såna monster. Jag vet ju hur mycket jobb jag hade med att få rätt på Bobber, att ta in två raser till varav en jaktras då hade jag nog skjutit mig själv :wtf: Dessutom mår man ju nästan dåligt eftersom jag till 99,9% kan garantera att dem skulle bli vandringspokaler eller avlivade innan ett års ålder :crazy:

Haha jo visst hade det varit jätte trevligt men jag får sjukt dåligt samvete redan av tanken att avla fram såna monster. Jag vet ju hur mycket jobb jag hade med att få rätt på Bobber, att ta in två raser till varav en jaktras då hade jag nog skjutit mig själv :wtf: Dessutom mår man ju nästan dåligt eftersom jag till 99,9% kan garantera att dem skulle bli vandringspokaler eller avlivade innan ett års ålder :crazy:

Jag kanske inte var 100%-igt seriös ;) Det värsta är att det finns de som hade tyckt det var en skitbra idé på allvar :crazy:

Vi har tävlat i helgen och jag som tröttnat på konflikten i starten valde att köra flygande starter. Och det fungerade riktigt bra. Vi slapp frustrationen tjuvstarterna skapat. Så får vi träna vidare på sitt - stanna tills det fungerar på träning. ;)

Däremot slalom som brukar vara vårt säkraste hinder bjöd på en jävla massa problem istället. Alltid är det något. ;)

Räser! :D

Låter ju som en underbar blandning ju. Perfekta allroundhundar. Jakt/vall/ vakt/bruks/tjänst/aportör. Det skulle ju finnas allt i dem :love:

Jag kanske inte var 100%-igt seriös ;) Det värsta är att det finns de som hade tyckt det var en skitbra idé på allvar :crazy:
Förstod det, tappade en smiley på vägen bara:o:D
Låter ju som en underbar blandning ju. Perfekta allroundhundar. Jakt/vall/ vakt/bruks/tjänst/aportör. Det skulle ju finnas allt i dem :love:
finns ju inte en tävling man inte skulle kunnat anmäla sig till :rofl::angel:

Jamen om vi får in nåt kortbent också så kan det ju bli gryt också! Perfa.

Apropå, min gamla tränare hade en omplaceringshund som var nån sorts korsning med staffe och tax (ja bland annat, ingen vet ju vad det var...), han hade staffehuvud och taxkropp. FINT VA???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈